    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Poszukuję "żarówki" led
    Date: Wed, 9 Nov 2022 16:18:50 +0100

    On Wed, 9 Nov 2022 06:38:42 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    (ogniem, światło niech zapala ;) - oraz paski LED "ciepłe", odpowiadające 2*75W,
    najlepiej możliwe do ułożenia w kółko (plafoniera okrągła)?
    będzie albo do wyrzucenia, albo do generalnego remontu - szczególny problem to kabel
    do "kieliszka" dalszego od kostki, bo jest grzany przez żarówki i boję się dać coś
    innego niż dał producent - więc wolę upgrade na LEDy, a że E27 poniszczyly kable i
    kieliszki to nie ma sensu znów próbować.
    parawan nawannowy, dobrze, że da się kupić, ale na 3 otwory pasował jeden - dobrze,
    że choć tyle - więc wziąłem się za wiercenie podczas ostatniej iteracji covidu).

    > Ale jakie świetlówki? Tzw. "kompaktowe", wkręcane w E27 (hmm, a były takie na E14)?

    byly tez E14.

    > Czyli jakby rura, ale skręcona w chińskie osiem?

    w 4, w 6, w 8, w spirale.

    > W ogóle to się da jeszcze gdzieś kupić?

    na allegro.

    > Bo już od dłuższego czasu w obi nie ma nic oprócz LEDów - jedynie wybór między SMD
    i filament.

    Trzeba przyznac, ze LED maja pare zalet nad swietlowkami.
    No ale przyklady "fotograficznych" po 100W mocy elektrycznej dawałem -
    LED tak nie potrafia, a co najmiej nie lubia.

    > Ew. jeszcze mogłaby być świetlówka w kółeczko - tylko pytanie, gdzie by miała
    elektronikę
    > do startu (nie musi być jakaś wyrafino przetwornica - ale choćy w firmie mam oprawę
    do świetlówek
    > gdzie jest taka jebitna cewka),

    Byly takie swietlowkowe pierscienie, i styki mialy.
    To i elektronike by sie gdzies wepchalo.

    Ale byly tez swietlowki zasilane, czy pobudzane indukcyjnie - moze
    daloby sie taki pierscien pobudzic cewką w srodku ...

    > Do łazienki odpada, zbyt wiele cykli on-off i za krótkie jednorazowe świecenie.

    Tak, LED maja zalety :-)

    J.