  • 1. Data: 2015-12-07 18:58:52
    Temat: Postarzanie cd.
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Taki ciekawy film znalazłem:

    https://www.youtube.com/watch?v=wZYC5dGZfP8

    Oprócz szczególnie zaskakującego odkrycia, że wszystko pada
    przez kondensatory elektrolityczne, zaciekawiła mnie klientela
    tego sklepu z częściami elektronicznymi. Francuzi naprawdę
    masowo biegają z płytami urządzeń elektronicznych pod pachą? :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2015-12-07 19:50:58
    Temat: Re: Postarzanie cd.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >tego sklepu z częściami elektronicznymi. Francuzi naprawdę
    >masowo biegają z płytami urządzeń elektronicznych pod pachą? :-)

    W Paryzu mieszka cos 10 mln osob, wiec dziesiec dziennie to
    niekoniecznie jest "masowo" :-)
    To chyba nie tyle sklep, co takze warsztat - byc moze wiesc sie
    rozniosla, ze za 21 euro naprawia.

    A majac 40 czy 50 calowy telewizor ... chyba tez bys wolal wymontowac
    plyte, niz go niesc :-)

    Ale ... czy rozpoznajecie w tym plyty z telewizorow ?
    Moze zebrali troche smiecia i ludzi, zeby przedstawic swoja wersje.
    A film sponsorowala firma Sony :-)

    Sklep istnieje, ale google pokazuje ze "zamkniete".

    A tak swoja droga - te kondensatory naprawde takie kiepskie, czy
    dawniej warunki pracy byly jednak lepsze ?
    Problem byl znany np w plytach glownych - ale roznych marek.
    Czy Samsung dodatkowo je umieszcza nad radiatorami ?

    No i ... macie jakies statystyki warsztatowe - naprawde Samsung
    najgorszy ?

    P.S. Co to jest "wzrost uzytkowania lodowki o 11%" ?

    J.

  • 3. Data: 2015-12-07 21:33:08
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-12-07 o 19:50, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Sklep istnieje, ale google pokazuje ze "zamkniete".
    >
    > A tak swoja droga - te kondensatory naprawde takie kiepskie, czy dawniej

    Widać sklep Farnella i numer 3819279 - Samwha 105C 5000h to nie jest zły
    kondensator. Pracując w 70 stopniach pewnie wytrzymałby z 50 tys godzin.
    Czyli po 13 godzin przez 10 lat. Na filmie proponują zamianę takiego za
    17 eurocentów na trochę droższy - 27tys godzin/105C za 4 Euro.
    Kondensatorów jest kilkanaście więc w sumie dałoby różnicę ze 100 Euro,
    a to już ma znaczenie

    > Problem byl znany np w plytach glownych - ale roznych marek.
    > Czy Samsung dodatkowo je umieszcza nad radiatorami ?

    Muszą być dość blisko elementów przełączających, żeby zakłócenia nie
    były duże. Ale mogli je umieścić pod radiatorami. Chociaż dużo zależy od
    tego czy w ogóle w tej obudowie są warunki do konwekcji. Widocznie
    trochę spieprzony projekt pod względem termicznym. Pytanie czy celowo.

    W każdym razie ja bym kupował Panasonica lub Philipsa.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 4. Data: 2015-12-07 21:44:27
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-12-07 o 21:33, Mario pisze:

> [...]
    > 17 eurocentów na trochę droższy - 27tys godzin/105C za 4 Euro.
    > Kondensatorów jest kilkanaście więc w sumie dałoby różnicę ze 100 Euro,

    No raczej 50-60.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 5. Data: 2015-12-08 01:09:40
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 7 grudnia 2015 19:51:01 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Sklep istnieje, ale google pokazuje ze "zamkniete".

    Gugiel ma w głowie godziny otwarcia. Jak sprawdzales po `17-18-tej to rzeczywiscie
    mogl napisac ze zamkniete.

