  • 21. Data: 2012-01-14 20:39:50
    Temat: Re: Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Panowie, starałem się zadać konkretne pytanie. Czy naprawdę musicie ten
    wątek zamieniać w pyskówkę?

    Proponuję wrócić do tematu. Osobniki nie mające nic do powiedzenia w
    temacie - niech sobie założą inny wątek.

  • 22. Data: 2012-01-14 20:42:44
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-14, Marcin N <m...@o...pl> wrote:
    > Panowie, starałem się zadać konkretne pytanie. Czy naprawdę musicie ten
    > wątek zamieniać w pyskówkę?

    Jaka pyskowske? To bardzo konstruktywna dyskusja jest.

    > Proponuję wrócić do tematu. Osobniki nie mające nic do powiedzenia w
    > temacie - niech sobie założą inny wątek.

    Lepiej powiedz mi jaki wybralem olej, z Tesco czy Lidla? ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 23. Data: 2012-01-14 21:00:34
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-01-14 21:42, AZ pisze:

    > Jaka pyskowske? To bardzo konstruktywna dyskusja jest.

    > Lepiej powiedz mi jaki wybralem olej, z Tesco czy Lidla? ;-)

    Wybrałeś olej firmy GULF.
    Używam go od początku swojej kariery motocyklisty.
    Kosztuje 30-32 zł za litr.

    Oleje nr 2 i 4 to oleje ORLENU.
    Oleje nr 3 i 5 to MOTUL 7100 i 5100.

    Tylko, że ja dalej nie wiem, czy wysoka temperatura zapłonu - to dobrze,
    czy źle. Czy wyższa lepkość w 100 st to dobrze, czy źle. No i ten popiół
    siarczanowy i TBN - też oczywiście nie mam pojęcia, czym to się je i czy
    te minimalne różnice mają jakiś wpływ na cokolwiek.

  • 24. Data: 2012-01-14 21:10:18
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-14, Marcin N <m...@o...pl> wrote:

    > Wybrałeś olej firmy GULF.
    > Używam go od początku swojej kariery motocyklisty.
    > Kosztuje 30-32 zł za litr.

    A coz to?

    > Oleje nr 2 i 4 to oleje ORLENU.
    > Oleje nr 3 i 5 to MOTUL 7100 i 5100.

    Na semi w ogole nie zwracalem uwagi :-)

> [...]
    > siarczanowy i TBN - też oczywiście nie mam pojęcia, czym to się je i czy
    > te minimalne różnice mają jakiś wpływ na cokolwiek.

    Wyzsza lepkosc to lepiej, popiol nie jest zgodny z ZSRE, czym wyzszy TBN
    tym lepsze wlasciwosci neutralizujace i czyszczace. Ale ja nadal sie
    upieram przy bardzo waznym HTHS. Ale to wszystko co podales to pikus bo
    wazna tez jest utrata lepkosci podczas zwiekszania sie cykli pracy
    (zimno/gorace), co z tego ze nowy olej ma super lepkosc jak po 300
    cyklach lepkosc spada z 40 na SAE30 czy nizej...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 25. Data: 2012-01-14 21:27:06
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-01-14 22:10, AZ pisze:

    > A coz to?

    http://gulf.pl/upload/articles/Karty_produktow/5_Ole
    je_do_dwu_i_czterosuwowych_silnikow/1297__Gulf_Syntr
    ac_4T_10W40.pdf

  • 26. Data: 2012-01-14 21:40:47
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    > A coz to?

    ignorant

    http://tinyurl.com/6v9fohu

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 27. Data: 2012-01-14 22:39:11
    Od: "Metyl" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wybrałeś olej firmy GULF.
    > Używam go od początku swojej kariery motocyklisty.
    > Kosztuje 30-32 zł za litr.
    >
    > Oleje nr 2 i 4 to oleje ORLENU.
    > Oleje nr 3 i 5 to MOTUL 7100 i 5100.

    Jak ja mialem problem z parametrami oleju to pisalem do faceta ktory w
    motulu jest jakims tam doradca technicznym.
    Na polskiej stronie znalezlem jego adres: p...@m...de (adres jest
    motul.de ale to polak i odpisuje po polsku)
    Dominik

  • 28. Data: 2012-01-14 23:05:20
    Temat: Re: PorĂłwnanie zaawansowanych parametrĂłw olejĂłw silnikowych
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Uzytkownik "AZ" <a...@g...com> napisal

    > jezdzony tylko na syntetyku zmieniany tak czesto jak mowi serwisowka

    Do jakiego motocykla serwisówka/manual mówi ze ma byc tylko olej
    SYNTETYCZNY? Podobnie nie znajdziesz nigdzie zalecenia ze ma
    byc to olej MOTOCYKLOWY. Znajdziesz tylko wytyczne odnosnie lepkosci,
    klasy i nie uzywania olejów syntetycznych z dodatkami zmniejszajacymi
    tarcie czyli róznych Eco-Energy itp. . No ale Ty wlales sobie
    wlasnie taki i jeszcze sie dziwisz, ze sprzeglo sie slizgalo.
    Nawiasem mówiac nie wierze zeby stalo sie to od 100 gram oleju :)
    Pisalem o olejach PÓLSYNTETYCZNYCH!Zapewniam cie, ze standardowe
    pólsyntetyki takich dodatków nie maja.
    Ucieszne jest robienie z silnika kapliczki :)
    Niemniej swietym prawem kazdego jest wlewanie super olejów do
    swojego moto. Faktem jest ze podnosi to niezwykle samopoczucie,
    poprawia libido a nawet u starszych motocyklistów obniza
    cholesterol!
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 29. Data: 2012-01-15 10:12:52
    Od: Songoku <"songoku_xxx(Songoku)"@wp.pl>

    W dniu 2012-01-15 00:05, Hinek pisze:

> [...]
    > swojego moto. Faktem jest ze podnosi to niezwykle samopoczucie,
    > poprawia libido a nawet u starszych motocyklistów obniza

    Tylko domyślam się, że jak sprzedajesz motocykl to nie informujesz o
    tym, że lałeś bele gówno i wymieniałeć raz na 20 000 km...
    Co by nie mówić, masz prawo lać co chcesz tylko ja gdybym miał w
    porównywalnych pieniądzach kupić moto to od Ciebie był nie kupił(bez
    obrazy ;)

    --
    _______
    Songoku

  • 30. Data: 2012-01-15 10:47:32
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Songoku" <"songoku_xxx(Songoku)"@wp.pl> napisał w wiadomości
    > Co by nie mówić, masz prawo lać co chcesz tylko ja gdybym miał w
    > porównywalnych pieniądzach kupić moto to od Ciebie był nie kupił(bez
    > obrazy ;)

    jasne jest ze najlepiej kupić auto/moto od jakies szurnietego na jego
    punkcie goscia, który dba lepiej o nie niz o własne dziecko. Nawet takich
    znam, od nich mozna śmiało kupić. Chce ktos audi a6, ale w dieslu, nikt nie
    chce wziąć :-)

    b.