  • 31. Data: 2014-02-12 18:58:02
    Temat: Re: Pomiar grubości lodu?
    Od: Paweł Kasztelan <P...@g...com>

    > No właśnie, to może nie jest głupi pomysł.

    Ale zależy od funkcjonalności urządzenia i zużycia energii. Akumulator
    w plecaku raczej nie jest najlepszym przyjacielem przy chodzeniu po
    lodzie :) A i sukces rynkowy raczej niepewny. Choć może jakieś
    ludzkie życie by to uratowało.
    Ale entuzjaści w ramach DIY mogli by coś takiego zbudować.

    > Ci od globcia twierdzą, że świetnie im się mierzy z satelity dla całej
    > Arktyki na raz.

    Tak. Ale oni mają chyba inną dokładność. Raczej metry albo dziesiętne
    części metra. A turyście potrzebna dokładność 1-2cm.

    Pozdr. PK.

  • 32. Data: 2014-02-12 19:25:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Kasztelan napisał:

    > Ale zależy od funkcjonalności urządzenia i zużycia energii. Akumulator
    > w plecaku raczej nie jest najlepszym przyjacielem przy chodzeniu po
    > lodzie :)

    Tu pokazują między innymi wersję na podwoziu gąsienicowym:

    http://uwbs.ru/en/products/izmeritel-tolschiny-lda-p
    icor-ice/

    > Tak. Ale oni mają chyba inną dokładność. Raczej metry albo dziesiętne
    > części metra. A turyście potrzebna dokładność 1-2cm.

    Twierdzą, że wszystko mierzą z dokładnością do ułamków milimetra,
    stopnia, czy czego tam akurat potrzeba. Ale fakt, że czasem mało
    spójni są w zeznaniach, więc kto ich tam wie.

    --
    Jarek

  • 33. Data: 2014-02-12 19:27:52
    Od: A.L. <a...@a...com>

    Mozna kupic w sklepie

    http://www.beckerarena.com/icetec.aspx

  • 34. Data: 2014-02-12 19:48:04
    Od: Paweł Kasztelan <P...@g...com>

    > Tu pokazują między innymi wersję na podwoziu gąsienicowym:
    >
    > http://uwbs.ru/en/products/izmeritel-tolschiny-lda-p
    icor-ice/

    O to to. Dziękuje za link. Przynajmniej wiemy że jest to możliwe do
    zrobienia i nawet już zrobione :)
    Może za 10 lat będziemy mogli sobie kupić kit do samodzielnego montażu.

    Pozdr.PK.

  • 35. Data: 2014-02-12 20:47:51
    Temat: Re: [SPAM]Pomiar grubości lodu?
    Od: Wieslaw Bicz <o...@o...pl>

    W dniu 2014-02-12 19:27, A.L. pisze:

    > http://uwbs.ru/en/products/izmeritel-tolschiny-lda-p
    icor-ice/

    > Mozna kupic w sklepie
    >
    > http://www.beckerarena.com/icetec.aspx

    To pierwsze urządzenie (rosyjskie) jest radarowe, drugie ultradźwiękowe.
    To drugie jest na pewno precyzyjniejsze, ale wymaga gładkiej tafli.

    Ciekwy jestem, ile kosztują.

    W. Bicz

  • 36. Data: 2014-02-13 18:02:28
    Od: "ZZZ" <n...@n...spam.com>

    ps.com...
    W dniu wtorek, 11 lutego 2014 19:25:13 UTC+1 użytkownik s...@g...com
    napisał:
    > W dniu wtorek, 11 lutego 2014 17:18:45 UTC+1 użytkownik Wieslaw Bicz
    > napisał:
    >

    > I nie fandzol o USG, NDT, bo to zupełnie inne wymogi pomiarowe. Tu akurat
    > rozchodzi się ino o pomiar odległości. Jak się nie znasz na czymś, to ino
    > słuchaj bardziej doświadczonych, a głupot nie fandzol.

    ================

    AHA!! Ino nie podpieraj sie tutej argumentem "Ja robię w firmie co się na
    tym zna i ultradźwięki opyla". I Klękajcie przede Mną Narody!!

    Baaa.. , nawet linka na firmę podałeś. Pełen szacun jeśli chodzi o produkty
    firmy, nowatorstwo , i takie tam.. Ale Ty głupot nie pleć...

    No toś się popisał uprzejmością i wiedzą. Gdyby z inych Twoich postów na
    innych grupach
    nie wynikało żeś już "stary pryk" to bym pomyślał że gimnazjalista się tu
    objawia.
    Daj spokój i nie grzęźnij w swój poziom wypowiedzi.
    Zaczynasz być jak XL na grupie kuchennej. Zjedz Snickers'a.

    ZZ