  • 11. Data: 2021-07-07 09:57:11
    Temat: Re: Polityczne kumoterstwo...
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Wed, 7 Jul 2021 08:26:15 +0200, heby napisał(a):

    > NIE.
    >
    > Program do designu ma mieć mozliwośc eksportu do formatu STL.
    >
    > Format ten jest nastepnie wejściem dla innego typu programu "slicer",
    > którego zadaniem jest pocięcie modelu na warstwy zgodnie z ogromną
    > ilością parametrów zależych od mechanicznego stanu drukarki. Operacja
    > cięcia, w przypadku drukarek filamentowych, jest bardzo skomplikowana.
    >
    > Dopiero z niego wychodzi G-Code - ale ten G-Code nie ma nic wspólnego z
    > typową obrabiarką - ma znacząco wiecej poleceń sterujących,
    > interpretowanych specyficznie przez drukarkę, niż zwykły do frezarki.

    Dlatego w cudzysłowiu ten "G-Code", w tym moim pójściu na skróty.
    Dziękuję za szczegóły.

    > Nie.

    Który wg Ciebie?
    Który daje dodatkowo możliwość projektowania PCB
    i skryptowania w Python'ie?
    A gdyby tak posiadał jeszcze jakiś "moduł optyczny" jak SOIDWORKS
    z "wtyczką OSLO" to byłoby wspaniale.

    j.w.

  • 12. Data: 2021-07-07 13:08:35
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/07/2021 09:57, dantes wrote:
    > Który wg Ciebie?
    > Który daje dodatkowo możliwość projektowania PCB

    Nie drukuje się PCB w uniwersalnym CAD, używa się specjalistycznych.
    Mowa o projektowaniu 3D jakiś dupereli do wydruku.

    > i skryptowania w Python'ie?

    Na przykład OpenSCAD, którego dokładnie w tej konfiguracji używam od lat
    do projektowania różnych detali trudnych do ogarnięcia klikaniem za to
    łatwych do ogarnięcia matematyką.

    > A gdyby tak posiadał jeszcze jakiś "moduł optyczny" jak SOIDWORKS
    > z "wtyczką OSLO" to byłoby wspaniale.

    Po co to komu, kto ma drukarkę? Nie mylisz przypadkiem general puprpose
    CAD z narzędziem do projektowania wieszaków na kalesony w 3D?

  • 13. Data: 2021-07-07 14:02:55
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Wed, 7 Jul 2021 13:08:35 +0200, heby napisał(a):

    > Nie drukuje się PCB w uniwersalnym CAD, używa się specjalistycznych.
    > Mowa o projektowaniu 3D jakiś dupereli do wydruku.

    Wiem już, że autor wątku pyta raczej o drobiazgi, nazwane pieszczotliwie
    przez Ciebie, duperelami. Się wygadał. Ale chciałem polecić coś na co warto
    zwrócić uwagę. A nuż autor chciałby zaprojektować np. ładowarkę indukcyjną
    do smartfona koleżanki. A o ile się nie mylę to FreeCAD ma jakąś "wtyczkę"
    od KiCAD'a. A ten ostatni to najlepszy z darmowych do PCB, raczej. Chodzi
    mi o to, że PCB zrobione w KiCAD można ładnie "zaimportować" do FreeCAD'a.
    A czy i na ile można będzie we FreeCAD robić "drobne" poprawki
    w zaimportowanym PCB to się okaże.

    > Na przykład OpenSCAD, którego dokładnie w tej konfiguracji używam od lat
    > do projektowania różnych detali trudnych do ogarnięcia klikaniem za to
    > łatwych do ogarnięcia matematyką.

    Myślałem również o OpenSCAD. Dzięki za potwierdzenie.

    > Po co to komu, kto ma drukarkę?
    Czasem się przydaje.

    > Nie mylisz przypadkiem general puprpose
    > CAD z narzędziem do projektowania wieszaków na kalesony w 3D?

    Wieszak na kalesony można zrobić w 2D... z drutu,
    a do tego wystarczy LibreCAD lub QCad pod Linux'a - jest moduł dla SLAX'a.
    Tak przy okazji. Sprawdził się jako "minimalistyczny" na 128 MB,
    czy znalazłeś coś innego, czy też szyłeś coś na miarę, od podstaw?

  • 14. Data: 2021-07-07 14:29:13
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Wed, 7 Jul 2021 13:02:27 +0200 (GMT+02:00), Eneuel napisał(a):

    > dantes wrote in message:
    >
    >: Jak już w programie typu CAD 3D
    >: zaprojektujesz coś
    >
    > Raczej ściągnę coś gotowego i przerobię.
    >
    >: cienkichplasterków budowanych z "nitek"
    >: ciekłego tworzywa np. ABS.
    >
    > Są także drukarki DLP i podobne -- czy tam obowiązują podobne zasady?

