  • 21. Data: 2009-04-18 16:40:02
    Temat: Re: Pojawia się i znika - czyli Ircnet w TPSA
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > No to niech blokuje te zombie, a nie jakies strony w USA albo niewinne
    > serwery irc.

    No ale zombie placa, ale niewinni - nie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 22. Data: 2009-04-18 16:53:05
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl> writes:

    > ech... myśl na dużą skalę.
    >
    > Pomyślałeś ? to teraz powiedz jak to zrobić ?

    Geniusz się znalazł.

    Zagraniczni operatorzy nie mają oporów przed blokadą portu 25. Simple
    as that.

    MJ

  • 23. Data: 2009-04-18 17:08:49
    Od: Tomasz Kruk CZARNET <f...@g...com>

    a UKE ?

  • 24. Data: 2009-04-18 17:41:15
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    Colin wrote:

    > Na przykład TP może dodać te trzy IP (128.32.112.245, 149.156.124.222,
    > 212.182.63.110) do whitelisty, bo wiadomo, że nie ma na nich żadnych
    > botnetów.
    >
    > Ale algorytm blokujący IP powinien zostać zmieniony, bo jest nieskuteczny.

    oj wierz mi, jest skuteczny. Z punktu widzenia TP bardzo skuteczny.
    A jeżeli chodzi o blackliste, to ona jest generowana z automatu, na
    RSach. A dane dla RSów są przesyłane od firm które się zajmują
    śledzeniem takiego bardziewia.

    To że Ty i kilku opów twierdzi ze tam niczego nie ma, to nie znaczy że
    nie ma. To jest potężny biznes (botnety) i nikt nie będzie się
    przyznawać do tego że coś takiego u siebie trzyma.
    A może to działa na innym porcie o którym nie wiesz ? jest wiele
    sposobów żeby to ukryć/utrzymać.

    Marcin

  • 25. Data: 2009-04-18 18:01:09
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    Michal Jankowski wrote:

    > Geniusz się znalazł.
    >
    > Zagraniczni operatorzy nie mają oporów przed blokadą portu 25. Simple
    > as that.

    kiedyś od tego zaczęli, bo blackholing nie był tak popularny.

    i nie uważasz że to zrobi krzywdę większej ilości luzerów niż wycięcie
    IRCa ?

    Marcin

  • 26. Data: 2009-04-18 18:01:22
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Tomasz Kruk CZARNET <f...@g...com> writes:

    > a UKE ?

    A pytal sie ich ktos?

    Jesli chodzi o strone prawna, to nie widze roznicy w zablokowaniu
    dostepu do "tcp port 25" i do "ip address gimp.org". Przy czym to
    pierwsze nie odcina klientow od uslug, bo moga sobie przelaczyc na
    port MSA...

    Zreszta jak tele[----] widzi w czyms swoj interes, to sie absolutnie
    ani placacymi klientami, ani nadzorem urzedowym nie przejmuje - vide
    tlumiki na dzierzawionych liniach.

    MJ

  • 27. Data: 2009-04-18 18:05:05
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Chwilowo nikt nie wykazal jakichkolwiek zalet tej "milicji".

    byś był na PLNOGu, na wykładzie chłopaków z TP to miałbyś możliwość
    zadawania pytań, a przynajmniej posłuchania jak odpowiadają na pytania
    innych.

    > Natomiast, jesli chodzi o sam spam, TPSA ma mozliwosci zablokowania
    > go w sposob, ktory z pewnoscia nie lamie prawa ani np. umow z
    > uzytkownikami, oraz ktory (w odroznieniu od milicji) jest skuteczny
    > i przejrzysty. Nie ma takze problemow natury technicznej.
    > Brakuje woli politycznej.

    korporacja, na 100% wzięli pod uwagę inne możliwości, rozważyli za i
    przeciw i podjęli decyzje. Wg mnie - bardzo dobrą.

    > Jak to bylo? Jesli ktos chcialby oddac wolnosc za bezpieczenstwo, to nie
    > zasluguje na zadne z nich.

    Ty mi tego do polityki nie mieszaj, bo akurat źle trafiłeś.

    Marcin

  • 28. Data: 2009-04-18 18:16:35
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl> writes:

    > oj wierz mi, jest skuteczny. Z punktu widzenia TP bardzo skuteczny.

    Mianowicie?

> [...]
    > przyznawać do tego że coś takiego u siebie trzyma.
    > A może to działa na innym porcie o którym nie wiesz ? jest wiele

    Tak oczywiscie, polskie uczelnie nie maja nic lepszego do roboty,
    tylko trzymac u siebie botnety. I maja tak glupich administratorow, ze
    nie umieja znalezc. A anonimowa firma, z ktorej uslug korzysta TP,
    jest nieomylna.

    Zostaw te brednie rzecznikowi TP ampersand.

    MJ

  • 29. Data: 2009-04-18 18:17:11
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl> writes:

    > i nie uważasz że to zrobi krzywdę większej ilości luzerów niż wycięcie
    > IRCa ?

    Nie, to im zrobi PRZYSLUGE.

    MJ

  • 30. Data: 2009-04-18 19:55:23
    Od: Matt Rutkowski <m...@g...com>

    kolejny odcinek sporu kretyni kontra kretyni ...