  • 1. Data: 2010-01-07 11:31:34
    Temat: Policja zabrala dowód rejestracyjny za jazdę na letnich oponach
    Od: "michawar" <m...@p...onet.pl>

    Link do artykułu: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?
    AID=/20100107/POWIAT0104/90091058

    Pod koniec roku na kieleckiej ulicy Wojska Polskiego policjanci Grupy Wsparcia
    Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Kielcach zatrzymali do
    kontroli opla vectrę.

    - Samochód jechał powoli, koła buksowały, za oplem tworzył się korek -
    opowiada Zbigniew Pedrycz, rzecznik prasowy świętokrzyskiej policji. Jak
    informuje, kierowca opla został ukarany 200 złotowym mandatem, policjant
    zatrzymał mu również dowód rejestracyjny auta. Przypomnijmy, że zgodnie z
    polskim prawem nie ma obowiązku wymiany opon na zimowe.

    - Dokument został zwrócony kierowcy jeszcze tego samego dnia. Teraz naczelnik
    Wydziału Ruchu Drogowego świętokrzyskiej policji polecił wyjaśnić, dlaczego
    dowód został zatrzymany - mówi Zbigniew Pedrycz.

    Policjanci przypominają, że choć nie ma obowiązku wymiany opon, to w przypadku
    kolizji lub wypadku: - Przed sądem biegły może uznać, że zajście miałoby inny
    przebieg, gdyby kierowca zdecydował się na opony odpowiedniejsze do panujących
    warunków - wyjaśniają policjanci.

  • 2. Data: 2010-01-07 11:39:55
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    michawar pisze:
> [...]
    > opowiada Zbigniew Pedrycz, rzecznik prasowy świętokrzyskiej policji. Jak
    > informuje, kierowca opla został ukarany 200 złotowym mandatem,

    Za utrudnianie ruchu mandat jak najbardziej można wręczyć.

    > policjant
    > zatrzymał mu również dowód rejestracyjny auta.

    Ciekawe za co - jedynie mogli zabrać za łyse opony.

    > Przypomnijmy, że zgodnie z
    > polskim prawem nie ma obowiązku wymiany opon na zimowe.

    Ono właśnie. Nie tylko w Polsce.

    > - Dokument został zwrócony kierowcy jeszcze tego samego dnia. Teraz naczelnik
    > Wydziału Ruchu Drogowego świętokrzyskiej policji polecił wyjaśnić, dlaczego
    > dowód został zatrzymany - mówi Zbigniew Pedrycz.

    I bardzo dobrze.

> [...]
    > przebieg, gdyby kierowca zdecydował się na opony odpowiedniejsze do panujących

    To sprawa oczywista (choć nie tyczy w ogóle opon, a zasad ogólnych)
    i stosowana od dawna np. w Niemczech, które wiele osób za przykład
    podaje.

  • 3. Data: 2010-01-07 11:42:02
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Artur 'futrzak' Maśląg wydusił z siebie te słowy:

    > Za utrudnianie ruchu mandat jak najbardziej można wręczyć.

    no wlasnie i na tym mieli sie skupic, tyle, ze policyjanciki chcialy by za
    mondre, niestety

    > Ciekawe za co - jedynie mogli zabrać za łyse opony.

    no tu dali ciała

    --
    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)

    Prywatna prosba o rozpowszechnienie tego adresu:
    http://wykręćnumer.pl/

  • 4. Data: 2010-01-07 11:45:51
    Od: mleko <m...@m...ml>

    On 2010-01-07 11:31, michawar wrote:

> [...]
    > przebieg, gdyby kierowca zdecydował się na opony odpowiedniejsze do panujących

    Rownie dobrze moze uznac, ze zajscie mialoby inny przebieg gdyby
    kierowca zdecydowal sie na kupno auta odpowiedniejszego do panujacych
    warunkow.

  • 5. Data: 2010-01-07 12:59:00
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Użytkownik "mleko" <m...@m...ml> napisał w wiadomości

    > Rownie dobrze moze uznac, ze zajscie mialoby inny przebieg gdyby kierowca
    > zdecydowal sie na kupno auta odpowiedniejszego do panujacych warunkow.

    a zupełnie inna gdyby został w domu :)
    pzdr
    Piotr

  • 6. Data: 2010-01-07 13:45:44
    Od: PJ <p...@g...com>

    //To sprawa oczywista (choć nie tyczy w ogóle opon, a zasad ogólnych)
    i stosowana od dawna np. w Niemczech, które wiele osób za przykład
    podaje.

    w PL przekroczenie uprawnien bez dwoch zdan, w DE moga (w skrajnym
    przypadku) wezwac lawete lub unieruchomic auto (czytaj zepchnac na
    pobocze) do czasu poprawy sytuacji pogodowej :-) dowodu tez nie moga
    zabrac

    P.

