  • 11. Data: 2010-03-26 20:58:44
    Temat: Re: Polskie drogi
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:hoj1sg$6ek$2@node1.news.atman.pl...

    > Głupiś - pokryje na 100 % ubezpieczyciel ... który hajs ściągnie z
    > idiotów :)

    No, komornik do konca zycia nie uzbiera.

  • 12. Data: 2010-03-26 20:59:02
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Mar 2010 19:09:40 +0100, Krzysztof 45 wrote:
    >Polskie drogi.
    >Z linka
    >"Kierujący pojazdami byli trzeźwi."
    >LOL

    No wiesz, jak kierujacy jest nietrzezwy, to sprawa wyglada tak :-)
    38,Traktorzysta_zaoral_40_metrow_asfaltu.html

    A swoja droga to po ch* te frezarki do asfaltu ? :-)

    J.

  • 13. Data: 2010-03-26 21:00:34
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Cavallino napisał(a):
    > Przecież nie mieli w zamiarze rozrycia asfaltu.
    Jasne, w Twoim myśleniu.

    Tam obowiązuje zakaz ruchu pojazdów o rzeczywistej masie
    całkowitej powyżej 10 ton.
    Jak się okazało, każdy z pojazdów przewoził ponad 25 ton
    ładunku.
    --
    Krzysiek

  • 14. Data: 2010-03-26 21:42:07
    Od: PaPi <r...@d...trzy>

    > Nasuwaja mi sie dwa pytania:
    >
    > -co to musi byc za droga zeby tak sie stalo ?

    Obojetnie jaka. Przejazd osi tira zaladowanego do dopuszczalnego ciezaru
    wywiera nacisk na nawierzchnie 115kN. Wplyw na nawierzchnie jaki wywiera
    przejazd takiej osi rowny jest przejazdowi okolo miliona osi pojazdow
    osobowych.
    Wplyw na nawierzchnie bitumiczna jaki wywiera pojazd rosnie do piatej
    potegi jego ciezaru.
    Dlatego do projektowania nawierzchni drog w ogole nie bierze sie pod
    uwage ruchu pojazdow osobowych, dostawczych i motorow. Brany jest pod
    uwage ruch pojazdow ciezarowych, ciezarowych z przyczepami i autobusow.
    Stad jesli zamiast dopuszczalnego nacisku 100kN (okolo 10ton) pojazd byl
    przeladowny 1.5 tony to wywarl on wplyw niszczacy na nawierzchnie
    dwukrotnie wiekszy.
    Jesli przeladuje sie go dwukrotnie (nacisk 20ton na os) to przejazd
    takiej osi wywola wplyw niszczacy 32 krotnie wiekszy niz pojazdy
    dopuszczalnego.
    Dlatego tak wazna powinna byc kontrola dopuszczalnego obciazenia
    pojazdow ciezarowych gdyz przeladowane ciezarowki to glowna przyczyna
    zniszczen nawierzchni w Polsce.

  • 15. Data: 2010-03-26 22:18:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Mar 2010 21:42:07 +0100, PaPi wrote:

> [...]
    >wywiera nacisk na nawierzchnie 115kN. Wplyw na nawierzchnie jaki wywiera
    >przejazd takiej osi rowny jest przejazdowi okolo miliona osi pojazdow

    No ale przeciez zwykla ubita gliniasta ziemia wytrzyma nacisk kola
    ciezarowki.
    Zeby tak sie zapasc, to albo pod asfaltem musi byc pustka, albo jakies
    bloto ..

    >Dlatego tak wazna powinna byc kontrola dopuszczalnego obciazenia
    >pojazdow ciezarowych gdyz przeladowane ciezarowki to glowna przyczyna
    >zniszczen nawierzchni w Polsce.

    Na A4 Wroclaw-Opole kolein jeszcze nie ma. I dziur nie ma.

    J.

  • 16. Data: 2010-03-27 01:19:40
    Od: venioo <v...@p...fm>

    W dniu 2010-03-26 20:58, Ghost pisze:

    > No, komornik do konca zycia nie uzbiera.

    Komornik to uzbiera - bedzie do konca ich zucia z nich zdzieral
    bajonskie sumy "kosztow komorniczych" i marne grosze kwoty zasądzonej.

    :P

    --
    venioo
    Xiężna X2 1,9TD Kombi Magma-Rot -PMS

  • 17. Data: 2010-03-27 09:00:50
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Mar 2010 20:57:32 +0100, Ghost wrote:

    >Uhm, a jakby przejechali po lezacym czlowieku tez niedbalstwo?

    Jesli czlowiek po nocy lezal na drodze i nie zdazyli wyhamowac - to
    niezachowanie bezpiecznej predkosci, choc sad najwyzszy ma na to na
    szczescie inne zdanie.

    Jesli lezal na drodze w dzien, a oni np radio obslugiwali - to
    niedbalstwo lub niezachoawnie ostroznosci.

    Jesli lezal za samochodem, a oni cofali - to razace niedbalstwo.

    Jesli nalezal do Samoobrony i droge blokowal lezac na niej, a kierowca
    pomyslal "jak mu kulasy polamie to sie oduczy" - to jest dzialanie
    celowe.

    Jak zezna przy tym "widzialem ze lezy, ale specjalnie wolno jechalem i
    myslalem ze sie cofnie", to sad ma szerokie mozliwosci :-)

    J.

  • 18. Data: 2010-03-27 09:31:11
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > No ale przeciez zwykla ubita gliniasta ziemia wytrzyma nacisk kola
    > ciezarowki.
    > Zeby tak sie zapasc, to albo pod asfaltem musi byc pustka, albo jakies
    > bloto ..

    Ale przeciez ze zdjecia widac, ze na polna droge nasmarkane troche alfaltu
    bez utwardzenia i pewnie nawet wybrania tego syfu który wczesniej byl
    'droga' od dziada pradziada.

  • 19. Data: 2010-03-27 09:47:17
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Jak zezna przy tym "widzialem ze lezy, ale specjalnie wolno jechalem i
    > myslalem ze sie cofnie", to sad ma szerokie mozliwosci :-)

    Czyli "widzialem znak 10t, ale specjalnie wolno jechalem i myslalem ze sie
    schowa"

  • 20. Data: 2010-03-27 09:53:10
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    musi byc taka jak to sie robilo w polsce - ubijemy stopami ziemie i polejemy
    asfaltem, droga gotowa!

    Teraz wybieraja 50cm ziemi i rozne warstwy ukladaja pod przyszla droga, piasek,
    zwir itd. To ma jakis sens a ziemia na asfalcie - obrazek wyzej.