  • 21. Data: 2011-04-15 08:16:09
    Temat: Re: Pó?syntetyk na syntetyk - ma kto? do?wiadczenie?
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    On 2011-04-14, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

    > Wlanie syntetyka nie zaszkodzi, ale czy poprawi?

    Uwazasz, ze nie ma roznicy miedzy polsyntetykiem a syntetykiem? Juz nie
    mowiac o tym ze polsyntetyk ma wiecej wspolnego z mineralnym niz z
    syntetycznym...
    ===============

    Liczyłem na odpowiedź na moje pytanie a nie na odwracanie kota ogonem.

    W jakim stopniu zwiększy żywotność silnika lanie syntetyka?
    5%? 10? 30? 100?

    Jeśli będzie to 5-10% - to szkoda zachodu. W starszych maszynach zapewne nie
    będzie nawet 5% - bo one projektowane były z myślą o olejach z tamtych
    czasów. Być może nowoczesne wysilone maszyny sportowe wymagają syntetyków i
    bez nich długo nie pociągną. Ale przeciętny sportowo-turystyczny motocykl?

  • 22. Data: 2011-04-15 08:31:29
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-04-15, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

> [...]
    > bez nich długo nie pociągną. Ale przeciętny sportowo-turystyczny motocykl?

    Uwazasz ze silnikowi krecacemu sie >10krpm nie zrobi roznicy syntetyk?
    Czy 110 KM w wolnossacym silniku z 600 ccm to nie jest wysilenie? Jak
    dla mnie to mozesz lac nawet Lux10 ale nie doradzaj tego ludziom...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 23. Data: 2011-04-15 08:32:20
    Temat: Re: Półsyntetyk na syntetyk - ma kt oś doświadczenie?
    Od: Glub <g...@g...com>

    On 2011-04-15 08:13:48 +0200, Arni said:

    > i od tego, czy to jest olej motocyklowy czy samochodowy. A jaki sie
    > leje do trajki?

    rzepak.. ma najwięcej kwasów omega3
    --
    Glub
    SWT-400

  • 24. Data: 2011-04-15 09:40:40
    Od: "Pasiak" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości
    > Nie kombinuj tylko jeździj na tym półsyntetyku. W czym Ci przeszkadza?

    Chcę, aby silnik miał lepsze smarowania, a co za tym idzie więcej mi
    posłużył. W tamtym sezonie jak wymieniałem to sprzedawca oleju zaczął
    wciskać mi kity, które jak widzę nawet tutaj się pojawiają. Moje pytanie
    dotyczyło tylko doświadczeń ludzi po przejściu na syntetyk - lepiej się
    upewnić. Teraz na bank zmieniam olej na pełny syntetyk. Jedynie obawiam się,
    że sprzęgło może inaczej pracować, ale zaryzykuje ;)

    Pozdrawiam i dzięki wszystkim za odpowiedzi.

  • 25. Data: 2011-04-15 10:19:39
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-04-15 10:31, AZ pisze:

    > Uwazasz ze silnikowi krecacemu sie>10krpm nie zrobi roznicy syntetyk?

    Robi roznice jak dajesz sprzetowi mocno popalic np. tor albo hardkorowy
    joebar po miescie. Wtedy to sie powinno zauwazalnie przelozyc na zuzycie
    silnika.

    W lajtowym jezdzeniu roznice w zywotnosci tez beda lajtowe.

    Oddzielna sprawa to interwaly - wg mnie syntetyk traci cechy pozniej niz
    polsyntetyk wiec jak motocykl ma wpisane wymiany co 6 kkm to IMO bez
    znaczenia co lejesz, jak 12 kkm to lalbym syntetyk.

    Ja tam leje syntetyk do wszystkiego co mam, do EXC to bym sie bal co
    innego (wykrecony na nascie krpm dwusuw ktory produkuje kosmiczne ilosci
    ciepla) a gixer duzo czasu spedza w miescie.

