  • 1. Data: 2024-07-15 17:12:14
    Temat: Pojemność akumulatora
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    Czy ktoś z szanownych grypowiczów eksperymentował z akumulatorem o
    większej pojemności niż zalecana przez producenta auta? Idzie o sporo
    większa pojemność, np moje auto ma zalecaną 60tke a ja myślę o
    80-90tce.. Bo taka pojemność w łodzi to minimum, a akumulator chciałem
    użytkować zmiennie, w aucie i łodzi.

  • 2. Data: 2024-07-15 17:19:29
    Temat: Re: Pojemność akumulatora
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 15.07.2024 o 17:12, Trybun pisze:
    > w aucie i łodzi.

    koooorwa nie stać cię na 2 akumulatory?

    kiedyś była teoria że za duży będzie niedoładowany i szlag go trafi ale
    to było za komuny gdy alternatory nie były powszechne.

    Ale na dniach usłyszałem że w nowych autach trzeba po wymianie
    akumulatora go "zaprogramować"

  • 3. Data: 2024-07-15 17:35:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 Jul 2024 17:12:14 +0200, Trybun wrote:
> [...]
    > większej pojemności niż zalecana przez producenta auta? Idzie o sporo
    > większa pojemność, np moje auto ma zalecaną 60tke a ja myślę o

    Bez problemów ... o ile się zmieści.

    >Bo taka pojemność w łodzi to minimum, a akumulator chciałem
    > użytkować zmiennie, w aucie i łodzi.

    A auto ma start-stop? A łódź elektryczna czy spalinowa?

    Zwykłe akumulatory "rozruchowe" z samochodu nie nadają się do
    głębokiego rozładowywania, szybko się zniszczą jak bedziesz używał do
    napędu łodzi elektrycznej.
    W dodatku co to za pomysł - rozładowac w łodzi i potem nie móc zapalić
    samochodu :-)

    Kup sobie do łodzi drugi, "trakcyjny", i dbaj o ładowanie po sezonie.
    Albo od razu jakiś li-ion.

    J.

  • 4. Data: 2024-07-15 17:37:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 Jul 2024 17:19:29 +0200, _Master_ wrote:

    > koooorwa nie stać cię na 2 akumulatory?
    >
    > kiedyś była teoria że za duży będzie niedoładowany i szlag go trafi ale
    > to było za komuny gdy alternatory nie były powszechne.

    Nawet wtedy było to nieuzasadnione.

    > Ale na dniach usłyszałem że w nowych autach trzeba po wymianie
    > akumulatora go "zaprogramować"

    Ciekawe o co chodzi, ale owszem - może być kilka powodów, że trzeba.

    J.

  • 5. Data: 2024-07-16 08:00:59
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v73e8l$29dm3$1@paganini.bofh.team>
    user Trybun pisze tak:

    > Czy ktoś z szanownych grypowiczów eksperymentował z akumulatorem o
    > większej pojemności niż zalecana przez producenta auta?

    tak z 55 na 66 (waży 17kg nie chcę cięższego nosić).

    > Idzie o sporo większa pojemność, np moje auto ma zalecaną 60tke a
    > ja myślę o 80-90tce.. Bo taka pojemność w łodzi to minimum, a
    > akumulator chciałem użytkować zmiennie, w aucie i łodzi.

    w łodzi do silnika do pływania zniszczysz akumulator samochodowy.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 6. Data: 2024-07-16 08:01:21
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-07-15 10:12, Trybun wrote:
> [...]
    > większa pojemność, np moje auto ma zalecaną 60tke a ja myślę o
    > 80-90tce.. Bo taka pojemność w łodzi to minimum, a akumulator chciałem

    tak jak JF pisze.
    Jak sie zmiesci to mozna wsadzic.
    Niektore auta maja tacki na akumulator wieksze bo producent przewidzial
    ze w zimnym klimacie aku trzeba wieksze a w cieplejszym nie trzeba az
    tak duzego.

    Ale ty se sprawdz czy ta 90ka co ci sprzedadza t jest rzeczywiscie 90 a
    nie naklejka z numerkiem na 60-ce.

    --
    Lukasz

  • 7. Data: 2024-07-16 08:04:23
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-07-15 10:37, J.F wrote:

    > Nawet wtedy było to nieuzasadnione.

    > Ciekawe o co chodzi, ale owszem - może być kilka powodów, że trzeba.

    Nie pamietam dokladnie ale w praktyce nie tyle zaprogramowac co
    poinformowac sterownik w aucie ze aku jest nowy.

    Niektore se licza ilosci cykli i potem lampki swieca zeby kierowca
    wymienil zanim auto nie odpali.

    Nie slyszalem o tym aby pojemnosc byla uzyta do czegos. Ale moze jakies
    auto potrzebuje. Ale raczej niszowe zastosowanie.

    --
    Lukasz

  • 8. Data: 2024-07-16 08:21:48
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 15.07.2024 o 17:19, _Master_ pisze:

> [...]
    > ale to było za komuny gdy alternatory nie były powszechne.
    >
    > Ale na dniach usłyszałem że w nowych autach trzeba po wymianie

    Z różnych względów musi być jeden. Kwestia finansów jest tylko jedną z
    nich. Jestem totalnie wq.ny że akumulator dedykowany do łodzi kupiony
    parę lat temu nadaje się na złom. Był używany przez ten czas jakieś
    3razy, kosztował 1200zł.
    Ale mi tu nie chodzi o teorię a o praktykę, auto nie nowe, ale już z
    tych czasów że nie ma np fizycznej linki gazu.

  • 9. Data: 2024-07-16 08:23:32
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 15.07.2024 o 17:35, J.F pisze:
    > Bez problemów ... o ile się zmieści.

    Zmieści się

> [...]
    > samochodu :-)
    >
    > Kup sobie do łodzi drugi, "trakcyjny", i dbaj o ładowanie po sezonie.

    Nie ma, a łódź elektryczna.
    Nie na tym ma to polegać, akumulator kupuje do diesla (obecny ma minimum
    12 lat), w razie potrzeby go wyciągam i do bagażnika drugiego samochodu
    którym jadę z łodzią na przyczepie nad wodę.
    Kupiłem przed paru laty o dużej pojemności, i bylem zmuszony kupić kilka
    prostowników do ładowania, niestety żaden z nich nie był w stanie
    naładować (mimo że tabliczki znamionowe zapewniają że naładują) go do
    końca, i to było najprawdopodobniej przyczyną że akumulator po zaledwie
    paru latach oddał ducha.

  • 10. Data: 2024-07-16 08:24:13
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 16.07.2024 o 08:00, PiteR pisze:
    > in <news:v73e8l$29dm3$1@paganini.bofh.team>

    > tak z 55 na 66 (waży 17kg nie chcę cięższego nosić).

    To w sumie niewielka różnica.

    > w łodzi do silnika do pływania zniszczysz akumulator samochodowy.

    Jesteś pewny?