  • 1. Data: 2021-07-05 11:39:21
    Temat: Polityczne kumoterstwo...
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    https://youtu.be/dP3Kizf-Zqg?t=71

    Tak to jest, gdy ktoś ma krewnego wśród polityków...

    BTW -- czy ktoś [z]używa LibreCAD?...
    https://librecad.org
    lub coś podobnego i chce podzielić się swymi doświadczeniami?

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 2. Data: 2021-07-05 12:37:22
    Temat: Re: Polityczne kumoterstwo...
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Mon, 5 Jul 2021 11:39:21 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> [...]
    >
    > BTW -- czy ktoś [z]używa LibreCAD?...
    > https://librecad.org
    > lub coś podobnego i chce podzielić się swymi doświadczeniami?

    LibreCAD bazuje na QCAD.
    Program klasy AutoCAD R12 z ubiegłego wieku - brak tzw zakładek
    z rzutniami. Szału nie ma.
    Czego chciałbyś z nim doświadczać?

  • 3. Data: 2021-07-05 15:07:13
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-07-05 o 12:37, dantes pisze:

    > LibreCAD bazuje na QCAD.
    > Program klasy AutoCAD R12 z ubiegłego wieku - brak tzw zakładek
    > z rzutniami. Szału nie ma.
    > Czego chciałbyś z nim doświadczać?

    Chciał znaleźć idiotę które z nim porozmawia.
    I znalazł.
    Przyjemnej rozmowy o politycznym kumoterstwie.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2021-07-05 15:28:21
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Mon, 5 Jul 2021 15:07:13 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Chciał znaleźć idiotę które z nim porozmawia.
    > I znalazł.
    > Przyjemnej rozmowy o politycznym kumoterstwie.
    >

    > Pozdrawiam

    Waść prawisz tak zawile...
    Porozmawiać? Z programem? Zaiste fascynujące.
    A tak przy okazji...
    Mame miała problemy z "r"?

  • 5. Data: 2021-07-05 18:12:04
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 5 lip 2021 o 12:37, dantes pisze:

    > LibreCAD bazuje na QCAD.
    > Program klasy AutoCAD R12 z ubiegłego wieku - brak tzw zakładek
    > z rzutniami. Szału nie ma.
    > Czego chciałbyś z nim doświadczać?

    Druku 3D.

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 6. Data: 2021-07-06 06:40:14
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Mon, 5 Jul 2021 18:12:04 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Druku 3D.
    Ostatni LibreCAD do którego zerknąłem, z ciekawości, to wersja z 2011
    i to było nadal 2D tylko.
    Czyżby dorobili ostatnio moduł 3D?

    Do 3D to proponuję FreeCAD'a.

  • 7. Data: 2021-07-07 02:05:14
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 6 lip 2021 o 06:40, dantes pisze:

    > Ostatni LibreCAD do którego zerknąłem, z ciekawości,
    > to wersja z 2011 i to było nadal 2D tylko.
    > Czyżby dorobili ostatnio moduł 3D?

    Pojęcia nie mam. Wpadło to coś mi w oczy, więc zapytałem.

    > Do 3D to proponuję FreeCAD'a.

    Zapewne drukarki rozumieją formaty AutoCADa -- czy FreeCAD
    je rozumie?

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 8. Data: 2021-07-07 07:58:29
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Wed, 7 Jul 2021 02:05:14 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Pojęcia nie mam. Wpadło to coś mi w oczy, więc zapytałem.

    > Zapewne drukarki rozumieją formaty AutoCADa -- czy FreeCAD
    > je rozumie?

    Jak już w programie typu CAD 3D zaprojektujesz coś co chciałbyś potem
    wydrukować na drukarce 3D, to ów program winien mieć moduł generowania
    "G-Code" tj. pliku z pewnego rodzaju kodem, "rozumianym przez drukarkę",
    a zawierającym instrukcje na temat sposobu stworzenia bryły z cienkich
    plasterków budowanych z "nitek" ciekłego tworzywa np. ABS.
    Jeśli nie ma takiego modułu, to można G-Code wygenerować w jakimś innym
    programie.
    FreeCAD obecnie to prawdopodobnie jedno z najlepszych darmowych narzędzi
    do projektowania mechanicznego 3D.
    Istnieją również programy typowo graficzne, jak Blender, które również
    generują G-Code.

  • 9. Data: 2021-07-07 08:21:17
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/07/2021 18:12, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Druku 3D.

    Do tego powstało biliard darmowych programów.

    https://all3dp.com/1/best-free-3d-printing-software-
    3d-printer-program/

  • 10. Data: 2021-07-07 08:26:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/07/2021 07:58, dantes wrote:
    > Jak już w programie typu CAD 3D zaprojektujesz coś co chciałbyś potem
    > wydrukować na drukarce 3D, to ów program winien mieć moduł generowania
    > "G-Code"

    NIE.

    Program do designu ma mieć mozliwośc eksportu do formatu STL.

    Format ten jest nastepnie wejściem dla innego typu programu "slicer",
    którego zadaniem jest pocięcie modelu na warstwy zgodnie z ogromną
    ilością parametrów zależych od mechanicznego stanu drukarki. Operacja
    cięcia, w przypadku drukarek filamentowych, jest bardzo skomplikowana.

    Dopiero z niego wychodzi G-Code - ale ten G-Code nie ma nic wspólnego z
    typową obrabiarką - ma znacząco wiecej poleceń sterujących,
    interpretowanych specyficznie przez drukarkę, niż zwykły do frezarki.

    > FreeCAD obecnie to prawdopodobnie jedno z najlepszych darmowych narzędzi
    > do projektowania mechanicznego 3D.

    Nie.

    > Istnieją również programy typowo graficzne, jak Blender, które również
    > generują G-Code.

    G-Code generowany z generycznych programów CAD nie nadaje się do
    drukowania. Wymagany jest slicer. Zdeycodwana większość slicerów jest
    darmowa.