  • 41. Data: 2012-07-27 11:01:52
    Temat: Re: Pogromca
    Od: Trybun <r...@y...com>

    W dniu 2012-07-25 10:31, Waldek Godel pisze:

    > Jest albo o połowę lżejszy albo o połowę tańszy od stosownego laptopa.
    > I działa na baterii 10 godzin, co po raz kolejny zmniejsza wagę zabieranego
    > ze sobą badziewia - tym razem o ładowarkę.

    Laptop jest wszechstronniejszy, obsługuje praktycznie każdy sprzęt. A
    tak nawiasem do czego kupiłbyś tablet 10" za połowę ceny niedrogiego
    laptopa?

  • 42. Data: 2012-07-27 11:12:07
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Fri, 27 Jul 2012 11:01:52 +0200, Trybun napisał(a):

    > Laptop jest wszechstronniejszy, obsługuje praktycznie każdy sprzęt. A
    > tak nawiasem do czego kupiłbyś tablet 10" za połowę ceny niedrogiego
    > laptopa?

    Do niczego, bo on dokładnie się do tego nadaje.
    W tej cenie nawet laptopy 7" mają słabe parametry, nawet Nexus 7 na którego
    całkiem sporo osób się ślini, nie powala specjalnie tym co ma w środku.

    Optymalny wydawałby się Galaxy Tab 10.1 3G (pomijając brak czytnika kart),
    ale on kosztuje tyle co dwa niedrogie laptopy.

    Asus Transformer Prime plus niezbędne Mifi kosztuje tyle samo.

    I na koniec pozostanie odwieczny problem systemu i oprogramowania.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Kiedy mnie tam trolowanie sie podoba" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 43. Data: 2012-07-27 13:43:59
    Od: W <w...@w...pl>

    Trybun wystukał, co następuje:

    > Wręcz przeciwnie (jak dla mnie) - tablet 7" leży mi lepiej niż 4"
    > telefon. Nie muszę go wrzucać do plecaka, po wykorzystaniu go jako
    > nawigacji biorę do ręki i mogę zwiedzać za jego pomocą miasto,
    > pstrykając fotki, rozmawiając i i jednocześnie mając zlokalizowane
    > auto. .

    Czyli praktycznie to samo co ja na neksusie - nawigacja (ogólnie),
    zaznaczenie auta, fotki (chociaż neksus ma trochę daremy aparat), tylko że
    neksus mi się zmieści bez większego problemu do kieszeni spodni... ale to
    już też kwestia tego w czym kto chodzi ;)

    > Być może dla Ciebie to bez znaczenia, ale ogólnie dla wielu
    > znaczenie ma cena. na Nexusa sporo ludzi nie może sobie pozwolić.

    Ototo... gdybym sam miał zapłacić za neksusa to bym w życiu nie kupił tylko
    dalej używał świetnego i780 (który ostatnio uratował mi skórę jak neksus po
    kilku godzinach używania umarł z wycieńczenia (; ).

  • 44. Data: 2012-07-27 13:48:58
    Od: W <w...@w...pl>

    Trybun wystukał, co następuje:

    > Laptop jest wszechstronniejszy, obsługuje praktycznie każdy sprzęt. A
    > tak nawiasem do czego kupiłbyś tablet 10" za połowę ceny niedrogiego
    > laptopa?

    Jak wszechstornniejszy? co chcesz robić na laptopie 10" czego nie jesteś w
    stanie zrobić na tablecie 10"? bo przy takiej rozmiarówce to dla mnie co
    najwyżej 'fun' zastosowania (muzyka/filmy/net) a możliwość używania tabletu
    poręczniej i dłużej niż laptopa to tylko plus.

  • 45. Data: 2012-07-27 13:49:01
    Od: W <w...@w...pl>

    Waldek Godel wystukał, co następuje:

> [...]
    > kart), ale on kosztuje tyle co dwa niedrogie laptopy.
    >
    > Asus Transformer Prime plus niezbędne Mifi kosztuje tyle samo.

