-
1. Data: 2021-07-02 13:19:34
Temat: Natychmiast odłącz urządzenie My Book Live od Internetu
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
Witajcie.
Klient przysłał mi takiego cytata:
Western Digital ma ważne ogłoszenie dla zarejestrowanych klientów My Book
Live lub My Book Live Duo.
Natychmiast odłącz urządzenie My Book Live od Internetu, aby chronić dane
przed trwającymi atakami. Możesz odłączyć urządzenie i kontynuować dostęp
do swoich danych lokalnie, postępując zgodnie z tymi instrukcjami w naszej
Bazie wiedzy.
Niektóre urządzenia My Book Live połączone z Internetem są zagrożone przez
osoby atakujące, a w niektórych przypadkach osoby atakujące uruchomiły
przywracanie ustawień fabrycznych, które wydaje się usuwać wszystkie dane z
urządzenia.
Jesteśmy tutaj aby pomóc. Chociaż ta rodzina produktów nie jest już
sprzedawana ani obsługiwana przez Western Digital, wiemy, że wpłynęło to na
niektórych naszych klientów i chcemy pomóc. Jeśli utraciłeś swoje dane w
wyniku tych ataków, zapewnimy usługi odzyskiwania danych, które będą
dostępne od lipca.
Wiemy, jak ważne są dla Ciebie Twoje dane i dokładamy wszelkich starań, aby
pomóc Ci je chronić. Uruchamiamy program wymiany, który umożliwi
uaktualnienie urządzenia My Book Live do jednego z obsługiwanych przez nas
urządzeń My Cloud.
Szczegółowe informacje o tym, jak korzystać z tych programów, podamy w
osobnym e-mailu.
Jeśli masz obawy dotyczące innych produktów i usług firmy Western Digital,
nasze dochodzenie w sprawie tego incydentu nie wykazało żadnych dowodów na
to, że nasze usługi w chmurze, serwery aktualizacji oprogramowania
układowego lub dane uwierzytelniające klienta zostały naruszone.
Wykorzystywane luki w zabezpieczeniach ograniczają się do urządzeń My Book
Live, które zostały wprowadzone na rynek w 2010 r. i otrzymały ostateczną
aktualizację oprogramowania układowego w 2015 r. Luki te nie dotyczą naszej
obecnej rodziny produktów My Cloud.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
2. Data: 2021-07-02 19:22:38
Temat: Re: Natychmiast odłącz urządzenie My Book Live od Internetu
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Adam" 1w9txsed3fyxk$.16o6eav2124d6$....@4...net
> Natychmiast odłącz urządzenie
Toż net od dawna aż huczy o tym problemie...
--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
-
3. Data: 2021-07-03 01:35:16
Temat: Re: Natychmiast odłącz urządzenie My Book Live od Internetu
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
On 2021-07-02, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
> Witajcie.
>
> Klient przysłał mi takiego cytata:
>
> Western Digital ma ważne ogłoszenie dla zarejestrowanych klientów My Book
> Live lub My Book Live Duo.
Dziura znana jest od 2017 a WD nic z tym nie zrobił bo produkty,
których to dotyczy nie mają już wsparcia producenta. Można się
zastanawiać na ile to etyczne, ale inni chyba też tak robią, bo w
sumie jak inaczej? Ale jak ktoś jest z produktem zarejestrowany to
przynajmniej wypadałoby poinformować, wtedy, kiedy dziurę odkryto, a
nie tylko teraz jak zaczęto ją wykorzystywać. Nie wiem czy to
zrobili.
Z tym, że WD się i tak poczuł, bo zadeklarował, że za darmo odzyska
te dane. Ciekawe czy w Polsce też, bo z zacytowanego mejla nie
specjalnie to wynika.
--
Marcin