eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoliuretany
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 6

  • 1. Data: 2011-10-05 00:08:05
    Temat: Poliuretany
    Od: scobowski <s...@a...tlen.pl>

    Poznań jest dziurawy - jak jasna cholera.
    Zwyczajne, dość mocne jak na swój wiek i model Audi B4 V6 ma seryjnie
    identyczne tuleje wahaczy, jak zwyczajne seryjne Audi B2 2,2 - które
    ważyło 1/3 mniej, a i Niutków miało 1/4 mniej przyłożonych na koła..
    Łącząc jedno z drugim: chcąc wiedzieć, gdzie pojedzie auto, chcąc czasem
    się powygłupiać na drodze a przede wszystkim - chcąc progeniturę
    bezpiecznie dowieźć na miejsce (a warto, żeby dożyło wieku
    produkcyjnego, bo ewidentnie sprytniejsze rośnie ode mnie) - człowiek
    musi co ~10 tysięcy wymienić tulejki wahaczy z przodu, co jakieś 15 tył
    i przednie końcówki drążków, co jakieś 20-30 tysi - tulejki trawers +
    końcówki drążków kierowniczych z tyłu... (ciekaw jestem dyskusji na ten
    temat :P )

    W związku z tym: Używa ktoś poliuretanów w zawieszeniu?

    Jak z komfortem jazdy? jak z precyzją prowadzenia? jak z trwałością
    innych elementów, które dostaną w pupkę od sztywniejszych wahaczy (a
    łożysk kolumn i drążków z poliuretanu nie dostanę)..?

    Olewając koszta części - do starego auta, nawet markowe, jest to
    relatywnie tanie - w pytę czasu spędzam pod autem: z lewarkiem,
    ściągaczami, imadłem i prasą. Może polimery mi tego -choć trochę -
    zaoszczędzą ?


  • 2. Data: 2011-10-05 00:45:47
    Temat: Re: Poliuretany
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 05.10.2011 00:08, scobowski pisze:
    > W związku z tym: Używa ktoś poliuretanów w zawieszeniu?
    > Jak z komfortem jazdy? jak z precyzją prowadzenia? jak z trwałością
    > innych elementów, które dostaną w pupkę od sztywniejszych wahaczy (a
    > łożysk kolumn i drążków z poliuretanu nie dostanę)..?

    Zaatakuj jakieś forum 4x4, tam będziesz miał informacji aż nadto.
    Hasło-klucz to polibusze zawieszenia. I weź jeszcze ekstra poprawkę na
    to, że rozważasz montowanie ich w relatywnie delikatnym pojeździe...

    S.


  • 3. Data: 2011-10-05 01:20:45
    Temat: Re: Poliuretany
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-10-05 00:08, scobowski pisze:
    > Poznań jest dziurawy - jak jasna cholera.
    > Zwyczajne, dość mocne jak na swój wiek i model Audi B4 V6 ma seryjnie
    > identyczne tuleje wahaczy, jak zwyczajne seryjne Audi B2 2,2 - które
    > ważyło 1/3 mniej, a i Niutków miało 1/4 mniej przyłożonych na koła..
    > Łącząc jedno z drugim: chcąc wiedzieć, gdzie pojedzie auto, chcąc czasem
    > się powygłupiać na drodze a przede wszystkim - chcąc progeniturę
    > bezpiecznie dowieźć na miejsce (a warto, żeby dożyło wieku
    > produkcyjnego, bo ewidentnie sprytniejsze rośnie ode mnie) - człowiek
    > musi co ~10 tysięcy wymienić tulejki wahaczy z przodu, co jakieś 15 tył
    > i przednie końcówki drążków, co jakieś 20-30 tysi - tulejki trawers +
    > końcówki drążków kierowniczych z tyłu... (ciekaw jestem dyskusji na ten
    > temat :P )
    >
    > W związku z tym: Używa ktoś poliuretanów w zawieszeniu?

    Używam - cały samochód zrobiłem w poliuretanie, łącznie z poduszkami
    silnika i górnymi mocowaniami amortyzatorów.

    > Jak z komfortem jazdy?

    Siłą rzeczy gorzej, chociaż zależy co kto lubi.
    Natomiast na pewno samochód zaczyna dostawać większych drgań, plastiki
    zaczynają trzeszczeć itp...

    > jak z precyzją prowadzenia?

    Poprawiło się, ale w zasadzie wpływ na to miały jedynie górne mocowania
    amortyzatora.

    > jak z trwałością
    > innych elementów, które dostaną w pupkę od sztywniejszych wahaczy (a
    > łożysk kolumn i drążków z poliuretanu nie dostanę)..?

    Inne rzeczy sypią się szybciej.
    Po wymianie tulei wahacza, górne mocowania amortyzatora (u góry mam
    amortyzator wklejony w silentblock) natychmiast się porwały, a nowe
    wytrzymały jakieś 200km (co prawda jazdy sportowej) ale też je
    przerobiłem na poliuretan i już jest dobrze.

    > Olewając koszta części - do starego auta, nawet markowe, jest to
    > relatywnie tanie - w pytę czasu spędzam pod autem: z lewarkiem,
    > ściągaczami, imadłem i prasą. Może polimery mi tego -choć trochę -
    > zaoszczędzą ?

    Myślę że tak.
    Ja wstawiłem poliuretan wszędzie i od tamtej pory nie mam żadnych
    problemów w tych okolicach.


  • 4. Data: 2011-10-05 07:01:59
    Temat: Re: Poliuretany
    Od: scobowski <s...@a...tlen.pl>

    W dniu 2011-10-05 01:20, Tomasz Pyra pisze:

    > Myślę że tak.
    > Ja wstawiłem poliuretan wszędzie i od tamtej pory nie mam żadnych
    > problemów w tych okolicach.
    >

    Konkretnie, dzięki.
    Czyli sugestia raczej, że jeśli robić poliuretany - to wszędzie..?


  • 5. Data: 2011-10-05 07:58:42
    Temat: Re: Poliuretany
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 5 Paź, 00:08, scobowski <s...@a...tlen.pl> wrote:

    > Olewając koszta części - do starego auta, nawet markowe, jest to
    > relatywnie tanie - w pytę czasu spędzam pod autem: z lewarkiem,
    > ściągaczami, imadłem i prasą. Może polimery mi tego -choć trochę -
    > zaoszczędzą ?

    Ja miałem PU w Golfie 3 kombi z 1,9 90KM. (na przodzie oba w wahaczu).
    Nie zauważyłem róznicy w prowadzeniu, miałem je 2 lata, po około 2
    latach zauważyłem że jeden popękał - zadzwoniłem do firmy w której
    kupowałem (jakaś z Wrocka) i za gratis przysłali mi 2 nowe :)
    Wymieniłem i jeździłem dalej (popękanego).

    Samochód sprzedałem, jak się sprawuje to dalej - nie mam zielonego
    pojęcia :D

    Pozdrawiam !


  • 6. Data: 2011-10-05 19:03:20
    Temat: Re: Poliuretany
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-10-05 07:01, scobowski pisze:
    > W dniu 2011-10-05 01:20, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >> Myślę że tak.
    >> Ja wstawiłem poliuretan wszędzie i od tamtej pory nie mam żadnych
    >> problemów w tych okolicach.
    >>
    >
    > Konkretnie, dzięki.
    > Czyli sugestia raczej, że jeśli robić poliuretany - to wszędzie..?

    Te górne mocowania u mnie to mógł też być przypadek - to element dość
    delikatny i awaryjny w tym modelu i po prostu może być tak że przy
    sportowej jeździe rwałby się co kilkaset kilometrów niezależnie od
    poliuretanów.

    Jeszcze kwestia twardości samej wkładki - po poliuretan można kupić i
    taki który będzie całkiem miękki i dawał odczucia w miarę seryjne, a
    można też wstawić takiego kamlota, że się samochód zacznie rozkręcać od
    drgań.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: