  • 21. Data: 2011-08-18 11:07:10
    Temat: Re: Polska rajem dla informatykow
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-08-18 12:34, b...@n...pl pisze:
    [...]
    > Tylko oferty wyglądają tak - znajomość photoshopa, wymiany toneru,
    > reinstalacji windows. Aha, jeszcze musi znać php, javę, wyprowadzać psa
    > na spacer.

    http://jobpilot.pl/getjob.asp?JobID=101599117&AVSDM=
    2011%2D08%2D18+01%3A22%3A00&Logo=0&cy=pl&col=dtl&nok
    w=1&indid_values=33&tm=28d&pp=50

    http://www.praca.pl/android-software-engineer_162773
    .html

    http://jobpilot.pl/getjob.asp?JobID=101420556&AVSDM=
    2011%2D08%2D18+00%3A52%3A00&Logo=0&cy=pl&col=dtl&nok
    w=1&indid_values=33&tm=28d&pp=50

    60 sekund na dwóch portalach. Wybierałem prawie na oślep, byle nie było
    to "informatyk od wszystkiego", a bardziej "developer".

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 22. Data: 2011-08-18 12:08:16
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Thu, 18 Aug 2011 12:34:31 +0200, b...@n...pl napisał(a):

    > Tylko oferty wyglądają tak - znajomość photoshopa, wymiany toneru,
    > reinstalacji windows. Aha, jeszcze musi znać php, javę, wyprowadzać psa
    > na spacer.

    Jezeli programujesz tak, jak uzywasz Google, to Twoja wypowiedz mnie nie
    dziwi.

  • 23. Data: 2011-08-31 20:20:13
    Od: "crc_error" <n...@s...please>

    Czesc,

    Dorzuce i swoje 3 grosze...

    Nie wiem jak sprawa wyglada przy innych specjalizacjach, ale programistom
    zyje sie tu calkiem dobrze. Przy 5 i wiecej latach doswiadczenia, dobry
    developer zarobi tu 5-6k zl netto, a czasem i lepiej.

    Dla przykladu, mialem jakis czas temu oferte pracy w Luxemburgu za 3000 euro
    netto (co jest tam podobno srednia na tym stanowisku). Po przyjrzeniu sie
    kosztom utrzymania w tym kraju stwierdzilem, ze juz z samego finansowego
    punktu widzenia przeprowadzka sie po prostu nie oplaca.

    crc

  • 24. Data: 2011-09-01 12:57:18
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Aug 31, 9:20 pm, "crc_error" <n...@s...please> wrote:

> [...]
    > kosztom utrzymania w tym kraju stwierdzilem, ze juz z samego finansowego
    > punktu widzenia przeprowadzka sie po prostu nie oplaca.

    Ja sądzę, że mi w UK nie opłaca się z finansowego punktu widzenia
    pracowac za 3000 funtów na rękę miesięcznie przy kosztach życia
    takich, jak są w Londynie i w okolicach (pewnie niższe niż w
    Luksemburgu). Ale jakby alternatywą było 6000 PLN na rękę w Polsce, to
    chyba by się jednak UK bardziej opłacało. Zakładam, że sensowny
    programista z doświadczeniem trochę większym niż 5 lat jest w stanie
    wyciągnąć te 15 tysięcy brutto, czy się mylę?

  • 25. Data: 2011-09-02 17:01:35
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    Andrzej Jarzabek wrote:

> [...]
    > programista z doświadczeniem trochę większym niż 5 lat jest w stanie
    > wyciągnąć te 15 tysięcy brutto, czy się mylę?

    W PL 15 tys PLN brutto ? Wyciagnie, jeden na 100 programistow z >5
    letnim dosw. A sensownych i doswiadczonych programistow nie brakuje, a
    wielu z nich nie moze przekroczyc magicznego 10k, baa, jest tez wielu,
    ktorzy nawet tyle nie maja.

  • 26. Data: 2011-09-02 18:14:50
    Od: m...@t...pl

> [...]
    > letnim dosw. A sensownych i doswiadczonych programistow nie brakuje, a
    > wielu z nich nie moze przekroczyc magicznego 10k, baa, jest tez wielu,
    Kilka lat temu wypuściłem tanio projekt który do teraz, choć jest rozdawany
    nieodpłatnie, to w sposób istotny przyczynia się do bardzo dużych zarobków
    innych osób. Jakbym zawsze twardo negocjował i jakbym wszystkie inne projekty
    stracił a ten jeden sprzedał za odpowiednie pieniądze i tak byłbym do przodu.
    Moja rada tak - w ogóle nie pracować za małe pieniądze :)

  • 27. Data: 2011-09-02 19:29:51
    Od: "white" <w...@o...pl>

> [...]

    > letnim dosw. A sensownych i doswiadczonych programistow nie brakuje, a

    > wielu z nich nie moze przekroczyc magicznego 10k, baa, jest tez wielu,

    Na umowę o pracę to raczej ciężko, ale przy tzw. "samozatrudnieniu", to jak
    najbardziej. Stawki są w okolicach 9000 - 12000 + VAT za miesiąc. Od tego płaci
    się mały (bo stały) ZUS, więc netto wychodzi się o wiele lepiej.

  • 28. Data: 2011-09-03 11:02:07
    Od: "R. P." <r...@w...pl>

    W dniu 2011-09-02 21:29, white pisze:

> [...]
    > najbardziej. Stawki są w okolicach 9000 - 12000 + VAT za miesiąc. Od tego płaci
    > się mały (bo stały) ZUS, więc netto wychodzi się o wiele lepiej.

    Błąd. Owszem, płaci się "mały" ZUS, choć wcale nie taki mały po 2
    latach... Poza tym z tego "małego" ZUSu nie będziesz mieć żadnej
    praktycznie emerytury, więc musisz inwestować w 3 filar/fundusze/akcje
    (do wyboru).

  • 29. Data: 2011-09-03 15:49:45
    Od: w...@o...pl

> [...]

    > latach... Poza tym z tego "małego" ZUSu nie będziesz mieć żadnej

    > praktycznie emerytury, więc musisz inwestować w 3 filar/fundusze/akcje

    Po 2 latach jest to 890 zł w przypadku samozatrudnienia vs. 2148 zł + 1848 zł
    kosztów pracodawcy, w przypadku umowy o pracę (policzone dla kwoty 10 000
    brutto). Jak dla mnie jest to kolosalna oszczędność, wystarczy na ratę kredytu
    lub wynajem wcale ładnego domu/mieszkania.

    Emerytura? :) A czy sądzisz, że z "dużego" ZUSu będziesz miał emeryturę? Proszę
    Cię. Oszczędzając 3000 zł miesięcznie mogę połowę inwestować w instrumenty, do
    których żadna Fedak się nie dobierze, a drugą wydawać na kobiety i alkohol,
    uwierz mi, po stokroć lepiej na tym wyjdę ;)

    Pozdrawiam!

  • 30. Data: 2011-09-03 19:21:08
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

> [...]
    > latach... Poza tym z tego "małego" ZUSu nie będziesz mieć żadnej
    > praktycznie emerytury, więc musisz inwestować w 3 filar/fundusze/akcje

    Chyba nie sądzisz, że ładowanie kasy w ZUS kiedykolwiek Ci się zwróci.
    Nie ważne ile byś ładował.

    --
    Mateusz Bogusz