  • 21. Data: 2009-10-11 21:11:29
    Temat: Re: Poszukiwana profesjonalna przejściówka USB - LPT
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Zbych pisze:

    > No to teraz spój parę postów wcześniej co napisałem na temat sensowności
    > robienia emulatora LPT.

    Wątek oryginalnie dotyczył emulatora LPT, ale - jak widać w pierwszym z
    powyższych cytatów - ktoś (nie chce mi się już szukać w historii wątku
    kto dokładnie) ograniczył zagadnienie tylko do interfejsów szeregowych
    SPI i JTAG. A tu mamy świetne rozwiązanie typu sprzętowy
    [de]serializator FT2232 / FT4232H. I do protokołów dobrze
    ustandaryzowanych (jak np. programowanie/debugowanie procesorów ARM)
    zaczęły się pojawiać kabelki programujące oparte o ten układ, z
    odpowiednim wsparciem softwarowym oczywiście, które potrafią zastąpić
    stary dobry programator na LPT typu Wiggler.

    > A ty znowu mieszasz dwa systemy walutowe. Wątek tyczy emulatora LPT.
    > Tutaj nic więcej jak przechwytywanie instrukcji IN i OUT nie wchodzi w
    > grę.

    Zgadza się. Obawiam się jednak, że tak rozwiązany "emulator" będzie
    bardzo wolno pracował, właśnie z powodu niedopasowania protokołu
    współpracy przez LPT (zmiana pojedynczych bitów wyjściowych i
    oczekiwanie na stan bitu wejściowego) do możliwości łącza USB (szybki
    transfer całej paczki danych ale długie odstępy pomiędzy transferami).
    Zapewne nawet kilka razy wolniej niż stary oryginalny bufor na LPT.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 22. Data: 2009-10-12 06:14:00
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    > powyższych cytatów - ktoś (nie chce mi się już szukać w historii wątku
    > kto dokładnie) ograniczył zagadnienie tylko do interfejsów szeregowych

    Spójrz na nazwę grupy, a potem przypomnij sobie w jakim kontekście na
    grupie podają pytania o "konwerter USB->LPT":

    http://groups.google.pl/group/pl.misc.elektronika/br
    owse_thread/thread/d8bf91cfd9d648e/e1f41b238368bf0b?
    hl=pl&q=konwerter+usb+lpt+group:pl.misc.elektronika

    > A tu mamy świetne rozwiązanie typu sprzętowy
    > [de]serializator FT2232 / FT4232H.

    Który się do emulacji LPT nie nadaje, ale co szkodzi o nim wspomnieć.

    > Zgadza się. Obawiam się jednak, że tak rozwiązany "emulator" będzie
    > bardzo wolno pracował,

    No i znowu powinienem cię odesłać kilka postów wcześniej.