    Podobne. Ale kończy się na "plasterkach" utwardzanych UV.

  • 15. Data: 2021-07-07 15:22:35
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/07/2021 14:02, dantes wrote:
    > A nuż autor chciałby zaprojektować np. ładowarkę indukcyjną
    > do smartfona koleżanki.

    To weźmie KiCADa.

    > A o ile się nie mylę to FreeCAD ma jakąś "wtyczkę"
    > od KiCAD'a.

    A po co komu wtyczka? Projektujesz płytkę w KiCADzie, renderujesz obiekt
    3D, wkładasz w *coś* i projektujesz obudowę.

    > A ten ostatni to najlepszy z darmowych do PCB, raczej. Chodzi
    > mi o to, że PCB zrobione w KiCAD można ładnie "zaimportować" do FreeCAD'a.

    Można, ale prawda jest taka że ten import *dynamiczny* jest mało istotny
    - jak zmienią się wymiary wpłytki to FreeCAD jest za głupi aby sam
    przeprojektował obudowę. To sie da częsciowo zrobić parametrycznie - ale
    gotoca do tego nie widziałem. Pewnie się nie doczekam - inżynierowie od
    projektowania są troche podobni do drukarzy od DTP - wszelkie
    automatyzacje traktują z pogardą i tępią w zarodku.

    > A czy i na ile można będzie we FreeCAD robić "drobne" poprawki
    > w zaimportowanym PCB to się okaże.

    Ale nie nie trzeba, ani nie powinno się. Projektowanie PCB jest
    biegunowo rózne od projektowania trybek. Jesli była by wtyczka KiCADa do
    Excela, to używałbyś Excela?

    > Myślałem również o OpenSCAD. Dzięki za potwierdzenie.

    Przykład moich wypocin:

    https://www.thingiverse.com/thing:3832533

    Python->OpenSCAD->stl->wydruk.

> [...]
    > Tak przy okazji. Sprawdził się jako "minimalistyczny" na 128 MB,
    > czy znalazłeś coś innego, czy też szyłeś coś na miarę, od podstaw?

    Nie widzę sensu uzywania "minimalistycznych" wersji czegokolwiek, do
    CAD. OpenSCAD nakarmiony kulką o podziale 1000 faces, klęka przy
    renderowaniu na współczesnym sprzęcie. To nie jest zabawa dla Pentium I
    MMX. Klęka nawet i7.

  • 16. Data: 2021-07-07 15:27:12
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Wed, 7 Jul 2021 13:02:27 +0200 (GMT+02:00), Eneuel napisał(a):

    > [...]

    Przy okazji zapytam czy PiaoHong jest używalny? Jak go oceniasz?
    Testowałeś może: Groundhog 2.08?

  • 17. Data: 2021-07-08 05:51:08
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Wed, 7 Jul 2021 15:22:35 +0200, heby napisał(a):

> [...]
    > CAD. OpenSCAD nakarmiony kulką o podziale 1000 faces, klęka przy
    > renderowaniu na współczesnym sprzęcie. To nie jest zabawa dla Pentium I

    Z tym slaxem to tylko taka mała dygresja. Bardziej ciekawiło mnie to
    czy sprawdził się na tym 128 MB flash dysku, którym dysponowałeś onegdaj,
    czy też znalazłeś lepsze rozwiązanie dla tamtego problemu. Nie o CAD
    wówczas chodziło, ale to nie istotne, bo trochę odbiegłem od tematu.

    Dziękuję raz jeszcze za info w temacie OpenSCAD.
    Pozdrawiam.

  • 18. Data: 2021-07-08 05:54:02
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Thu, 8 Jul 2021 00:08:27 +0200 (GMT+02:00), Eneuel napisał(a):

    [...]
    A co z PiaoHong?

  • 19. Data: 2021-07-08 08:21:04
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/07/2021 05:51, dantes wrote:
> [...]
    > czy też znalazłeś lepsze rozwiązanie dla tamtego problemu. Nie o CAD
    > wówczas chodziło, ale to nie istotne, bo trochę odbiegłem od tematu.

    Po rozpatrzeniu za i przeciw, oraz wykonaniu eksperymentu, darowałem
    sobie. Fajnie by było wykorzystać, ale ilośc problemów przerasta zalety
    i kilka rzędów wielkości.

  • 20. Data: 2021-07-08 13:18:57
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 8 lip 2021 o 05:54, dantes pisze:
    > Dnia Thu, 8 Jul 2021 00:08:27 +0200 (GMT+02:00), Eneuel napisał(a):

    > A co z PiaoHong?

    Nie wiem, czym jest PiaoHong...

    --