eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPostęp w bateriach.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 266

  • 141. Data: 2020-08-04 15:49:08
    Temat: Re: Postęp w bateriach.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.08.2020 o 15:29, nadir pisze:
    > W dniu 04.08.2020 o 12:11, Janusz pisze:
    >
    >> No nie, straty nie porówywalne,
    >
    > Porównywalne. Przeciętna sprawność od hałdy węgla do wyjścia na wale
    > silnika elektrycznego to 40-50%.

    Chciałbyś 44-46 procent to max co może wyciągnąć elektrownia. Do tego
    przesył 90%, ładowarka>acu pewnie coś koło 80% - po coś te akumulatory
    mają chłodzenie, falownik>silnik max 90%. 30% to max maxów. Inna sprawa,
    że spalinki mają realnie gdzieś koło 20% więc już jest lepiej, a jeszcze
    coś na rekuperacji odzyskasz.

    --
    Shrek


  • 142. Data: 2020-08-04 15:55:18
    Temat: Re: Postęp w bateriach.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 4 Aug 2020 15:10:54 +0200, J.F. napisał(a):

    > Tokamaki sie robi od lat bodajze 60-tych, wiec jak slysze ze sa
    > potrzebne pieniadze na jeszcze jeden, wiekszy i lepszy, i ktory juz na
    > pewno bedzie dzialal, ale za 25 lat ... to tak sobie mysle, ze
    > odpowiedzialni ludzie juz dawno beda na zasluzonych emeryturach :-)

    Półprawdy są gorsze od faszyzmu. Owszem, robi się tokamaki. Owszem, za
    każdym razem stawiane cele cząstkowe są osiągane. Owszem, trwa to długo
    ale po raz pierwszy mamy urządzenie z dodatnim bilansem, którego budowa
    by była niemożliwa bez etapów poprzedzających.
    No ale kto by się spodziewał od JF-a sensownej wypowiedzi.
    --
    Jacek
    I hate haters.


  • 143. Data: 2020-08-04 15:58:44
    Temat: Re: Postęp w bateriach.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 4 Aug 2020 15:49:08 +0200, Shrek napisał(a):

    >> Porównywalne. Przeciętna sprawność od hałdy węgla do wyjścia na wale
    >> silnika elektrycznego to 40-50%.
    >
    > Chciałbyś 44-46 procent to max co może wyciągnąć elektrownia. Do tego
    > przesył 90%, ładowarka>acu pewnie coś koło 80% - po coś te akumulatory
    > mają chłodzenie, falownik>silnik max 90%. 30% to max maxów. Inna sprawa,
    > że spalinki mają realnie gdzieś koło 20% więc już jest lepiej, a jeszcze
    > coś na rekuperacji odzyskasz.

    Jak zwykle, spoza drzew nie widzicie lasu. Niechby nawet sprawność
    całego ciągu technologicznego trakcji elektrycznej była dużo mniejsza
    niż spalinowej, to i tak *musimy* odejść od spalania węgla.
    --
    Jacek
    I hate haters.


  • 144. Data: 2020-08-04 16:28:28
    Temat: Re: Postęp w bateriach.
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 04.08.2020 o 15:58, Jacek Maciejewski pisze:

    > Jak zwykle, spoza drzew nie widzicie lasu. Niechby nawet sprawność
    > całego ciągu technologicznego trakcji elektrycznej była dużo mniejsza
    > niż spalinowej, to i tak *musimy* odejść od spalania węgla.

    Kto musimy? My ludzkość czy my Polacy?


  • 145. Data: 2020-08-04 16:31:59
    Temat: Re: Postęp w bateriach.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.08.2020 o 15:55, Jacek Maciejewski pisze:

    > Półprawdy są gorsze od faszyzmu. Owszem, robi się tokamaki. Owszem, za
    > każdym razem stawiane cele cząstkowe są osiągane. Owszem, trwa to długo
    > ale po raz pierwszy mamy urządzenie z dodatnim bilansem, którego budowa
    > by była niemożliwa bez etapów poprzedzających.

    A mamy? I ile tego nadmiaru energii jest?

    --
    Shrek


  • 146. Data: 2020-08-04 16:36:52
    Temat: Re: Postęp w bateriach.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.08.2020 o 15:58, Jacek Maciejewski pisze:

    > Jak zwykle, spoza drzew nie widzicie lasu. Niechby nawet sprawność
    > całego ciągu technologicznego trakcji elektrycznej była dużo mniejsza
    > niż spalinowej, to i tak *musimy* odejść od spalania węgla.

