eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPojemność akumulatora
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 42

  • 41. Data: 2024-07-28 09:59:00
    Temat: Re: Pojemność akumulatora
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Jul 2024 12:34:52 +0200, Trybun wrote:
    > W dniu 21.07.2024 o 18:56, Janusz pisze:
    >>> A poniewaz są drogie ... to moze drugi, rozruchowy, nie jest
    >>> problemem, a zaoszczędzi problemów wyciągania i wsadzania.
    >> Ale wróci do punktu wyjścia, drugi będzie leżał i zasiarczał się.
    >>
    >> Ja bym kupił zwykły rozruchowy największy jaki się zmieści a na łódce
    >> ograniczał pływanie żeby go całkiem nie rozładowywać, aby to
    >> monitorować to kupić miernik pojemności aku w chińczyka i na łódce
    >> zainstalować, będzie widać kiedy zawrócić.
    >>
    > I o tym właśnie myślałem. Największe wątpliwości które spowodowały że
    > postanowiłem zasięgnąć języka na grupie dotyczą tego jak układ
    > elektryczny auta będzie tolerował tak duży akumulator..

    Taki drobny wzrost, to bez problemow.

    Ale tak mi jeszcze wpadło ... teraz jakies lepsze akumulatory robią do
    systemow start-stop, EFB to moze nie, ale są też AGM ... może by się
    sprawdziły i na łodce.

    J.


  • 42. Data: 2024-08-11 08:30:34
    Temat: Re: Pojemność akumulatora
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 26.07.2024 o 13:03, J.F pisze:
    > On Fri, 26 Jul 2024 12:33:34 +0200, Trybun wrote:
    >> W dniu 21.07.2024 o 10:40, J.F pisze:
    >>> On Sun, 21 Jul 2024 09:56:24 +0200, Trybun wrote:
    >>>> W dniu 16.07.2024 o 11:04, Cyklista pisze:
    >>>>> Bo pytanie jaki to kupiłeś konkretnie ten akumulator. Bo na pewno nie
    >>>>> był to zwykły kwasiak jak go ładowarki zwykłe nie ładowały do końca. I
    >>>>> jak zabrakło tej końcówki czyli pełnego wysycania to i pewnie dlatego
    >>>>> padł tak szybko bo i pewnie rozładowywał się bardziej niż powinien.
    >>>> Kupiłem w sklepie żeglarskim, dedykowany do łodzi, i podobno kwasowy.
    >>>> Sprzedawca proponował mi jakiś żelowy, ale wybrałem kwasowy.
    >>> Ten żelowy tez jest kwasowy.
    >>>
    >> To w czym różnica,tylko ekologia? Bo podobno kwasowe w łodziach są wręcz
    >> zabronione.
    > To wszystko są akumulatory ołowiowo-kwasowe.
    >
    > Tylko w "zwykłym" kwas/elektrolit sobie chlupocze, w żelowym ma postać
    > żelu, a w AGM jest jakaś mata szklana między płytami, która wchłania
    > elektrolit.
    >
    > I nie wiem o co im chodzi - chlupotanie na łodzi jest za duże, na fali
    > oczywiscie? W razie zatonięcia kwas siarkowy za szybko zatruwa wodę w
    > jeziorze?
    >
    > Te najzwyklejsze samochodowe/rozruchowe, mają taką cechę, ze głębokie
    > rozładowanie powoduje opad masy z płyt, więc spadek pojemności,
    > a za chwile się robi zwarcie w ogniwie.
    >
    > Trakcyjne na to są odporniejsze.
    > żelowe i AGM ponoć też odporniejsze.
    >
    > Więc może dlatego Ci mówia, że "kwasowych" nie wolno.
    >
    > Są jeszcze akumulatory "zasadowe", głównie NiCd i NiMH.
    > A może były, bo nie wiem czy ktos to jeszcze produkuje w dużym
    > rozmiarze. W pociągach?
    >
    > No i li-ion.
    >
    >
    > O masz:
    > https://kiteship.com/batteries-for-electric-outboard
    -motors/
    >
    >
    > J.
    >
    >
    >

    Opinie że "zabronione" słyszałem od sprzedawcy w sklepie żeglarskim.
    Podobno głównie chodzi o potencjalne wycieki kwasu do wody.

strony : 1 ... 4 . [ 5 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: