  • 171. Data: 2017-03-21 19:23:45
    Temat: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 21 Mar 2017 11:55:31 +0100, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > No to może podzieliłbyś się tą wiedzą, na przykład na forum Nissana
    > Jako użyszkodnik navary chętnie bym sobie to gdzieś zapisał w
    przydasiach :D

    id czujnika[nr bajtu payloadu]
    prędkościomierz 0x2d1[2] (MSB) i 0x2d1[1] (LSB) wartość 16bit, trzeba
    ją podzielić przez 10 by uzyskać km/h
    lewy migacz 0x60d[1] bit 5
    prawy migacz 0x60d[1] bit 6
    halogen 0x60d[1] bit 0
    światła krótkie 0x60d[1] bit 2
    światła długie 0x60d[1] bit 1
    czujnik zmierzchowy 0x625
    lampa wsteczny 0x251[3] bit 2
    centralny zamek zamknięty 0x60d[2] =0x24, otwarty 0x60d[2] =0
    stacyjka włączona 0x60d[2]=2, 0x60d[2]=50 wyłączona
    stan drzwi 0x60d[0] przód bit 3 i 4, tył bit 5 i 6 (1 otwarte, 0
    zamknięte)

    --
    Marek

  • 172. Data: 2017-03-21 19:24:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 21 Mar 2017 11:44:45 +0100, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > dotarli do etapu nauki podłączania dysku zewnętrznego USB.

    W jakim systemie?

    --
    Marek

  • 173. Data: 2017-03-21 19:31:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    > migacz 0x60d[1] bit 6
    > halogen 0x60d[1] bit 0 światła krótkie 0x60d[1] bit 2 światła długie

    Ale jak to rozumiec - odpowiednia dzwigienka powoduje ustawienie tych
    bitow, a potem sie migacz zapala, czy to czujnik spalonej zarowki ?

    J.

  • 174. Data: 2017-03-21 19:37:51
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > pisać. On by tylko chciał klikać, bo klikanie jest fajne. Ale
    > klikać też nie umie, co się okazuje przy najbliższej okazji, gdy
    > trzeba zrobić coś odrobinę nietypowego. I weź takiemu tłumacz,
    > pisz mu długie maile z załączonymi screenami, wyjaśniaj po kolei
    > w jakie ikonki ma trafiać i gdzi eich sukać. Potem i tak się
    > okazuje, że nic z tego, bo bamiast w ikonkę z żółtą kaczuszką,
    > dziabnął kursorem w białego misiaczka. Ale linijka? Skopiować?
    > Wkleić? Enter wcisnąć? Nie, no przecież niemożliwe, żeby to było
    > konieczne, przecież wszystko da się wyklikać...

    Gorzej, jak ktoś wie, że jest Ctrl-C i Ctrl-V, ale nie wi, jak to działa.

    Ktoś mi mówił, że został opier.... przez jakąś Bardzo Ważną Panią
    Księgową, że program nie działa, bo nie działa Ctrl-C i Ctrl-V.
    Po rozmowie (dość, jakby tu rzec, "intensywnej słowotwórczo") okazało
    się, iż owa pani robi Ctrl-C na jednym komputerze, a Ctrl-V na drugim.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 175. Data: 2017-03-21 19:42:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 21 Mar 2017 18:00:35 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Przyjmijmy ze procesor byl ze znanej Ci ogolnie rodziny, ale
    > doczytales jak w tym mcu obsluga CAN wyglada, zrobiles plytke,

    snifer był na płytce stykowej. Raptem jeden mcu + rezystory
    terminujace can. Dump danych szedl po uarcie do minucoma na laptopie
    w formie tabelarycznej. Dzięki temu zmiany danych (pojawienie się id
    czujników oraz ich payload było łatwo korelować wzrokowo ze
    zdarzeniami).

    > opanowales narzedzia programistycznie, napisales prosty program

    Nic nie trzeba pisać, wszystko jest w google. Wystarczy poszukać i
    złożyć w całość.

    > narzedziowy, podlaczyles sie do samochodu, i zobaczyles jakies
    > sensownie wygladajace dane ?

    Dokładnie.

    > Cos nie wierze :-)

    Widzisz. Jakbyś zamiast klikać w,oknach kernelowal grepy to byś
    uwierzył jak to się później przydaje.

    > Teraz bym wybral ELM327, ale to znow - trzeba umiec obslugiwac USB
    lub
    > Bluetooth, trzeba wiedziec jak sie sie tego ELM obsluguje z poziomu
    > programu, dwa wieczory to zejda na szukanie dokumentacji :-)

    To nie ten poziom abstrakcji, za wysoko. Szkoda czasu na to. Mi w
    zupełności wystarczyła korelacja wartośco payloadu czujnika ze
    zdarzeniem.

    --
    Marek

  • 176. Data: 2017-03-21 19:48:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

> [...]
    > Po rozmowie (dość, jakby tu rzec, "intensywnej słowotwórczo") okazało
    > się, iż owa pani robi Ctrl-C na jednym komputerze, a Ctrl-V na drugim.

    O, to zupełnie tak jak ja! Też tak robię na różnych komputerach,
    codziennie, po wielokroć! Tyle że ja używam SSH.

    --
    Jarek

  • 177. Data: 2017-03-21 19:51:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >snifer był na płytce stykowej. Raptem jeden mcu + rezystory
    >terminujace can.

    Teraz takie male te mcu robia, ze bez plytki sie nie obejdzie.
    Chyba, ze da sie zestaw ewaluacyjny gotowy zamowic :-)

    >Nic nie trzeba pisać, wszystko jest w google. Wystarczy poszukać i
    >złożyć w całość.

    Trzeba jednak zlozyc.

    >Dokładnie.

    >Widzisz. Jakbyś zamiast klikać w,oknach kernelowal grepy to byś
    >uwierzył jak to się później przydaje.

    Nie wierze w dwa wieczory :-)

    >To nie ten poziom abstrakcji, za wysoko. Szkoda czasu na to. Mi w
    >zupełności wystarczyła korelacja wartośco payloadu czujnika ze
    >zdarzeniem.

    Ale ten ELM chyba wlasnie to robi i niewiele wiecej.
    Niestety - w 5 minut nie udalo mi sie znalezc dokumentacji dla
    programisty :-)

    J.

  • 178. Data: 2017-03-21 20:02:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 21 Mar 2017 19:31:22 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale jak to rozumiec - odpowiednia dzwigienka powoduje ustawienie
    tych
    > bitow, a potem sie migacz zapala, czy to czujnik spalonej zarowki ?

    To działa jak broadcast pakietów. Wlączasz migacz to "dzwignia"
    wysyla pakiet (messageid) z 8 bajtowym payliadem. Payload zawiera
    stan bitów, który odzwierciedla stan jakiegoś zdarzenia lub wartość
    jakiegoś parametru pomiarowego. W przypadku migacza pakiet odbiera
    element wykonawczy zapalajacy żarówkę. Można też zapalić
    żarówkę/migacz bez dźwigni wysyłając po prostu message id z
    odpowiednim payloadem na magistralę.
    W ten sposób można komunikować się ze wszystkimi nodami na
    magistrali.
    Oczywiście zacząć snifować trzeba najpierw z wyłączonym silnikiem,
    wtedy jest mniej id brodcastowanych i łatwiej to ogarnąć. Po
    uruchomieniu silnika pojawia się kilkadziesiąt id i jest już zalew
    informacji.,Wtedy już trzeba filtrować. Odgadniecie, który id to
    prędkość to już zabawa z filtrami i szukanie korelacji zmian w
    payloadach ze np. zmianą prędkości.

    --
    Marek

  • 179. Data: 2017-03-21 20:10:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 21 Mar 2017 19:48:28 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > O, to zupełnie tak jak ja! Też tak robię na różnych komputerach,
    > codziennie, po wielokroć! Tyle że ja używam SSH.

    "Sprawdzić, czy księgowa nie pracowała w ssh".

    Po tym jak na pewnym basenie na ekranie komputera sprzedajacej bilety
    zobaczyłem konsolę z motd OpenBSD, na która się zręcznie zalogowała i
    uruchomiła jakiś program do sprzedaży owych biletów to już mnie nic
    nie zdziwi.

    --
    Marek

  • 180. Data: 2017-03-21 21:26:53
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > W jakim systemie?

    Nie wiem :)
    Ale stawiałbym na jedynie słuszny czyli windę.
    Z tego co słyszałem, to bardziej ambitne rzeczy tak się nie odbywają...