  • 21. Data: 2019-10-30 10:22:55
    Temat: Re: Pontevedra. Bilbao, 30 km/h.
    Od: Kviat

    W dniu 30.10.2019 o 09:32, j...@j...org pisze:

    > Ale ten ojciec przejechany na pasach przez BMW jadące 130 km/h to niewidomy był?
    Nie wiedziałem.

    Możliwe, że korzystasz z serwera, który nie pokazuje ci wszystkich
    postów i dlatego nie wiesz w jakim kontekście został podany przykład z
    niewidomym.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 22. Data: 2019-10-30 11:05:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ano nie było problemu. W Lodzi w 1939 roku zylo 670 000 ludzi. Mniej o 200 000 niz
    teraz. Zarejestrowanych samochodów było 1000 slownie jeden tysiąc. W zeszłym roku w
    Lodzi bylo zarejestrowanych 450 000 z tego prawie 400 000 to osobowe. O ile mogło być
    przed wojna mniej wypadków z pieszymi to było o wiele więcej pogryzien i pokopań
    przez konie niz teraz.

  • 23. Data: 2019-10-30 14:36:54
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=sQhTTbCXLpc

  • 24. Data: 2019-10-30 18:39:06
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-10-30 o 10:07, ąćęłńóśźż pisze:
    > NIE wystarczyło.
    > Pieszy nie musi zakładać, że auto które widzi w odległości 108 metrów
    > napierdala 130 km/h zamiast 50 km/h.
    > Prędkość patrząc od frontu auta jest nie do oceny.
    > Do tego pieszy nie musi zakładać, że jadący chce wyprzedzać na pasach
    > inne auto, które zwolniło dla przepuszczenia pieszych.
    > I to jest też w interesie kierowców, bo inaczej musieliby czekać, aż
    > zapełnią się wszystkie 2/3 pasy ruchu przed pasami.
    >

    > -----

    Nie musi zakładać, ale grozi to śmiercią.
    Więc lepiej dla niego by zakładał.
    Tym bardziej, że niewiele to kosztuje.
    W końcu na jakiejś jezdni (przejściu) znajduje się przez 1 promil czasu
    spaceru.

  • 25. Data: 2019-10-30 19:23:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 Oct 2019 04:51:25 +0100, BronkL napisał(a):
    > Użytkownik <j...@j...org> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > https://www.bankier.pl/moto/pontevedra-pierwszym-mia
    stem-z-limitem-predkosci-10-km-godz-5481/

    > przepisy ograniczające maksymalną prędkość jazdy w śródmieściu do 10
    > kilometrów na godzinę.

    > 10 lat liczbę wypadków drogowych na obszarze miejskim objętym limitami
    > prędkości udało się

    A to srodmiescie to jakie duze ?
    Bo w takim scislym centrum Wroclawia ograniczenia chyba nie ma, ale
    praktycznie to sie ze 20km/h jedzie.
    Ale to moze z kilometr kwadratowy ...

    J.

    J.

  • 26. Data: 2019-10-30 20:32:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.10.2019 o 09:11, j...@j...org pisze:

    > Ale masz prędkościomierz w oczach, czy jak musisz przejść przez ulicę na pasach, to
    czekasz aż po horyzont nie ma żadnego auta?

    Wystarczy poczekać aż w promieniu ćwierć kilometra nie będzie żadengo
    auta w ruchu (ironia)

    --
    Shrek

  • 27. Data: 2019-10-30 20:43:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.10.2019 o 10:07, ąćęłńóśźż pisze:
    > NIE wystarczyło.
    > Pieszy nie musi zakładać, że auto które widzi w odległości 108 metrów
    > napierdala 130 km/h zamiast 50 km/h.
    > Prędkość patrząc od frontu auta jest nie do oceny.

    Pieszy w ogóle ma prawo nie widzieć auta znajdującego się ćwierć
    kilometra dalej (a tyle potrzeba żeby bezpiecznie przejść przez dwa pasy
    przy prędkości 100km/h). Może mieć wadę wzroku, może po prostu nie
    widzieć _z_chodnika_bo_nie_ma_z_tego_punktu_trójkąta_widoczn
    ości_. W
    szczególności jak pieszym bedzie osoba starsza, to nawet przy 50km/h
    samochód może być dalej niż fizycznie ona widzi a i tak nie zdąży
    przejść przed nim.

    W tym konkretnym przypadku bmka powinna być za przejściem, żeby przy tej
    prędkości bezpiecznie przejść. Nie za tym co widać - za następnym
    (zrobiłem zoom tak jak to miej więcej wygląda w rzeczywistości).

    https://www.google.com/maps/@52.2831592,20.9265102,3
    a,22.4y,43.54h,90.76t/data=!3m6!1e1!3m4!1skeyxBZS8A1
    nt14LamImWrQ!2e0!7i13312!8i6656

    W momencie gdy wchodził bmka była mniej więcej tam gdzie drugi samochód
    - widzi tam ktoś _na_pierwszy_rzut_oka_ drugi samochód?

    --
    Shrek

  • 28. Data: 2019-10-30 21:37:16
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Shrek w

    > Pieszy w ogóle ma prawo nie widzieć auta znajdującego się ćwierć
    > kilometra dalej

    Synu kretyna, dlaczego piszesz o 250m? W omawianym wypadki to było mniej niż
    100m.

    > (a tyle potrzeba żeby bezpiecznie przejść przez dwa pasy
    > przy prędkości 100km/h)

    Oj, czyli BMW było bliżej niż 250m, a jednak wleźli

    > Może mieć wadę wzroku,

    Czyli, synu kretyna, kierujesz w stronę "niewidoego"
    W jakim celu, skoro nie ma wsazania, ze zabity miał problemy ze wzrokiem?

    > może po prostu nie
    > widzieć _z_chodnika_bo_nie_ma_z_tego_punktu_trójkąta_widoczn
    ości_.

    Czyli wlazł, ale nie widział, bo nie mógł widzieć, ale nie miał upośledzenia
    wzroku...

    Bez szukania we wcześniejszych wątkach moge napisać, że jesteś hipokrytą, i
    na pewno kierującym zarzucałeś, że jadą, mimo, że nie widzą.
    A jesli to nie ty, to przepraszam, ale takie jest przesłanie...

    > jak pieszym bedzie osoba starsza, to nawet przy 50km/h

    Ale nie była

    > W tym konkretnym przypadku bmka powinna być za przejściem, żeby przy tej
    > prędkości bezpiecznie przejść.

    A była dużo bliżej.

    Dlaczego zaklinasz rzeczywistość?

    --
    'Tom N'

  • 29. Data: 2019-10-31 00:46:49
    Od: j...@j...org

    On Thursday, October 31, 2019 at 5:37:19 AM UTC+9, TomN wrote:
    > Shrek w

    > Synu kretyna, dlaczego piszesz o 250m? W omawianym wypadki to było mniej niż
    > 100m.

    O, i mamy oto kolejnego debila z cegłą w głowie zamiast mózgu, broniącego mordercę.

  • 30. Data: 2019-10-31 09:40:29
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dlatego też nigdy nie będzie go stać na dobre auto.
    Co najwyżej jakąś babcię stjuninguje se z kumplami z bloku.
    Jak już zrobi maturę (ostatnio dają każdemu, nawet debilom z cegłą w głowie zamiast
    mózgu).

    -----