  • 71. Data: 2011-01-27 16:50:56
    Temat: Re: Pojazdy poruszają się z dużą prędkością, w odległościach kilku metrów od siebie...
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 27 Jan 2011 09:42:16 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):

    > Wątpliwości może budzić jedynie "droga z barierkami na asfalcie i bez pasa
    zieleni",
    > poza obszarem zabudowanym, posiadająca po dwa pasy w każdą stronę (ile ona ma
    jezdni?).
    > Przypadek rzadki, ja nie bardzo kojarzę kiedy widziałem takie miejsce.
    > Przyjmijmy asekuracyjnie że nie wolno.

    Wolno, wolno. Popatrz na art. 2.

    --
    ___________ (R)

  • 72. Data: 2011-01-27 16:51:09
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 24 Jan 2011 13:53:11 +0100, Bydlę napisał(a):

    > Wolno.
    > Adaś pewnie zacytuje, lub poda numer przepisu...
    24. u. 10. p. 1.

    --
    ___________ (R)

  • 73. Data: 2011-01-28 04:22:12
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-01-27 09:16, WS pisze:

    > Czepiasz sie, choc pomimo nieprecyzyjnego pytania udalo mi sie jednak
    > zrozumiec ;)
    >
    > co to jest "ulica"?

    Ulica jest to wytyczona droga w mieście, na osiedlu itp., składająca się
    z jezdni i z chodników dla pieszych.

    Źródło Słownik języka polskiego: http://sjp.pwn.pl/slownik/2532539/ulica

    > w PORD wystepuje (i definiuje jednoczesnie):
    >
    > droga - xx
    >
    > jezdnia - xx
    >
    > ulicy BRAK!

    Gdybyś był edukowany w szkole a nie na ulicy, byś wiedział że ulica w
    języku polskim oznacza drogę, a zatem występuje definicja "drogi"
    używana w słowotwórstwie w PORD.

    > nie czytalem, ale to zapewne podobny problem jak z drzwiami do
    > mieszkania: prawe czy lewe ;)

    Nie ma najmniejszego problemu, tylko Polacy są nieedukowani i zadają tak
    debilne pytania!
    Kiedy ciągniesz drzwi do siebie i zawias jest po lewej stronie, drzwi są
    lewostronne. I nie ma tu znaczenia czy to są drzwi zewnętrzne,
    wewnętrzne, czy się otwierają do środka czy na zewnątrz.
    Żal dupę ściska, że człowiek musi się wstydzić za nasz nieedukowany
    polski naród.

  • 74. Data: 2011-01-28 09:36:24
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 28 Sty, 04:22, Filip KK <n...@n...pl> wrote:

    > Ulica jest to wytyczona droga w mie cie, na osiedlu itp., sk adaj ca si
    > z jezdni i z chodnik w dla pieszych.
    >
    > r d o S ownik j zyka polskiego:http://sjp.pwn.pl/slownik/2532539/ulica

    sam przeczytaj co tam jest napisane ;)

    > Gdyby by edukowany w szkole a nie na ulicy, by wiedzia e ulica w
    > j zyku polskim oznacza drog ,

    zalezy od kontekstu, przeczytaj swoj link ze zrozumieniem

    np. jesli ktos powie dziecku "nie laz po ulicy" to ma na mysli
    jezdnie, bo chba nie to, ze ma nie isc po chodniku ;)

    WS

  • 75. Data: 2011-01-28 09:49:51
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 28 Sty, 09:36, WS <L...@c...pl> wrote:

    > zalezy od kontekstu,
    a gdybys mial jeszcze watpliwosci, czy takiego kontekstu sie uzywa

    google podaja dla frazy "przechodzic przez ulice" ponad 170tys
    wystapien ;)

    http://www.google.pl/#sclient=psy&hl=pl&safe=off&q=%
    22przechodzic+przez+ulice%22&aq=f&aqi=&aql=&oq=&pbx=
    1&fp=b2b83ba7538f2e6d

    no coz, nie kazdy jest budowlancem ;) a kierunek w takich przypadkach
    jest tylko i wylacznie kwestia umowy...

    WS

  • 76. Data: 2011-02-02 23:16:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Jan 2011, Cavallino wrote:

    > Skoro ma zakaz ruszyć dupsko, to nie ma sytuacji w której to pierwszeństwo by
    > dostał.

    To jest Twoje zdanie.
    Pieszy w takim przypadku jest winien *wtargnięcia*, ale pierwszeństwo
    nadal ma. Ba, może być winien wypadku - jeśli przyczynił się do
    "niemożliwości" ze strony kierowcy. Co faktu że miał pierwszeństwo
    nie uchyla.

    [...autobus...]
    > Zero analogii.
    > Między zakaz a "powinien" jest przepaść.

    Nie ma korelacji między faktem *nieuchylenia pierwszeństwa* a złamaniem
    dowolnego innego przepisu - o ile tamten pierwszeństwa nie zmienia.
    A zakaz "wejścia" nie uchyla (w odróżnieniu od np. znaku STOP i całej
    paczki innych przepisów).

    > Nie udawaj że tego nie rozumiesz.

    Ależ odnieś to do siebie.

    pzdr, Gotfryd

  • 77. Data: 2011-02-02 23:18:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Jan 2011, Filip KK wrote:

    > Pytam co robi na ulicy, nie na przejściu dla pieszych.

    Znaczy np. na chodniku?
    (bo skoro uściślasz, to znaczy masz na myśli konkret - dokładnie
    to co napisałeś).
    Mam nadzieję nie postawisz tezy, że chodnik to nie ulica? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 78. Data: 2011-02-03 01:24:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > To jest Twoje zdanie.
    > Pieszy w takim przypadku jest winien *wtargnięcia*, ale pierwszeństwo
    > nadal ma.

    Nie ma pierwszeństwa stojąc na chodniku, a nic innego zrobić mu nie wolno.

  • 79. Data: 2011-02-07 17:20:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Feb 2011, Cavallino wrote:

    > Nie ma pierwszeństwa stojąc na chodniku, a nic innego zrobić mu nie wolno.

    Ale jak zrobi, to *już* znajdując się na pasach pierwszeństwo ma.
    Podobnie, jak kierujący który przejechał linię ciągłą, ale jedzie
    na czołowe do jadącego z przeciwka i skręcającego w lewo.

    pzdr, Gotfryd

  • 80. Data: 2011-02-07 21:47:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ale jak zrobi, to *już* znajdując się na pasach pierwszeństwo ma.

    Nie, gdyż w opisanej sytuacji po prostu wpadnie pod przejeżdżające auto,
    więc nie będzie nawet sekundy w której dałoby się to analizować.
    Nie zapomniałeś o jakim przypadku była mowa?