  • 31. Data: 2011-04-15 11:43:11
    Temat: Re: Pó?syntetyk na syntetyk - ma kto? do?wiadczenie?
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-04-15 13:15, kakmar pisze:

    > Kiedyś w xj600 "zmieniałem*" częściowo olej po każdej dłuższej i szybszej
    > jeździe, bo się kontrolka zapalała. A mając ograniczony wybór na najbliższej
    > stacji robiłem często eksperymentalne mieszanki. Xjota dokręciła się do
    > ~80kkm bez jakichś zmian w zachowaniu silnika. Nie kręcony wysoko nie brał
    > zauważalnych ilości oleju, ganiany po czerwonym potrafił zapalić kontrolę
    > w czasie spożycia 1 baku paliwa.

    Tak dla postronnych to chcialem zauwazyc ze kontrolka w XJ600 (wg mojej
    najlepszej pamieci) jest od poziomu oleju a nie od cisnienia.

    Wiec zapalala sie od zuzycia, nie od braku smarowania.

    Moj ZX tez zaczal w ktoryms momencie wpierdalac wiadrami, 2 tankowania i
    z lekko powyzej max robilo sie minimum, co okololitr na tysiac.
    Jak dwusuw :-) lalem polsyntetyk bo syntetyk za drogo wychodzil.

    I nic mu to nie szkodzilo na performance czy zywotnosc, nie wiem jak w
    tym sezonie ale w poprzednim jezdzil i napedzal sie do 200 bez wielkiego
    proszenia. Rok produkcji niby 1990 ale w g mnie to jednak byl 88. Jak go
    sprzedawalem mial IMO +140 kkm na piecu (a po drodze, jeszcze przede mna
    zaliczyl obowiazkowy w tym modelu zgon 3-ciej panewki).

    KJ

  • 32. Data: 2011-04-15 11:53:10
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-04-15, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

    > Znowu zadałem konkretne pytania i otrzymałem odpowiedź w rodzaju "czy
    > uważasz?". Podobnie bezwartościowe jest "jak dla mnie możesz lać...".
    > Rozmawiasz konkretnie, czy nie? Konkretnie pytam - jeśli nie wiesz - powiedz
    > "nie wiem". Ja też nie wiem, dlatego pytam.

    Przepraszam ale to Ty raczej lubisz pogadac o dupie marynie, np. czy
    oplaca sie wymieniac olej czy sam filtr. Nikt na takie pytanie jak i na
    te konkretnie Ci nie odpowie bo przy jednym i przy drugim by trza zrobic
    test. Ale biorac na logike - syntetyk jest stabilniejszy w ekstremalnych
    temperaturach, slabiej sie starzeje itepe itepe, wiec moze tylko pomoc.

    > Ponawiam pytanie: o ile przedłuży się żywotność niewyścigowo użytkowanego
    > motocykla lejąc syntetyk zamiast półsyntetyka?

    Nikt na to pytanie Ci nie odpowie. Bo trza by zjezdzic dwa silniki w
    podobnych warunkach by miec na to jakis poglad.

    Przypominam: kolega zadal pytanie czy bezstresowo moze zalac syntetyk,
    bo chce. Ty mu odpowiedziales po co chce to robic nie majac zadnego
    poparcia swojej tezy?
    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 33. Data: 2011-04-15 12:02:54
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

[...]

    =================

    OK, nie kłóćmy się. Ja mu zaleciłem, żeby nie zmieniał, bo to nic nie da. Ty
    zaleciłeś, żeby zmienił, bo to niczego nie popsuje.

    Jest szansa, że obaj mamy rację.
    A co do testów - to z pewnością producenci olejów takimi dysponują. Tu nie
    wystarczy zajeździć dwa motocykle na różnych olejach.
    Liczyłem, że ktoś zna takie wyniki, ale jeśli nie są dostępne laikom - to
    wniosek nasuwa się jeden: syntetyk niewiele zmienia, a jest droższy. Po co
    więc informować gawiedź, że znowu jest nabijana w butelkę.

  • 34. Data: 2011-04-15 12:05:31
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-04-15 13:42, Marcin N pisze:

    > Ponawiam pytanie: o ile przedłuży się żywotność niewyścigowo
    > użytkowanego motocykla lejąc syntetyk zamiast półsyntetyka?

    Nikt tego nie wie dokladnie.

    Chcesz dojezdzic tym moto do 150 kkm?
    To IMO lej syntetyk i nigdy nie paluj moto poki sie dobrze nie nagrzeje.

    KJ

  • 35. Data: 2011-04-15 12:09:29
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-04-15, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

    > OK, nie kłóćmy się. Ja mu zaleciłem, żeby nie zmieniał, bo to nic nie da. Ty
    > zaleciłeś, żeby zmienił, bo to niczego nie popsuje.

    Nikt sie nie kloci, dyskutujemy.

> [...]
    > wniosek nasuwa się jeden: syntetyk niewiele zmienia, a jest droższy. Po co
    > więc informować gawiedź, że znowu jest nabijana w butelkę.

    No przy pyrkaniu 3-4-5krpm to pewnie jeden wuj co lejemy. Pytanie po co
    kupilismy motocykl ktory sie kreci >10krpm? Zeby nim dostojnie pyrkac
    jak na czoperze? Ja tam lubie sobie odkrecic i nie myslec o tym czy mi
    korby i panewki na jezdnie nie wypadna.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 36. Data: 2011-04-15 12:14:42
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-04-15 14:09, AZ pisze:
    > Ja tam lubie sobie odkrecic i nie myslec o tym czy mi
    > korby i panewki na jezdnie nie wypadna.

    Jakbym Cie nie znal to bym tak szczerze i z niewinnym sercem zapytal:

    masz Kawasaki?

    Ale ze znam to z ta niewinnoscia, to nie przejdzie.

    KJ

  • 37. Data: 2011-04-15 12:27:41
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-04-15, KJ Siła Słów <K...@n...com> wrote:

    > Jakbym Cie nie znal to bym tak szczerze i z niewinnym sercem zapytal:
    >
    > masz Kawasaki?
    >
    > Ale ze znam to z ta niewinnoscia, to nie przejdzie.

    Drugi ktory sie martwi o moje korby? Jeden to juz od 1,5 roku czeka na
    to a drogomierz cierpliwie odmierza kolejne tysiace kilometrow.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 38. Data: 2011-04-15 12:36:51
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-04-15 14:27, AZ pisze:

    > Drugi ktory sie martwi o moje korby?

    wcale sie nie martwie, tak se tylko nawiazalem tylko do obiegowej opinii.

    KJ

  • 39. Data: 2011-04-15 12:54:47
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-04-15, KJ Siła Słów <K...@n...com> wrote:

    > wcale sie nie martwie, tak se tylko nawiazalem tylko do obiegowej opinii.

    Zle odczytalem Twoje intencje. Bo ja czuje sie przesladowany jako
    wlasciciel Kawasaki i to przez to.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 40. Data: 2011-04-15 13:06:45
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-04-15 14:54, AZ pisze:
    > Bo ja czuje sie przesladowany jako
    > wlasciciel Kawasaki i to przez to.

    Jesli nie masz jeszcze zbioru ripost dla wlascicieli wszystkich innych
    marek to zapraszamy z Tytusem na kurs szydery prowadzony juz od maja
    standardowo w czwartki, tam gdzie zawsze.

    KJ