    Ale to zupełnie inny temat. N dzien dzisiejszy jest jak jest i większa
    sprawność elektryków (oraz ich ewentualna "ekologiczność") nie jest
    wcale oczywista. Była już kiedyś dyskusja na temat CO2 generowanego
    przez trakcję spalinową i elektryczną. Okazało się (podawałem źródła) że
    tramwaje są tylko trochę lepsze od autobusów, le ratuje jes tylko
    wielokrotnie niższy wspólczynnik tarcia obręcz-szyna od kapeć-asfalt
    (około 10 krotnie mniejszy OIDP). A to było bez liczenia masy akku (co
    prawda tramwaje są cięższe, więc może wyjdzie na jedno, choć z drugiej
    strony mogłyby być lżejsze, ale jak widać się nie opłacało).

    --
    Shrek


  • 147. Data: 2020-08-04 16:43:25
    Temat: Re: Postęp w bateriach.
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-08-2020 o 16:28, nadir pisze:
    > W dniu 04.08.2020 o 15:58, Jacek Maciejewski pisze:
    >
    >> Jak zwykle, spoza drzew nie widzicie lasu. Niechby nawet sprawność
    >> całego ciągu technologicznego trakcji elektrycznej była dużo mniejsza
    >> niż spalinowej, to i tak *musimy* odejść od spalania węgla.
    >
    > Kto musimy? My ludzkość czy my Polacy?

    Wszyscy.


  • 148. Data: 2020-08-04 16:47:14
    Temat: Re: Postęp w bateriach.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5f29715d$0$515$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 04.08.2020 o 15:55, Jacek Maciejewski pisze:
    >> Półprawdy są gorsze od faszyzmu. Owszem, robi się tokamaki. Owszem,
    >> za
    >> każdym razem stawiane cele cząstkowe są osiągane. Owszem, trwa to
    >> długo
    >> ale po raz pierwszy mamy urządzenie z dodatnim bilansem, którego
    >> budowa
    >> by była niemożliwa bez etapów poprzedzających.

    >A mamy? I ile tego nadmiaru energii jest?

    Jacek chyba pisze o tym:
    https://kopalniawiedzy.pl/National-Ignition-Facility
    -fuzja-jadrowa-ITER,19721

    Czyli nie tokamak, a fuzja laserowa. Niech sobie bedzie i laserowa,
    byleby dzialala.
    Moze nawet lepsza, bo w wersji mikro ... da sie wsadzic w samochod ?
    Na razie pewnie nie, bo te 192 lasery to jakas wielka hala.
    Tez zreszta pomysl stary.

    Ale ... nie napisali, czy mowa o energii swiatla czy zasilania
    laserow.
    Bo lasery dosc kiepska sprawnosc maja.

    No i ... wsadzamy prad, a wychodzi cieplo. Cieplo na prad sie zamienia
    z niska sprawnoscia :-(

    Wiec jak to bylo z tymi polprawdami ?

    J.



  • 149. Data: 2020-08-04 16:59:40
    Temat: Re: Postęp w bateriach.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.08.2020 o 16:47, J.F. pisze:

    > Wiec jak to bylo z tymi polprawdami ?

    Dlatego pytam, bo jakby zrobili pierwszą fuzję co ma rzeczywiście
    dodatni bilans energetyczny w sensie "komercyjnym" to raczej byśmy
    wiedzieli.

    --
    Shrek


  • 150. Data: 2020-08-04 17:16:16
    Temat: Re: Postęp w bateriach.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 4 Aug 2020 16:59:40 +0200, Shrek napisał(a):

    > W dniu 04.08.2020 o 16:47, J.F. pisze:
    >
    >> Wiec jak to bylo z tymi polprawdami ?
    >
    > Dlatego pytam, bo jakby zrobili pierwszą fuzję co ma rzeczywiście
    > dodatni bilans energetyczny w sensie "komercyjnym" to raczej byśmy
    > wiedzieli.

    Ludzie, co wy czytacie?
    https://kopalniawiedzy.pl/reaktor-termojadrowy-fuzja
    -jadrowa-elektrownia-atomowa-tokamak-ITER-czysta-ene
    rgia,32423
    I czy ja użyłem słów "w sensie komercyjnym"? Shrek, nie konfabuluj i nie
    plącz. Bilans ma być dodatni a jak wybudują, to się okaże precyzyjnie na
    ile dodatni. Jak jesteś ciekaw przewidywań, to poszperaj w informacjach
    oficjalnych ITER. Do komercyjnego zastosowania to jeszcze ze dwa etapy.
    --
    Jacek
    I hate haters.

strony : 1 ... 10 ... 14 . [ 15 ] . 16 ... 27


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: