  • 141. Data: 2018-05-13 09:35:20
    Temat: Re: Popularność kombi - regionalizacja
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-05-12 o 18:28, Cavallino pisze:

    > Im bardziej podobne, tym brzydsze.
    > Owszem, pół tylnej bryły może być ładne, gdy upodobnione jest do
    > liftbacka, a nie do sedana.
    > Pełny kufer a'la S-klasse - może być tylko brzydki.

    Tu akurat się zgadza, bagażnik współczesnej S-klasse wygląda koszmarnie.
    Ewidentnie szpeci to auto. Nie wiedzieć czemu nadchodzi moda na na
    jakieś takie idiotyczne stylizowanie bagażników w sedanach, bo nie tylko
    Merc to praktykuje.

    Co do liftbacka - co Ci się bardziej podoba - sedanopodobne C5 i Vectra
    B, czy nadwozia typu Polonez?

  • 142. Data: 2018-05-13 16:25:11
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 13 maja 2018 02:28:43 UTC-5 użytkownik Trybun napisał:
> [...]
    zmiescic, klapa sie zamknie a w sedanie moze sie okazac ze wogole wcisnac sie nie da.

    szyby-zderzak jest duzo mniejsza wiec przy cofaniu niektorym ludziom latwiej ogarnac
    ile tam jeszcze miejsca maja. Przynajmniej w niektorych sytuacjach.

    by mi zwisalo jaki tyl ma auto. Wiec rozumiem tych co lubia czy preferuja sedana. Ale
    sporo robie i przestrzen bagazowa jest mi przydatna wiec wiem z praktyki jak wygodnie
    jest wozic cos w samochodzie.

    szeroko, siedzenie sie mocno rozkladalo lub wrecz dalo wyjac (jak w maluchu).

    > Normalnej kuchennej szafki (o ile nie jest to jakiś typ japoński), w
    > całości nie przewiezie w żadnym typie osobówki. A np lodówkę równie
    > wygodnie można przewieźć w sedanie jak i w liftbacku. Za to właściciele
    > kombi że o hatchbackowcach nie wspomnę - do takiej operacji muszą
    > zamawiać taksówkę.

    Albo miales zupelnie co innego na mysli albo zupelnie nie masz pojecia o czym
    piszesz.
    Mam gdzies zdjecia jak wiozlem w foce kombi drzwi, lezanke, szafki.

    Wiec wyjasnij co miales na mysli bo nijak nie rozumiem przeslania.

    > Co do widoczności, jeździłem kilkoma sedanami, m.in oplem rekordem, i
    > jakoś nigdy nie miałem problemów z wyczuwaniem początku i końca auta.

    Ty, nie. Ale sporo ludzi juz tak ma.

    > Teraz mam dwa miniwany, ze wspólnym mianownikiem - za kierownicą
    > diabelnie trudno wyczuć gdzie się zaczynają i kończą.

    Taki urok. Dlatego istnieja preferencje :)

    > Tu dobrze Cię rozumiem - ponad wygląd stawiasz praktyczność, a robisz to
    > co robisz więc posiadanie kombi jak najbardziej usprawiedliwione.

    Z grubsza tak. Ale z tym wygladem to nie jestem pewien.
    Bo mnie sie sedany nie podobaja. Trzy bryly wygladaja dziwnie.
    Jeszcze pol biedy jak sa one jakos oblo ze soba spiete ale czesto miejsce polaczenia
    (krawedz przedniej i tylnej szyby) jest ostre i wyglada dziwnie.

    O ile rozumiem ze ktos preferuje wyglad liftbacka to zupelnie nie rozumiem ze komus
    sie takie mondeo, focus czy impreza kombi nie podobaja.

    No ale o gustach sie nie dyskutuje totez nie kontestuje tego.

  • 143. Data: 2018-05-13 21:06:37
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 13-05-2018 o 09:35, Trybun pisze:

    > Co do liftbacka - co Ci się bardziej podoba - sedanopodobne C5 i Vectra
    > B, czy nadwozia typu Polonez?

    Z tamtych lat Alfa Romeo 146.

  • 144. Data: 2018-05-13 21:07:45
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 13-05-2018 o 09:30, Trybun pisze:

    > Normalnej kuchennej szafki (o ile nie jest to jakiś typ japoński), w
    > całości nie przewiezie w żadnym typie osobówki.

    Oczywiście że przewieziesz.
    Sąsiad kiedyś przewiózł narożną wannę w Cinquecento.

  • 145. Data: 2018-05-13 21:12:38
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 13-05-2018 o 09:33, Trybun pisze:

    > To o czym mamy gadać, o czymś co znamy, czy spekulować o nowościach? Mam
    > opisywać różnice w ilości miejsca bagażowego sedana i hatchbacka nowego
    > Tipo, ja nie znam tych aut.
    >  Takie fotele składasz i kładziesz na tylne siedzenia.

    Co znaczy składasz?
    Przednie fotele?

    Rzadko który daje się złożyć.
    Chodziło Ci o rozłożenie na płasko?
    Też nie wejdą, to całkiem spore meble.

    >Przecie do
    > Sportage i tak ich nie chowałeś rozłożonych.

    Dokładnie tak je włożyłem, tak jak stały, czyli rozłożone w normalnej
    pozycji eksploatacyjnej - coś w stylu litery L.

    > A ilu w ogóle nawet nie zwróciło uwagi.. Nie powiesz chyba że by
    > przyciągnęła więcej widzów niż Ferrari F40..

    Niż 25 letni kompaktowy sedan.
    Każdy.

    Porównujmy porównywalne.

    > Oczywiście do Alfy nic nie
    > mam, jak każda Alfa ma w sobie to coś

    Ale to była Lancia, która ani nie wyglądała, ani nic specjalnego
    wizualnie w sobie nie miała.

    , i nie jest to znaczek firmowy czy
    > napis. Natomiast 911 to czysta szpetota, ten archaiczny wygląd ratuje
    > tylko nazwą firmy. Przyznaj, ale tak szczerze - kupiłbyś np. Kię o takim
    > wyglądzie?

    Jakby tak jeździła - czemu nie?

  • 146. Data: 2018-05-14 15:12:40
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-05-13 o 16:25, s...@g...com pisze:

> [...]
    > Mam gdzies zdjecia jak wiozlem w foce kombi drzwi, lezanke, szafki.
    >
    > Wiec wyjasnij co miales na mysli bo nijak nie rozumiem przeslania.

    Tylko to że np szafki 2m wysokości i do żadnego kombi nie da się
    załadować w całości.

    > Ty, nie. Ale sporo ludzi juz tak ma.

    Kiedyś auta były konstruowane dużo bardziej pod zapotrzebowanie kierowcy.

    > Taki urok. Dlatego istnieja preferencje :)

    Sedan z czujnikami parkowania to rzadkość. O czymś chyba to świadczy. A
    sam zakup - w jednym skusił mnie stan auta i cena - natomiast drugie to
    pokłosie zakupu pierwszego - okazało się że auto dla mnie musi mieć duży
    prześwit.

> [...]
    sie takie mondeo, focus czy impreza kombi nie podobaja.

    > No ale o gustach sie nie dyskutuje totez nie kontestuje tego.

    Nic na to nie poradzę że dla mnie garb kombi szpeci auto z estetycznego
    punktu widzenia.

  • 147. Data: 2018-05-14 15:14:06
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-05-13 o 21:07, Cavallino pisze:

    > Oczywiście że przewieziesz.
    > Sąsiad kiedyś przewiózł narożną wannę w Cinquecento.

    Wannę może i przewieść kuchennej szafki o średnich gabarytach - w
    całości już nie. I oczywiście mowa nie o Cinquecento. Bo do niego to ja
    sam się nie mieszczę.

  • 148. Data: 2018-05-14 15:15:38
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-05-13 o 21:12, Cavallino pisze:

    > Co znaczy składasz?
    > Przednie fotele?
    >
    > Rzadko który daje się złożyć.
    > Chodziło Ci o rozłożenie na płasko?
    > Też nie wejdą, to całkiem spore meble.

    Tak, można je (niektóre) złożyć w nieomal kostkę. Do Vectry na pewno bym
    schował. Jeden do bagażnika, drugi na tylne siedzenie, i nie potrzeba
    kombi..

    > Dokładnie tak je włożyłem, tak jak stały, czyli rozłożone w normalnej
    > pozycji eksploatacyjnej - coś w stylu litery L.

    Ile litrów ma bagażnik Twojego auta? Założę się że jeżeli już to
    niewiele więcej niż te moje bagażnikowe kurduple, do których bez
    złożenia tylnych siedzeń nic nie mogę zmieścić.

    > Niż 25 letni kompaktowy sedan.
    > Każdy.
    >
    > Porównujmy porównywalne.

    Słuszna uwaga - ta Alfa to można powiedzieć że wóz kultowy.. i nie nim
    równać do np Forda Oriona.

    > Ale to była Lancia, która ani nie wyglądała, ani nic specjalnego
    > wizualnie w sobie nie miała.

    Sorry, to tylko błąd w pisowni, miałem i mam na myśli tylko i wyłącznie
    Lancię, TĄ Lancię.

    > , i nie jest to znaczek firmowy czy
    >
    > Jakby tak jeździła - czemu nie?

    Chodzi o estetyczny, udany wygląd. 911tka ma wszystko, poza wyglądem...

  • 149. Data: 2018-05-14 15:16:30
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-05-13 o 21:06, Cavallino pisze:

    > Z tamtych lat Alfa Romeo 146.

    Chodziło mi o to czy liftback ma być sedanopodobny (C5) czy klasyczny
    wyrób dla swojego rodzaju (Polonez). Tą Alfę łatwo by można pomylić z
    klasycznym sedanem.

  • 150. Data: 2018-05-14 17:34:11
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 14-05-2018 o 15:16, Trybun pisze:

    > Chodziło mi o to czy liftback ma być sedanopodobny (C5) czy klasyczny
    > wyrób dla swojego rodzaju (Polonez).

    No to Ci napisałem jaki ma być.
    Z połową bryły z tyłu, nigdy z całą.
    Z BMW też mi się podoba wersja compact, a nie pełna, z przedziałem na
    trupy z tyłu.

    > Tą Alfę łatwo by można pomylić z
    > klasycznym sedanem.

    Nie bardzo, trzeba by zupełnie nie mieć oka, szyba jednak jest mocno
    pochyła.
    Albo mylisz 146 z czymś innym, np. z 156, która faktycznie była sedanem.