  • 21. Data: 2013-10-26 23:52:01
    Temat: Re: Pokrętna teoria odnośnie pomiaru prędkości i wykroczenia z nim związanego
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 26 Oct 2013 14:58:07 +0200, Pawel O'Pajak napisał(a):

    > Ale kogo obciaza? GUM, Policje?

    Skazanego. No bo 65 to tez za duzo, wiec skazany bedzie.

    > No bo jesli ekspertyza wykaze, ze amatorskie urzadzenie daje wiarygodny
    > pomiar, a profesjonalne certyfikowane zly, to nastepnym ruchem sadu
    > powinno byc przekazanie prokuraturze sprawy o poswiadczenie nieprawdy -
    > GUM i ew. Policji o probe wyludzenia/oszustwa.

    Z zasady sad chyba tego nie robi - to juz rola innych instytucji,
    i moze obwinionego.
    A jak to sprawy dojdzie, to sie wszystkich uniewinni - policjant powie
    ze widzial 100 bo naprawde widzial, GUM ze urzadzenie badal, bo
    naprawde badal, itp. Komputer sie pomylil :-)

    No chyba zeby tak od drugiej strony - skoncentrowac sie na
    policjancie, nagranie z kamery jest, atest z GUM jest, znaczy sie
    radar sprawny znaczy sie policjant klamal. I niech zeznaje ze
    absolutnie nie, ze radary sie czesto myla i nie ma w tym jego winy :-)

    J.

  • 22. Data: 2013-10-27 00:01:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 26 Oct 2013 18:06:51 +0200, anacron napisał(a):

    > Nie ma dokładniejszej metody niż wyliczenie prędkości z czasu w jakim
    > pojazd pokonał konkretną odległość.

    Summa summarum - radar tez tak dziala, nawet dopplerowski.

    > W ten sposób sprawdza się nawet
    > radary mierząc prędkość pojazdu przejedżającego pomiędzy dwoma
    > fotokomórkami.

    No wlasnie - komorki mierza odleglosc z dokladnoscia do paru
    centymetrow, a zegar przy tym dokladny.
    A ty co dajesz ? jak zmierzyc odleglosc na filmie z kamery,
    jaka rozdzielczosc i dokladnosc ma chinski zegar, i co z obrazem
    zrobila kompresja ?

    > Ja osobiście już to przerabiałem, przy czym w tamtym
    > wypadku prędkość była przekroczona o 3km/h a według Iskry o 32km/h.

    No wlasnie - o 32km/h, a nie o 3km/h, to stwierdzic latwo :-)

    > Jeżeli dvr wstawia datę (nie jest istotne konkretne nastawienie, a
    > jedynie fakt, że wstawia sekundnik na ekran) bardzo ciężko obalić wynik
    > uzyskany z takiego zapisu, gdzie nawet biorąc zaokrąglenie do 0.1s
    > uzyskujesz błąd pomiaru na poziomie +-1km/h. To, że takim zapisem można
    > bez problemu obalić pomiar nawet najdoskonalszym radarem/lidarem to ja
    > już wiem.

    Tu sie mylisz - bez problemu to sad moze napisac ze w nagranie nie
    wierzy, a w fotke z atestowanego radaru mierzy :-)
    Oczywiscie wtedy mozesz bez problemu apelowac :-)

    > Zazwyczaj uznają błąd pomiaru wynikający z błędu operatora, ale nie
    > wyciągają wobec niego żadnych konsewkencji, bo ciężko udownodnić, że
    > robią to celowo.

    Ale predkosc przekroczona, obwiniony zostaje skazany (za mniej, ale
    jednak skazany) ... i ponosi koszty procesu ?

    J.

  • 23. Data: 2013-10-27 07:17:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > To co ty napisałeś nie jest logiczne.

    I tu się akurat mylisz, analogia była trafiona.

  • 24. Data: 2013-10-27 10:03:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 27 Oct 2013 07:17:01 +0100, Cavallino napisał(a):

    > I tu się akurat mylisz, analogia była trafiona.

    Trafiona, ale bedzie mial dwa zarzuty w jednym procesie, albo i
    wiecej. Z paru skaza, z paru uniewinnia.

    Z jednym przekroczeniem predkosci tak sie nie da.

    Ale to i tak tylko w USA. A i to chyba nie zawsze - bo skoro sa dowody
    ze przekroczyl predkosc, to skaza, a najwyzej sedzia ustali kare na
    100$ a nie 500. To musi adwokat sprytnie rozegrac aby nie skazali - i
    chyba sie da, przynajmniej w niekorych stanach.

