eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPosluchajta Bary Lajta
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 211

  • 81. Data: 2016-12-05 21:00:54
    Temat: Re: Posluchajta ... art. 17.2.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Iglo I...@o...pl ...

    >> Rowerzysta nie ma obowiązku ustępowania pierwszeństwa
    >> nieuprzywilejowanemu pojazdowi wyjeżdżającemu z bramy.
    >
    > I to jest właśnie przykład tępego uporu, który sprawia, że dobrze się
    > czuję mając te 1.5 tony blachy koło siebie. Jedzie gościu chodnikiem,
    > choć nie ma prawa tam być, przy ścianie zbliża się do bramy, to jest
    > brak instynktu samozachowawczego, jakiejkolwiek wyobraźni, powoduje
    > niebezpieczną sytuację, marnuje czas Zenka, jakby potrzeba była
    > drogiego leczenia to obciąża podatników, dostaje za to mandat,
    > skądinąd bezwzględnie słusznie, o czym tu dyskutować?
    >
    Oczywiście masz racje, ze instynkt samozachowawczy to powinno być motto
    takich dyskusji.
    Ale wyjezdzajac z takiej bramy musimy jednak pamietac, ze na tym chodniku
    moze znaleźc sięrowerzysta całkiem legalnie i to kierowca musi na niego
    uwazac.


    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"
    Karol Irzykowski


  • 82. Data: 2016-12-05 21:52:36
    Temat: Re: Posluchajta Bary Lajta
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-12-05 00:08, Tomasz Pyra wrote:
    >> Na każdej z nich w przeciętnych warunkach pogodowych O i 0 bedą
    >> nierozróżnialne w sposób pewny. Jedynie z jakimś (czasem bardzo)
    >> kiepskim prawdopodobieństwem.
    > Takimi kwestiami zajmuje się rachunek prawdopodobieństwa.
    > Mając szereg pomiarów które wydają się niepewne, zazwyczaj będzie je można
    > złożyć w całkiem pewny wynik.

    Masz szereg pomiarów obarczony stałym błedem (krzywa tablica względem
    kamery). Nie ważne ile ich masz. Bład zostaje.

    >> Policz z dokładnością do 0.5cm
    >> szerokośc O albo 0 kiedy rejestracja została zarejestrowana w nocy przy
    >> 200km/h, pod kątem, w deszczu. Nie da się.
    > Nigdy nie mów "nie da się", zwłaszcza kiedy inni z powodzeniem to już dawno
    > zrobili :)

    Na tym polega problem że nie. Zrobili, stwierdzili że jest do dupy i
    zmienili czcionkę na taka ktora ma dodatkowe znaczniki.

    > Jest to oczywiście jakieś zagadnienie techniczno-intelektualne i oczywiście
    > nadal da się to zrobić źle jak wezmą się za to ludzie którzy nie potrafią i
    > których odróznienie 0/O przerośnie - może nie byli wystarczająco zdolni,
    > może nie mieli wystarczająco dużo czasu, może coś tam.

    To cośtam to matematyka. Daję jednak wiarę że jakiś kolega dał radę w in
    vitro to zrobić w sposób pewny. Przypuszczam że ja też dam radę w in vitro.

    > A może też ktoś użył kamery która nie działa poprawnie w nocy czy coś.

    Nie ma takich kamer które dają wyraźny obraz w nocy. Przy oświetlaniu
    pojawiają się cienie, odblaski, korekcje ekspozycji itp duperele które w
    sposób istotny utrudniają odczyty "aptekarskiej różnicy szerokości O i 0".

    > Rozpoznawanie liter ustalonego alfabetu jest proste - powiedziałbym że jest
    > najprostszym zagadnieniem rozpoznawania obrazów i pisma jakie można sobie
    > wyobrazić.

    Ale kłamliwym jest stwierdzenie że jeśli wszystkie litery miały by
    postać 30 kresek o róznej długości to dało by się je tak samo latwo
    rozpoznawać jak gdy mają rózne kształty. Jak to stwierdzenie zredukujesz
    do dwóch elips o niemal identycznych proporcjach dostrzeżesz bzdurnośc
    twierdzenia "nie ma znaczenia jakie mają kształty".

    > Usatlone wymiary, kilka rodzajów tablic, ustalone czcionki właśnie tak
    > zaprojektowane żeby O/0 czy B/8 dało się bez problemu odróżnić. Dokładnie
    > wiadomo czego i gdzie szukać.

    Nie. Róznice znikają w szumie.

    >> Algorytmy google rozpoznawania numerów domów (częste w capcha) podobno
    >> najgorzej radzą sobie właśnie z numerami typu 107B. Ale co tam google
    >> wie. Tylko paredziesiąt milionów dopiero przeskanowali.

    > Rozpoznawanie czegokolwiek z nieustalonym liternictwem to zupełnie inna
    > klasa problemu niż rozpoznawanie tablic rejestracyjnych.

    Zgadza się. Ale oni mają dziesiatki milionów probek. I o kila rzedow
    lepszych specialistów niz kolega. I wdepneli w to samo g. co reszta
    świata. Pewno tępaki.

    > Bo na domu każdy może mieć numer napisany inną czcionką i tam zgadywanie
    > czy w tym kroju pisma 0 jest wąskie a O szerokie czy odrwrotnie, to już
    > bardziej skomplikowana sprawa.

    Tak jak na kilkunastu(?) czcionkach dostepnych w EU, niektórych z
    fascynującymi przykładami debilizmu patriotycznego.

    >> Zgadnij więc dlaczego nazywam idiota osobę która dopuściła do tego że w
    >> tablicach mamy prawie identyczne znaki graficzne oznaczające coś
    >> zupełnie innego?
    > No nie wiem - nie zauważyłeś że nie są identyczne?

    W deszczu przy 200km/h zauważyłem że są identyczne. Przypuszczalnie moja
    kamera też.

    >> Nie. Kod może nieść dodatkowo sumę kontrolną. Na tym polega *różnica* w
    >> jakości rozpoznawania vs zgadywania O 0.
    > Nie jest to żadna magiczna cecha kodu, bo numer cyfrowo/literowy tak samo
    > może nieść dodatkowe informacji, tyle że po prostu musiałby być dłuższy, a
    > to z kolei będzie upierdliwe żeby go zapamiętać.

    Kodu paskowego nie trzeba zapamiętać ani wiedzieć co znaczy. Czaisz
    teraz po co kod paskowy *oraz* numer rejestracyjny?

    > Cała "magia" w innym kodzie jest taka, że na niewielkiej powierzchni
    > tablicy można zapisać po prostu więcej informacji.
    > Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie żeby te informacje dowolnie
    > zwielokrotniać.
    > Tyle że do analizy obrazów z kamery lepszy niż kod kreskowy są kody binarne
    > (QRcode itp).

    A co to za róznica jaką technologie się wybierze, wazne żeby nie miala
    debilnego O0.

    QR code wymaga jednak znacznie lepszej kamery niż zwykły kod paskowy (w
    formie kropek)

    > No i bardzo słusznie mówił - dlatego znaki na tablicach są na tyle
    > zróżnicowane żeby się dało je odróżnić.

    Nie są. Dlatego holendrzy nie słuchają osiągnięć kolegi tylko zmierniają
    czcionki na takie ktore *ułatwiają* czytanie maszynowe.

    http://st2.depositphotos.com/2304119/11260/v/950/dep
    ositphotos_112604932-Car-plate-of-netherlands-number
    s.jpg



  • 83. Data: 2016-12-05 22:21:04
    Temat: Re: Posluchajta Bary Lajta
    Od: masti <g...@t...hell>

    Sebastian Biały wrote:

    >> No i bardzo słusznie mówił - dlatego znaki na tablicach są na tyle
    >> zróżnicowane żeby się dało je odróżnić.
    >
    > Nie są. Dlatego holendrzy nie słuchają osiągnięć kolegi tylko zmierniają
    > czcionki na takie ktore *ułatwiają* czytanie maszynowe.
    >
    > http://st2.depositphotos.com/2304119/11260/v/950/dep
    ositphotos_112604932-Car-plate-of-netherlands-number
    s.jpg

    tak jak niemiecki FE-Schrift
    <https://pl.wikipedia.org/wiki/FE-Schrift>
    który oprócz czytelności ma utrudnić szybką zmianę przez domalowanie
    czarnego czy białego kawałka. Bo nie da się zrobić łatwo O z 0 czy 1 z I

    --
    Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 84. Data: 2016-12-05 23:47:12
    Temat: Re: Posluchajta ... dla sprawnych inaczej.
    Od: "EdekS" <u...@s...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    news:8dccdc90-e26b-43e5-9b83-5a48aa90dbd0@googlegrou
    ps.com...

    > Nie ma obowiazku trabienia jak sie wyjezdza z bramy, trzeba
    >tylko zachowac ostroznosc.

    No paczpan, w PoRD nie napisali, że trzeba trąbić,
    a w samochodzie obowiązkowo ma być sprawny sygnał akustyczny.
    To chyba dla sprawnych inaczej.


  • 85. Data: 2016-12-06 00:00:36
    Temat: Re: Posluchajta ... art. 17.2.
    Od: "EdekS" <u...@s...pl>

    Użytkownik "Iglo" <I...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:d71429cc-80ed-42e3-8663-175abe33c3bf@googlegrou
    ps.com...
    W dniu niedziela, 4 grudnia 2016 06:50:46 UTC+1 użytkownik EdekS napisał:

    >> Rowerzysta nie ma obowiązku ustępowania pierwszeństwa
    >> nieuprzywilejowanemu
    >> pojazdowi wyjeżdżającemu z bramy.

    >I to jest właśnie przykład tępego uporu, który sprawia, że dobrze się czuję
    >mając te 1.5 tony blachy koło siebie. Jedzie gościu chodnikiem, choć nie ma
    >prawa tam być, przy ścianie zbliża się do bramy, to jest brak instynktu
    >samozachowawczego, jakiejkolwiek wyobraźni, powoduje >niebezpieczną
    >sytuację,

    "twój tępy upór" powoduje, że wjeżdżasz na skrzyżowanie na zielonym
    świetle, a powinieneś się zatrzymać i sprawdzić czy jakiś idiota
    nie wjeżdża równocześnie mając czerwone, bo tacy się zdarzają.

    >marnuje czas Zenka, jakby potrzeba była drogiego leczenia to obciąża
    podatników, dostaje za to mandat, skądinąd bezwzględnie słusznie, o czym tu
    >dyskutować?

    Mandat dostał za jazdę po chodniku, bo za nic innego nie mógł dostać.
    Zenek zmarnował czas policji, rowerzyście i naraził rowerzystę na straty.


  • 86. Data: 2016-12-06 01:18:13
    Temat: Re: Posluchajta Bary Lajta
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Oczywiscie ze jest dopracowany na tyle na ile pozwala wspolczesna technika. Jak w
    Londynie i pewno jeszcze w wielu innych europejskich miastach maja dzialajacy system
    rozpoznawania twarzy to rozpoznanie kilu cyfr i liter nie moze sprawiac problemow.
    Pomylki oczywiscie moga sie zdarzyc. Ale kazda pomylke da sie wytlumaczyc i nie ma
    wtedy mozliwosci ukarania niewinnego. Jak sie system pomyli z numerem to jest duze
    prawdopodobienstwo ze samochod nie bedzie pasowal do numeru. A jak by pasowal to moze
    miec inny kolor. Na razie system ze mozna zdalnie wykupic oc i zarejestrowac samochod
    jest w sferze sf. Projekt nie przejdzie ze wzgledu na duzy wzrost stawek oc zeby
    system sie zbilansowal. Technicznie jest mozliwy do wprowadzenia i kontrolowania czy
    nieubezpieczone nie jezdza. Poza tym nie trzeba lapac wszystkich. Wystarczy zlapac
    troche i informowac na biezaco o tym ze lapia i daja duze kary. Jesli wylapywali by
    dziennie 3promile oszukujacych to po roku kazdy oszust bylby ukarany bo przez rok jak
    by sie nie chronil to i tak minimum raz bylby zlapany.


  • 87. Data: 2016-12-06 02:31:53
    Temat: Re: Posluchajta Bary Lajta
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 5 Dec 2016 21:52:36 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
    > On 2016-12-05 00:08, Tomasz Pyra wrote:
    >>> Policz z dokładnością do 0.5cm
    >>> szerokośc O albo 0 kiedy rejestracja została zarejestrowana w nocy przy
    >>> 200km/h, pod kątem, w deszczu. Nie da się.
    >> Nigdy nie mów "nie da się", zwłaszcza kiedy inni z powodzeniem to już dawno
    >> zrobili :)
    >
    > Na tym polega problem że nie. Zrobili, stwierdzili że jest do dupy i
    > zmienili czcionkę na taka ktora ma dodatkowe znaczniki.

    A piszesz o ?

    Bo na rozpoznawaniu numerow bazuja np niemieckie platnosc za
    autostrady (choc tylko pomocniczo), polskie za kilka drod krajowych
    (tez pomocniczo), na swiecie wczesniej pare nnych systemow platnosci
    czy wyszukiwania skradzonych aut.

    >> Usatlone wymiary, kilka rodzajów tablic, ustalone czcionki właśnie tak
    >> zaprojektowane żeby O/0 czy B/8 dało się bez problemu odróżnić. Dokładnie
    >> wiadomo czego i gdzie szukać.
    >
    > Nie. Róznice znikają w szumie.

    A gdzies tam ponoc jeszcze sa skanery, ktore rozpoznaja recznie
    nagryzmolone adresy na kopertach ...

    J.


  • 88. Data: 2016-12-06 09:40:50
    Temat: Re: Posluchajta ... dla sprawnych inaczej.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello EdekS,

    Monday, December 5, 2016, 11:47:12 PM, you wrote:

    >> Nie ma obowiazku trabienia jak sie wyjezdza z bramy, trzeba
    >>tylko zachowac ostroznosc.
    > No paczpan, w PoRD nie napisali, że trzeba trąbić,
    > a w samochodzie obowiązkowo ma być sprawny sygnał akustyczny.

    art. 29 ust. 2 pkt 1 i 2

    > To chyba dla sprawnych inaczej.

    Dla takich trzeba wpisywać do prawa drobiazgowe przepisy, regulujące
    wszystko.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 89. Data: 2016-12-06 11:21:58
    Temat: Re: Posluchajta Bary Lajta
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 3 Dec 2016 12:36:08 +0100, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:
    > W przypadku szkody w ruchu na OC "stacjonarnym", przysługiwałby
    regres
    > ubezpieczeniowy od sprawcy i tyle.

    A jak sprawca nie ma kasy to jaki fundusz ma pokryć koszty
    poszkodowanemu? UFG w tej skali nieubezpieczonych by szybko upadł.

    --
    Marek


  • 90. Data: 2016-12-06 11:26:57
    Temat: Re: Posluchajta Bary Lajta
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 4 Dec 2016 00:28:16 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > i poczekać ze 3 lata aż tablice samoistnie wygasną.

    nie ma czegoś takiego jak samoistne wygaszanie tablic. Tablica jest
    przepisana do końca życia pojazdu w danym powiecie, chyba że pojazd
    zostanie sprzedany do innego. liczenie na to że wszystkie się
    sprzedadzą w danym powiecie jest trochę naiwne.

    --
    Marek

strony : 1 ... 8 . [ 9 ] . 10 ... 20 ... 22


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: