  • 1. Data: 2011-09-06 09:22:46
    Temat: Phenom II X2 BE, szansa odblokowania rdzeni a płyta główna
    Od: " HD Usenet" <h...@g...pl>

    Cześć,

    Ktoś z Was może przerabiał w praktyce "przekładkę" sprzętu (CPU, DDR3, karty
    graficzne, HDD) z AM3 na AM3+ w kontekście szansy odblokowania rdzeni (chociaż
    jednego) na Phenomie II X2 5xxx po zmianie płyty?. Na mobo AM3 i to raczej
    "unlock friendly" z niezłą sekcją zasilania (Asus M4A77TD PRO ze wsparciem CPU
    do 140W i blokiem zasilania 8+1)?
    Ta konkretna sztuka Phenoma II BE 555 jest wyjątkowo oporna na odblokowanie -
    sypie BSODem lub kernel panic już na etapie ładowania OS, nawety przy
    podwyższeniu vCore i obniżeniu taktowania, wyłączenia C&C. Jak na moje oko
    taka sztuka CPU, gwarancji odblokowania nigdy nie ma i raczej nie ma co
    liczyć, że po zmianie na płytę AM3+ na 990FX z dobrą sekcją zasilania
    (chłodzone przez heatpipe i dodatkowy wentyl) 8+2 nie ma co liczyć na zmianę
    stanu rzeczy co do odblokowanie rdzeni, skoro nie dało się na obecnej płycie.

    W rezultacie, choć mniej perspektywiczne, to wydaje mi się że zamiast zmienić
    płytę i liczyć na odblokowanie choć jednego dodatkowego rdzenia na nowej
    (gwarancji na to nie ma nigdy) na obecnym opornym CPU X2, lepiej, a na pewno
    znacznie taniej wyjdzie sprzedać tego PII X2 i kupić niedrogiego PII X4 955,
    bo przy pakowaniu, kompresji wideo i NIEKTÓRYCH grach 2 rdzenie @3,5 GHz to
    już czasem przymało. Owszem, znacznie bardziej perspektywicznie byłoby zmienić
    płytę na AM3+, do tego Buldożer nawet najtanszy 4-rdzeniowy, ale biorąc pod
    uwagę przekładki (potrzebuję 1 portu PATA i kontrolera FDD dla programu z
    zabezpieczeniem na FDD) więc skazuje mnie to praktycznie na dość drogiego
    Asrocka 990FX Extreme4 za ~650 zł, do tego najtańszy buldożer 4-modułowy ma
    być po 190 USD, w PL patrząc na ceny 1090T, "podatek od nowości" pewnie będą
    po 800+ zł, do tego "zabawa" ze stawianiem od zera systemu i przerzucaniem
    całości zawartości HDD w RAID :(

    Chyba ze źle kombinuję i przy zmianie płyty realnie wzrasta szansa
    odblokowania dodatkowych rdzeni, co pozwoliłoby odłożyć w czasie zmianę CPU, a
    wydać ~1,5 kzł na upgrade. Właściwie to przy tak dużych płytach jak ten Asrock
    990FX i złączach SATA równoległych do płyty pewnie trzeba doliczyć i nową
    obudowę - już teraz przy krótszej płycie ASUSA i prostopadłych SATA przy 4x
    HDD i 2x R4850 (złącza idą w kierunku kosza HDD, a nie tak jak od R5xxx w
    górę) już jest ciasno, więc koszt porządnego upgrade na AM3+ robi się bliżej
    2000 zł - sporawo :( Niestety inne płyty na AM3+ nie za bardzo mi pasują - a
    to kiepska sekcja zasilania, a to brak kontrolera PATA/FDD, a to złącze
    cyfrowe wewnętrznego audio tylko optyczne (skończyły mi się porty w
    aplitunerze, wolne zostały tylko elektryczne cyfrowe), a to dgruga szybsza
    karta w crossfire (x16 lub x8 w zależności czy to 970,990X czy 990FX blokuje
    jedyny wolny PCI 2.x przy dwuslotowych kartach w crossfire :(
    Pasuje mi tylko ten Asrock 990FX Extreme4 i bliźniaczy 890FX Deluxe5, ale nie
    ma co pakować się do buldożerów w starszy chipset, jak konstrukcja PCB i
    wyposażenie identyczne.

    O czymś nie pomyślałem? Jestem otwarty na sugestie.

    --
    HD