  • 7. Data: 2010-01-07 15:21:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 07 Jan 2010 11:31:34 +0100, michawar wrote:
> [...]
    >przebieg, gdyby kierowca zdecydował się na opony odpowiedniejsze do panujących

    Biegly sobie moze uznac, a sadowy efekt zasadniczo jest ten sam -
    kierowca nie dostowal predkosci do warunkow, w tym wlasnych opon.

    Poki nie ma obowiazku to moze stanowic okolicznosc obciazajaca, albo
    odciazajaca - jak sie tam sedziom spodoba :-)

    J.

  • 8. Data: 2010-01-07 15:26:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 07 Jan 2010 11:39:55 +0100, Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

    >Za utrudnianie ruchu mandat jak najbardziej można wręczyć.

    W takiej sytuacji ?
    Wreczyc mozna, ale trzeba byc glupim policjantem, albo na odwrot -
    zbyt madrym :-)

    >To sprawa oczywista (choć nie tyczy w ogóle opon, a zasad ogólnych)
    >i stosowana od dawna np. w Niemczech, które wiele osób za przykład
    >podaje.

    W niemczech akurat przepisy od pewnego czasu znacznie precyzyjniejsze.

    J.

  • 9. Data: 2010-01-07 16:16:32
    Temat: Mnie zabrali za brak magnetyzera
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > przebieg, gdyby kierowca zdecydował się na opony odpowiedniejsze do panujących

    A tak na poważnie. Faceta albo zastraszyli albo ma dużo kasy i zgodził się
    zapłacić żeby mu dupy nie zawracali. Mało prawdopodobne że był z innego miasta
    i świadomie zrezygnował ze sprawy w sądzie, bo oddali DR tego samego dnia. Co
    może sugerować że jest z Kielc. Sprawę w sądzie miał wygraną. On nie tamował
    ruchu tylko dostosował prędkość do warunków na drodze. Policjanci w życiu by nie
    udowodnili z jaką prędkością jechał. A on mógłby twierdzić że było to 35/h. W
    Czyli bardzo przyzwoita prędkość jak jest ślisko. Każdy biegły by to
    potwierdził. Jak by tam szła piesza pielgrzymką i za nią byłby sznur samochodów
    to tamowali by ruch czy by nie tamowali? Sprawdzał by im jakiś nadgorliwy
    policjant czy mają stosowny bieżnik na butach czy nie sprawdzał? Z artykułu
    wynika że nie chodzi o letnie opony tylko o zabranie dowodu rejestracyjnego.
    Facet poszedł do gazety i się poskarżył. Dlatego jest ten artykuł. Paskudne jest
    to że zamiast się przyznać że zrobili źle to będą wyjaśniali sprawę. Oczywiście
    nic nie wyjaśnią. Tego typu sprawy przysychają w przeciągu doby. Na koniec
    musi być pouczenie. Bo jak ktoś będzie miał wypadek to biegły może uznać..... W
    sytuacji gdy nie ma jakiegoś obowiązku to biegły musi stwierdzić że opony były
    dobre bo miały zgodną z przepisami wysokość bieżnika albo były niedobre bo były
    łyse.

  • 10. Data: 2010-01-07 16:19:45
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2010-01-07 11:39, Artur 'futrzak' Maśląg pisze:

    > To sprawa oczywista (choć nie tyczy w ogóle opon, a zasad ogólnych)
    > i stosowana od dawna np. w Niemczech, które wiele osób za przykład
    > podaje.
    Hmm... sprawa o ile dobrze rozumiem dotyczy Polski a nie Niemiec? Jeśli
    tak, to w Polsce jazda zimą na letnich oponach (póki co) nie jest
    zabroniona i w związku z tym równie dobrze biegły mógłby obarczać winą
    rodziców sprawcy za jego spłodzenie i urodzenie, gdyż zapewne gdyby tego
    nie zrobili to do wypadku by nie doszło...

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____