    J.

  • 25. Data: 2013-10-27 11:12:59
    Od: "Zdzichu" <s...@g...pl>

    ps.com...

    > Stary olej tych cudaków, oni nie potrafią tak loda zrobić jak ty i nie ma
    >
    > znaczenia że
    >
    > cytujesz jak ostatnia sierota, olej ich i wracaj dopmnie, ja doceniem
    > sposób
    >
    > w jaki
    >
    > śsiesz mi małego. I nie pisz że jesteś chujek, ty jesteś jak odkurzacz,
    > tak
    >
    > dobrze ciągniesz.
    >

    > Zdzichu

    Masz rację Zdzichu z tym małym. Twoja żona cały czas to wszystkim kochankom
    mówi.

    Nie mam żony i dlatego lubie jak mi loda robią tacy specjaliści jak ty.
    Przestań tu czas marnować tylko wracaj do mnie, naprawdę jesteś w tym dobry.

    Zdzichu

  • 26. Data: 2013-10-27 13:05:23
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 27.10.2013 00:01, J.F. pisze:
    > Summa summarum - radar tez tak dziala, nawet dopplerowski.

    LOL. Radar doplerowski mierzy zmianę częstotliwości sygnału, a nie czas
    w jakim pojazd pokonał okreslony odcinek. Problem w tym, że w przypadku
    wiązki niemodulowanej (wszystkie stosowane w Polsce radary) urządzenie
    nie bardzo wie, od czego i ile razy odbił się sygnał, ale to już chyba
    nie grupa na takie wywowdy.

    > Tu sie mylisz - bez problemu to sad moze napisac ze w nagranie nie
    > wierzy, a w fotke z atestowanego radaru mierzy :-)
    > Oczywiscie wtedy mozesz bez problemu apelowac :-)

    W sposób wyżej opisany wygrałem sprawę w sądzie. Jak już napisałem to ja
    już wiem z autopsji.

    > Ale predkosc przekroczona, obwiniony zostaje skazany (za mniej, ale
    > jednak skazany) ... i ponosi koszty procesu ?

    Ja zostałem uniewiniony, bo przekroczenie było o 3 km/h. Nie wiem
    właśnie, jakby to wyglądało w przypadku opisanym na początku. A szczerze
    interesuje mnie to np. w kontekście punktów.

    --
    anacron
    aba/

  • 27. Data: 2013-10-27 13:47:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 27 Oct 2013 13:05:23 +0100, anacron napisał(a):

    > LOL. Radar doplerowski mierzy zmianę częstotliwości sygnału, a nie czas
    > w jakim pojazd pokonał okreslony odcinek.

    Twoja kamerka mierzy oswietlenie jakis pikseli :-)

    > W sposób wyżej opisany wygrałem sprawę w sądzie. Jak już napisałem to ja
    > już wiem z autopsji.

    Ale to nie USA. Raz wygrasz, innym razem mozesz przegrac.

    Szczegolnie jak drobna roznice chcesz reklamowac.

    J.

  • 28. Data: 2013-10-27 16:58:46
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 27 października 2013 11:12:59 UTC+1 użytkownik Zdzichu napisał:
> [...]
    >
    > Przestań tu czas marnować tylko wracaj do mnie, naprawdę jesteś w tym dobry.

    Nie dziw się że odeszła jak masz małego.

  • 29. Data: 2013-10-27 17:18:54
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 27.10.2013 13:47, J.F. pisze:
    > Ale to nie USA. Raz wygrasz, innym razem mozesz przegrac.
    >
    > Szczegolnie jak drobna roznice chcesz reklamowac.

    Już sobie sam znalazłem odpowiedź. Sąd jako taki nie zajmuje się
    punktami, ale jeśli w wyroku będzie, że uznaje mnie winnym przekroczenia
    niższego na podstawie ustaleń, to należy mi się mniejsza liczba punktów
    i te zawieszone powinny zostać odwieszone w zmniejszonej już liczbie.

    --
    anacron
    aba/

  • 30. Data: 2013-10-27 17:25:39
    Od: "Zdzichu" <s...@g...pl>

> [...]

    > dobry.
    >

    > Zdzichu

    Nie dziw się że odeszła jak masz małego.

    Nie zmieniaj tematu ptasi mużdżku, ani nie mam małego co powinieneś wiedzieć
    wszak
    go ssałeś, ani nie odeszła, więc nie pitol tylko przestań tu czas tracić. I
    tak jesteś za
    idiotę tu uważany. A ja potrafię docenić sposób w jaki mi obciągasaz.

    Zdzichu