eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPolski patent
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 16

  • 11. Data: 2018-05-07 00:03:42
    Temat: Re: Polski patent
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 6 May 2018 14:20:52 +0200, Janusz napisał(a):

    > W dniu 2018-05-05 o 22:39, Pawel "O'Pajak" pisze:
    >> Powitanko,
    >>
    >>> W ogóle to wykrywanie chodu i jazdy to zbyt piękne żeby było
    >>> prawdziwe, szczególnie test z hulajnogą.
    >>
    >> Żaden problem, czujniki MEMS + procek za kilka USD. "Tylko" algorytm
    >> trzeba opracować i program napisać, a to już kosztuje. Przede wszystkim
    >> jednak kosztuje zgłoszenie patentowe. Potem jeszcze na jakimś flexie
    >> osadzić elektronikę i sprzedawać (zanim małe żółte rączki wyprodukują
    >> wagon takich za miskę ryżu mając patenty w żółtej d').
    > Rozwiązanie na rok góra dwa, producenci poprawią oprogramowanie w autach
    > i zaczną mierzyć opóźnieni

    Znając możliwości i tempo wprowadzania "nowinek elektronicznych" do branży
    automotive, to raczej 10 lat ;)


  • 12. Data: 2018-05-08 12:23:58
    Temat: Re: Polski patent
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-05-07 o 00:03, Tomasz Pyra pisze:
    >> Rozwiązanie na rok góra dwa, producenci poprawią oprogramowanie w autach
    >> i zaczną mierzyć opóźnieni
    >
    > Znając możliwości i tempo wprowadzania "nowinek elektronicznych" do branży
    > automotive, to raczej 10 lat ;)

    No i trzeba doliczyć parę lat na "wymianę taboru" :)
    Kowalski jak kupi toyotę w salonie to na 10 lat lub dożywotnio.
    Oczywiście generalizuję ;)

    Pozdrawiam


  • 13. Data: 2018-05-13 20:07:15
    Temat: Re: Polski patent
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-05-07 o 00:03, Tomasz Pyra pisze:
    > Dnia Sun, 6 May 2018 14:20:52 +0200, Janusz napisał(a):
    >
    >> W dniu 2018-05-05 o 22:39, Pawel "O'Pajak" pisze:
    >>> Powitanko,
    >>>
    >>>> W ogóle to wykrywanie chodu i jazdy to zbyt piękne żeby było
    >>>> prawdziwe, szczególnie test z hulajnogą.
    >>>
    >>> Żaden problem, czujniki MEMS + procek za kilka USD. "Tylko" algorytm
    >>> trzeba opracować i program napisać, a to już kosztuje. Przede wszystkim
    >>> jednak kosztuje zgłoszenie patentowe. Potem jeszcze na jakimś flexie
    >>> osadzić elektronikę i sprzedawać (zanim małe żółte rączki wyprodukują
    >>> wagon takich za miskę ryżu mając patenty w żółtej d').
    >> Rozwiązanie na rok góra dwa, producenci poprawią oprogramowanie w autach
    >> i zaczną mierzyć opóźnieni
    >
    > Znając możliwości i tempo wprowadzania "nowinek elektronicznych" do branży
    > automotive, to raczej 10 lat ;)
    >
    Kluczyk był "nowinką", poprawka softu już taką nie jest, nie zdziwiłbym
    się gdyby
    nowy soft był wgrywany podczas rutynowej wizyty w aso. Pytanie jak firmy
    dbają o klientów i jak długo każą im czekać na poprawki.

    --
    Pozdr
    Janusz


  • 14. Data: 2018-05-13 22:27:01
    Temat: Re: Polski patent
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 13 May 2018 20:07:15 +0200, Janusz napisał(a):

    >> Znając możliwości i tempo wprowadzania "nowinek elektronicznych" do branży
    >> automotive, to raczej 10 lat ;)
    >>
    > Kluczyk był "nowinką", poprawka softu już taką nie jest, nie zdziwiłbym
    > się gdyby
    > nowy soft był wgrywany podczas rutynowej wizyty w aso. Pytanie jak firmy
    > dbają o klientów i jak długo każą im czekać na poprawki.

    Sądzę że zabezpieczenie przed metodą "na walizkę" wymagać będzie innego
    sprzętu, zarówno po stronie samochodu jak i kluczyka.


  • 15. Data: 2018-05-14 20:03:50
    Temat: Re: Polski patent
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-05-13 o 22:27, Tomasz Pyra pisze:
    > Dnia Sun, 13 May 2018 20:07:15 +0200, Janusz napisał(a):
    >
    >>> Znając możliwości i tempo wprowadzania "nowinek elektronicznych" do branży
    >>> automotive, to raczej 10 lat ;)
    >>>
    >> Kluczyk był "nowinką", poprawka softu już taką nie jest, nie zdziwiłbym
    >> się gdyby
    >> nowy soft był wgrywany podczas rutynowej wizyty w aso. Pytanie jak firmy
    >> dbają o klientów i jak długo każą im czekać na poprawki.
    >
    > Sądzę że zabezpieczenie przed metodą "na walizkę" wymagać będzie innego
    > sprzętu, zarówno po stronie samochodu jak i kluczyka.
    >
    No kiedy że nie, wystarczy żeby komputer mierzył czas odpowiedzi,
    podobno tak jeep
    to zrobił i to działa. A czas mozna mierzyć programowo, trzeba tylko
    soft poprawić.

    --
    Pozdr
    Janusz


  • 16. Data: 2018-05-14 23:35:30
    Temat: Re: Polski patent
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 14 May 2018 20:03:50 +0200, Janusz napisał(a):

    > W dniu 2018-05-13 o 22:27, Tomasz Pyra pisze:
    >> Dnia Sun, 13 May 2018 20:07:15 +0200, Janusz napisał(a):
    >>
    >>>> Znając możliwości i tempo wprowadzania "nowinek elektronicznych" do branży
    >>>> automotive, to raczej 10 lat ;)
    >>>>
    >>> Kluczyk był "nowinką", poprawka softu już taką nie jest, nie zdziwiłbym
    >>> się gdyby
    >>> nowy soft był wgrywany podczas rutynowej wizyty w aso. Pytanie jak firmy
    >>> dbają o klientów i jak długo każą im czekać na poprawki.
    >>
    >> Sądzę że zabezpieczenie przed metodą "na walizkę" wymagać będzie innego
    >> sprzętu, zarówno po stronie samochodu jak i kluczyka.
    >>
    > No kiedy że nie, wystarczy żeby komputer mierzył czas odpowiedzi,
    > podobno tak jeep
    > to zrobił i to działa.

    Ale Jeep raczej nie wziął starych, podatnych na metodę pilotów i starych
    centralek i nie zrobił tego programowo.
    A ktoś zaprojektował piloty i centralki które mogą taki czas opóźnienia
    zmierzyc i blokować komunikację z następującą z opóźnieniem.

    > A czas mozna mierzyć programowo, trzeba tylko
    > soft poprawić.

    Nie jest to takie proste, bo jak na złość fala radiowa propaguje się z dość
    dużą prędkością i jest w stanie przebyć całkiem znaczne odległości w czasie
    nieporównywalnie krótszym niż czas odpowiedzi samego pilota.
    Mierzenie oczywiście jest możliwe, jednak elektronika pilota musi zapewniać
    doskonałą powtarzalność czasu odpowiedzi wymienianych kodów, niezależnie od
    stanu naładowania baterii, temperatury itp. itd. Do czego obecnie używane
    piloty raczej na pewno nie były projektowane.

    Z kolei proste metody pomiaru odległości oparte o efekt dudnienia nośnej
    mogą być dość łatwo oszukane.

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: