  • 21. Data: 2023-06-19 19:00:08
    Temat: Re: Pojazd elektryczny spalił trzy domy.
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 19.06.2023 o 18:45, J.F pisze:

    > Ogolnie tak, ale co wtedy - sprawdzac statystyki pozarów hurtem,

    Po co sprawdzać skoro wiadomo, że elektryk pali się 2 dni a spaliniak
    parę minut? Samo palenie powinno być wyznacznikiem zagrożenia.

    > stawki ubezpieczen, przepisy garażowe, czy na wszelki wypadek nie
    > parkowac we własnym domu ? :-)

    Raczej w basenie parkować :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 22. Data: 2023-06-19 19:00:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Jun 2023 17:31:57 +0200, Shrek wrote:

    > A były? Bo wpisałem w googla "pożar LPG" i na pierwszej strone żadnego
    > realnego pożaru samochodu na LPG, tylko opisy jak gasić i czym w
    > zasadzie grozi, cwiczenia i jakieś dwa pożary w rozlewniach.

    Swego czasu były, i to chyba na podobnej zasadzie - kazda sztuka
    to była sensacja. Tudziez przypisywanie - był pozar w garazu ... a to
    pewnie samochod z LPG.
    Zakazy wjazdu tez są, tudziez zakaz przejazdu eurotunelem.

    > Na drugiej steonie jest jeden - ale kiepsi - zgasili gaśnicą podręczną i
    > wygląda na to że LPG nie miało z tym nic wspólnego:)

    O jednym nieciekawym przypadku slyszalem - chcial czlowiek cos
    pospawać w aucie, wszedl do kanału, gaz sie zapalil, plomienie buchly,
    uciec nie zdołał, wielkie poparzenia i nie odratowali.

    ale cos slabo szukales
    https://wrc.net.pl/mj-potezna-eksplozja-auta-z-insta
    lacja-lpg-czy-te-samochody-sa-az-tak-niebezpieczne-w
    ideo
    https://www.faktykaliskie.info/artykul/43019,pozar-s
    amochodu-z-instalacja-lpg-zdjecia
    https://strazacki.pl/akcje/pozar-samochodu-z-instala
    cja-lpg-jedna-osoba-z-poparzeniami-trafila-do-szpita
    la
    https://dziennikbaltycki.pl/w-redzie-splonal-samocho
    d-osobowy-rozszczelnila-sie-butla-instalacji-lpg-zdj
    ecia/ar/c1-17485777
    https://e-kg.pl/artykul/pozar-samochodu-z-instalacja
    /968222
    https://poranny.pl/mokre-pozar-hyundaia-z-instalacja
    -lpg-samochod-splonal-doszczetnie-zdjecia/ar/c1-1579
    1042
    https://www.se.pl/tarnow/hyundai-plonal-jak-pochodni
    a-byl-wyposazony-w-butle-gazu-lpg-z-samochodu-zostal
    -wrak-aa-PWLr-Aw1y-XUTx.html

    J.

  • 23. Data: 2023-06-19 19:02:34
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Mon, 19 Jun 2023 18:52:45 +0200, użytkownik Janusz napisał:

    > A znasz? wiesz że wg statystyki będąc na spacerze z psem macie po 3
    > nogi?
    > Więc sam wracaj do przedszkola Jacusiu :)

    Nie darmo masz Janusz na imię, z tym rozumieniem statystyki :)

    --
    Jacek

  • 24. Data: 2023-06-19 19:06:05
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 19.06.2023 o 12:36, Janusz pisze:

    > To ile znasz przypadków że spaliniak spalił dom?

    Przynajmniej jeden, w "Vabanku" spalił

  • 25. Data: 2023-06-19 19:07:24
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 19.06.2023 o 12:21, Jacek pisze:

    > No proszę, nie dość że mały reporter, to jeszcze mały nauczyciel. Ale
    > wiesz, też byłbym zdziwiony gdyby mój elektryk spalił mi dom. W
    > przeciwieństwie do sytuacji gdyby ten dom podpalił mój spaliniak :)

    Bo nie masz elektryka?

  • 26. Data: 2023-06-19 19:08:53
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 19.06.2023 o 18:52, Janusz pisze:

    > A znasz? wiesz że wg statystyki będąc na spacerze z psem macie po 3 nogi?
    > Więc sam wracaj do przedszkola Jacusiu :)

    To tyle co z laską

  • 27. Data: 2023-06-19 19:22:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Jun 2023 19:00:08 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Po co sprawdzać skoro wiadomo, że elektryk pali się 2 dni a spaliniak
    > parę minut? Samo palenie powinno być wyznacznikiem zagrożenia.

    2 dni to sie pali, jak ugaszą ... nieskutecznie :-)

    60 litrow ON w baku to jakies 600kWh energii jesli dobrze licze.
    A bateria w samochodzie to 60-90. Plus plyn chłodzący, ale w nim
    raczej duzo wody ...

    No ale jesli zagrozenie wybuchem pozaru jest elektrykach mniejsze albo
    wieksze, to wraz z ich przybywaniem powinna sie ilosc pozarĂłw
    zmniejszyc lub zwiekszyc ... i to by trzeba zauwazyc.

    > Raczej w basenie parkować :D

    Cos w tym jest :-)

    Tryskacze sobie zainstalować?

    J.

  • 28. Data: 2023-06-19 19:22:37
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 19.06.2023 o 19:02, Jacek pisze:

    > Nie darmo masz Janusz na imię, z tym rozumieniem statystyki :)
    No widzisz jaki cienki bolek (jacek) z ciebie? brakło argumentów to
    zaczynają się wycieczki osobiste. No to osobiście ci powiem że możesz
    mnie pocałować w dupę.
    EOT

  • 29. Data: 2023-06-19 19:32:17
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 19.06.2023 o 19:22, J.F pisze:

    > 2 dni to sie pali, jak ugaszą ... nieskutecznie :-)
    >
    > 60 litrow ON w baku to jakies 600kWh energii jesli dobrze licze.
    > A bateria w samochodzie to 60-90. Plus plyn chłodzący, ale w nim
    > raczej duzo wody ...

    Zapalić ON to raczej trudno i zgasić łatwo. LPG czy benzyna podobnie z
    tym że LPG wybuchnie i parę minut-samo zgaśnie.

    > No ale jesli zagrozenie wybuchem pozaru jest elektrykach mniejsze albo
    > wieksze, to wraz z ich przybywaniem powinna sie ilosc pozarów
    > zmniejszyc lub zwiekszyc ... i to by trzeba zauwazyc.

    Kwestia rażenia. Taki elektryk jak się pali i ma podtrzymanie palenia
    przez 24h to potrafi całe miasto spalić :)

    > Cos w tym jest :-)
    >
    > Tryskacze sobie zainstalować?

    Prościej w sumie plandeka niepalna, znaczy koc gaśniczy albo garaż z
    próżnią :D Mniejsze pole rażenia.

    Najlepiej garaż podziemny obok domu :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 30. Data: 2023-06-19 20:05:53
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-06-19 o 17:31, Shrek pisze:
    > A były? Bo wpisałem w googla "pożar LPG" i na pierwszej strone żadnego
    > realnego pożaru samochodu na LPG, tylko opisy jak gasić i czym w
    > zasadzie grozi, cwiczenia i jakieś dwa pożary w rozlewniach.

    Skrót myślowy. Chodzi o STRACH
    Mój śwagier mawiał że na bombie nie będzie jeździć.