  • 6. Data: 2015-12-09 01:43:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > No i ... macie jakies statystyki warsztatowe - naprawde Samsung najgorszy
    > ?

    To tak jak w komunistycznej Polsce, najczęściej kradzionym
    samochodem był Maluch, stąd się wnioskowało że był on
    przecież najbardziej chcianym i poszukiwanym autem :-)))

    Po prostu Samsung jest popularną marką sprzedającą
    ogromne ilości sprzętu - sukces rynkowy oznacza więc
    że PROCENTOWO ta sama ilość usterek będzie oznaczać
    największą ich ilość w warsztacie.
    Te same 1% od 100 sztuk to 1 sztuka a od 1000sztuk 10.

  • 7. Data: 2015-12-09 06:21:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 8 Dec 2015 18:43:11 -0600, Pszemol napisał(a):
> [...]
    > że PROCENTOWO ta sama ilość usterek będzie oznaczać
    > największą ich ilość w warsztacie.
    > Te same 1% od 100 sztuk to 1 sztuka a od 1000sztuk 10.

    Ale az tak, ze na 1 LG przypada 20 Samsungow ?

    Czy jednak prawde tan napisano, ze firma sie przyznala do problemow z
    kondensatorami w pewnej partii w okresie 2006-2008 ?
    W reszcie kondensatory sa 2x lepsze i sprzet wtrzymuje 4 lata, wiec
    klient nie moze miec pretensji :-)

    J.

  • 8. Data: 2015-12-09 12:39:52
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > W Paryzu mieszka cos 10 mln osob, wiec dziesiec dziennie to
    > niekoniecznie jest "masowo" :-)

    We Wrocławiu mieszka 700 tyś., a nigdy nie widziałem nikogo,
    kto by spacerował z uszkodzoną płytką po mieście. :-)

    > A majac 40 czy 50 calowy telewizor ... chyba tez bys wolal wymontowac
    > plyte, niz go niesc :-)

    Zdecydowanie, ale ja się elektroniką zajmuję amatorsko już trzecią
    dekadę i bym wiedział, co odkręcić i w jaki sposób. A tam widać jakieś
    gospodynie domowe z przetwornicami. :-)))

    Pozdrawiam, Piotr

  • 9. Data: 2015-12-09 14:23:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > z kondensatorami w pewnej partii w okresie 2006-2008 ?
    > W reszcie kondensatory sa 2x lepsze i sprzet wtrzymuje 4 lata, wiec

    W tamtych latach był jakichś ogólnoświatowy problem z jakimś
    producentem kondensatorów aluminiowych i wielu, wielu
    producentów było dotkniętych problemem - coś im się walnęło
    z elektrolitem - widziałem o tym artykuł nawet w Wikipedii.
    Trefne kondensatory wlazły nie tylko do telewizorów ale i do
    sprzętu hifi oraz komputerów wielu, wielu różnych firm.

    O, tu masz - https://en.wikipedia.org/wiki/Capacitor_plague

    Teraz już w sprzęcie wyprodukowanym po tym okresie nie ma tych
    problemów. Mój Samsung TV z maja 2011 działa bardzo dobrze.
    (UN46D7000).

  • 10. Data: 2015-12-09 14:57:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >W tamtych latach był jakichś ogólnoświatowy problem z jakimś
    >producentem kondensatorów aluminiowych i wielu, wielu
    >producentów było dotkniętych problemem - coś im się walnęło
    >z elektrolitem

    Problem byl ... ale czy to nie poczatki "postarzania" ?
    Po co bylo zmieniac cos, co bylo dobre ?

    >https://en.wikipedia.org/wiki/Capacitor_plague

    Wyjasnienie jakby jest ... czy te stare elektrolity wcale takie dobre
    nie byly - tzn jak przyszlo do porzadnych pradow i zasilaczy
    impulsowych i wysokich temperatur, to przestaly wystarczac ?
    Stad nowe elektrolity, kiepsko skopiowane ?

    J.