-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: mk4 <m...@d...nul>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Polprawda to jednak klamstwo
Date: Wed, 27 May 2015 19:14:47 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 45
Message-ID: <mk4u2c$6s5$1@usenet.news.interia.pl>
NNTP-Posting-Host: 031011182098.warszawa.vectranet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 7bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1432746892 7045 31.11.182.98 (27 May 2015 17:14:52
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 27 May 2015 17:14:52 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
Thunderbird/31.7.0
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2563073
[ ukryj nagłówki ]Nazwiazujac do jednego z watkow o pieszych chcialme podzielic sie pewnym
spostrzezeniem. Ostatnio bylem za nasza zachodnia granica (nie
prowadzilem tam samochodu) i przechadzajac sie zwrocilem uwage na to w
jaki sposob moze tam pieszy przekroczyc jezdnie. Zaobserwowalem
przynajmniej trzy miejsca w jakis tam sposob przeznaczone do tego celu:
Miejsce 1: Sygnalizacja swietlna, brak oznakoania o przejsciu dla
pieszych, ciagle linie w poprzek jezdni wyznaczajace "przejscie" oraz
gruba ciagla linia zatrzymania (jak przy sygnalizacji) dla samochodow na
kazdym z pasow. Tutaj reguly wydawaly sie jasne - swiatla decyduja.
Watpliwosci mam jak to jest w momencie gdy sygnalizacja nie dziala -
brak oznakowania pionowego (niby sa linie ale przeciez moga byc
niewidoczne). Tak czy inaczej nie mam 100% pewnosci jakie reguly wtedy
mialyby obowiazywac.
Miejsce 2: Chodnik dochodzi do jezdni, i jest na brzegu tak rzadek
jasnych pochylych plytek majacych na celu ewidentnie ulatwienie
podjechania wozkiem czy np na rolkach (i jednoznacznie sugerujacy, ze tu
mozna przejsc). Brak oznakowania pionowego i jakichkolwiek linii na
jezdni. Z obserwacji wynikalo, ze piesi stoja na krawedzi i _czekaja_ az
pojazdy przejada. Kierowcy nie zwazaja na czekajacych pieszych i sie nie
zatrzymuja.
Miejsce 3: To klasyczna "zebra" z oznakowaniem pionowym, ze jest to
przejscie dla pieszych.
I teraz, zakladajac, ze miejsce 2 jest wlasnie takim przejsciem, gdzie
mozna przechodzic ale nie ma sie pierwszenstwa to ja rozumiem, ze mozna
przepisy o pierwszenstwie pieszego jeszcze probowac wprowadzac. Wtedy w
wiekszosci miejsc robi sie takie wlasnie miesca do przekraczania jezdni
(gdzie jak wyglada mozna przejsci ale pojazdy nie maja obowiazku sie
zatrzymac nawet jak pieszy wisi na krawedzi) a tam gdzie to bardzo
potrzebne to robi sie prawdziwe przejscie w postaci zebry albo z
sygnalizacja. Wtedy takich prawdziwych pzejsc moze byc niewiele.
Tymczasem u nas sie klamie jak to w innych krajach cos sie przyjelo
podczas gdy zdaje sie sa tam zupelnie inne rozwiazania (te wspomniane
Miejsca typu 2 byly np przy takim sporym sklepie - gdzie u nas juz dawno
wymalowaliby ze 4 zebry i jakies 10-20 znakow postawili).
Tak wiec wydaje sie, ze to nie jest tak, ze przeciez u nich dziala to u
nas tez bedzie. U nich po prostu wyglada na to, ze jest zupelnie inaczej.
--
mk4
Następne wpisy z tego wątku
- 28.05.15 09:54 Ergie
- 28.05.15 11:27 p...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-02-27 potwierdzenie notarialne dokumentow tozsamosci ze zdjeciem
- 2025-02-27 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2025-02-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-27 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-02-27 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-02-27 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-02-27 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-27 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2025-02-27 Kraków => Frontend Vue Developer <=
- 2025-02-27 Re: Zwolniony z IKEA za "wąty" przeciw firmowej promocji LGBT-IQ+ przywrócony do pracy - SN odrzucił kasacje (sygn. akt I PSK 62/24)
- 2025-02-27 Częstochowa => Manager ds. produktu <=
- 2025-02-27 Warszawa => Business Systems Analyst <=
- 2025-02-27 Nagranie poglądowe
- 2025-02-26 Zasilacz USB na ścianę.
- 2025-02-26 Błonie => Specjalista ds. public relations <=