    KJ

  • 26. Data: 2011-04-15 10:23:02
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-04-15 11:40, Pasiak pisze:
    > Jedynie obawiam się,
    > że sprzęgło może inaczej pracować, ale zaryzykuje ;)

    Nic mu nie bedzie, chyba ze chcesz lac jakis samochodowy to sprawdz czy
    nie ma ostrzezenia ze olej nie daje rady z mokrymi sprzeglami bo ma
    jakies dodatki energy conserving itd...

    KJ

  • 27. Data: 2011-04-15 10:31:25
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-04-15, KJ Siła Słów <K...@n...com> wrote:

    > Nic mu nie bedzie, chyba ze chcesz lac jakis samochodowy to sprawdz czy
    > nie ma ostrzezenia ze olej nie daje rady z mokrymi sprzeglami bo ma
    > jakies dodatki energy conserving itd...

    Nie wiedzialem, ze z Ciebie taki specjalista od lubrykantow?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 28. Data: 2011-04-15 10:34:22
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-04-15 12:31, AZ pisze:

    > Nie wiedzialem, ze z Ciebie taki specjalista od lubrykantow?

    Abo nawet i lepszy.

    KJ

  • 29. Data: 2011-04-15 11:15:22
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 15.04.2011 AZ <a...@g...com> napisał/a:

    > Uwazasz ze silnikowi krecacemu sie >10krpm nie zrobi roznicy syntetyk?
    > Czy 110 KM w wolnossacym silniku z 600 ccm to nie jest wysilenie? Jak
    > dla mnie to mozesz lac nawet Lux10 ale nie doradzaj tego ludziom...

    Ja się nie znam, ale czy to nie jest tak, że syntetyki mają zwykle szersze
    zakresy temperatur pracy w których trzymają parametry? Bo obroty to chyba
    większego znaczenia nie mają, zwłaszcza w zakresach tych kilkunastu krpm
    które obecne silniki osiągają. To nie są raczej znaczne wartości, zwłaszcza
    że olej "do diesla" smaruje bez problemu dmuchawkę ~100krpm.

    Kiedyś w xj600 "zmieniałem*" częściowo olej po każdej dłuższej i szybszej
    jeździe, bo się kontrolka zapalała. A mając ograniczony wybór na najbliższej
    stacji robiłem często eksperymentalne mieszanki. Xjota dokręciła się do
    ~80kkm bez jakichś zmian w zachowaniu silnika. Nie kręcony wysoko nie brał
    zauważalnych ilości oleju, ganiany po czerwonym potrafił zapalić kontrolę
    w czasie spożycia 1 baku paliwa.

    Sądzę że na trwałość silnika największy wpływ ma czas pracy w granicznych
    warunkach. Maksymalna moc, za niska albo za wysoka temperatura pracy pod
    obciążeniem. Dobry olej może chyba sporo pomóc w takich sytuacjach i
    znacząco przedłużyć żywot silnika. Więc olej dobieram bardziej do warunków
    w jakich przyjdzie pracować danemu silnikowi. Oczywiście biorąc też pod
    uwagę zalecenia producenta.

    *dolewałem to co było, starając się dopasować mniej więcej parametry.
    A jeździł na syntetyku 10w50 więc zwykle nie było tego na stacji.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 30. Data: 2011-04-15 11:42:18
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    On 2011-04-15, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

> [...]
    Czy 110 KM w wolnossacym silniku z 600 ccm to nie jest wysilenie? Jak
    dla mnie to mozesz lac nawet Lux10 ale nie doradzaj tego ludziom...

    Znowu zadałem konkretne pytania i otrzymałem odpowiedź w rodzaju "czy
    uważasz?". Podobnie bezwartościowe jest "jak dla mnie możesz lać...".
    Rozmawiasz konkretnie, czy nie? Konkretnie pytam - jeśli nie wiesz - powiedz
    "nie wiem". Ja też nie wiem, dlatego pytam.

    Ponawiam pytanie: o ile przedłuży się żywotność niewyścigowo użytkowanego
    motocykla lejąc syntetyk zamiast półsyntetyka?