    Ostatnio przekonuję się do jednego urządzenia z 3G i theteringu... odpada
    problem ogarniania kilku kart z transmisją danych...

    > I na koniec pozostanie odwieczny problem systemu i oprogramowania.

    IMHO tutaj bardzo ciekawie zapowiadają się tablety z Win8 PRO -- czyli
    możliwość uruchamiania aplikacji z dużego windowsa, przenośność + od biedy
    macalna klawiatura.

  • 46. Data: 2012-07-27 15:14:23
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Fri, 27 Jul 2012 11:49:01 +0000 (UTC), W napisał(a):

    > Ostatnio przekonuję się do jednego urządzenia z 3G i theteringu... odpada
    > problem ogarniania kilku kart z transmisją danych...

    W zamian masz problem ogarnięcia baterii starczającej na kilka godzin z
    tetheringiem i marnego zasięgu wybranej sieci. Z tego ostatniego tylko
    powodu noszę ostatnio awaryjnie mifi z kartą innej sieci - żeby
    zminimalizować szansę, że akurat w miejscu gdzie muszę pracować nie ma
    zasięgu, albo jest niewystarczający do transmisji.

    > IMHO tutaj bardzo ciekawie zapowiadają się tablety z Win8 PRO -- czyli
    > możliwość uruchamiania aplikacji z dużego windowsa, przenośność + od biedy
    > macalna klawiatura.

    Ale cena będzie jeszcze wyższa, żywotność aku żenująca i waga zbliżona do
    ultrabooków. Sam przez chwilę myślałem, że to może być dobry pomysł, ale
    przestałem. A te drugie z armem będą bez oprogramowania.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "i zrozumiesz iz BT to takie chodzenie pieszo na drugi koniec miasta po

  • 47. Data: 2012-07-27 15:24:26
    Od: Trybun <r...@y...com>

    W dniu 2012-07-27 13:43, W pisze:
> [...]
    > neksus mi się zmieści bez większego problemu do kieszeni spodni... ale to
    > już też kwestia tego w czym kto chodzi ;)

    Jednak obsługa nexusa jest gorsza - 7 "to jednak większy komfort
    uzytkowy niż 4 z groszami. Oczywiście każde z tych urządzeń ma swoje
    wady i zalety, ważne też jest to kto dany sprzęt użytkuje. A więc
    bardziej sprawa preferencji niż rzeczywistych atutów.

    > Ototo... gdybym sam miał zapłacić za neksusa to bym w życiu nie kupił tylko
    > dalej używał świetnego i780 (który ostatnio uratował mi skórę jak neksus po
    > kilku godzinach używania umarł z wycieńczenia (; ).

    Niestety, ja nie posiadam takich sponsorów którzy by mi sprawiali aż
    takie jak nexus prezenty..;-)

  • 48. Data: 2012-07-27 15:24:57
    Od: Trybun <r...@y...com>

    W dniu 2012-07-27 11:12, Waldek Godel pisze:

    > Do niczego, bo on dokładnie się do tego nadaje.

    Jestem podobnego zdania..

> [...]
    >
    > Asus Transformer Prime plus niezbędne Mifi kosztuje tyle samo.
    >
    > I na koniec pozostanie odwieczny problem systemu i oprogramowania.

    Miałbym pytanie, w związku z tym że nie mam zbyt dużego doświadczenia z
    tabletami i w ogóle z androidem - czy jest pod niego jakiś soft do
    obsługi drukarek, jeżeli nawet nie przez usb, to chociaż po przez
    bluetooth`a?

  • 49. Data: 2012-07-27 15:25:54
    Od: Trybun <r...@y...com>

    W dniu 2012-07-27 13:48, W pisze:
> [...]
    > najwyżej 'fun' zastosowania (muzyka/filmy/net) a możliwość używania tabletu
    > poręczniej i dłużej niż laptopa to tylko plus.

    Podłączyć drukarkę, aparat foto, różnego rodzaju nośniki danych itd. Z
    mojej dotychczasowej wiedzy - tablety z Androidem na pokładzie tego nie
    potrafią.

    No nie!.. - Naprawdę widzisz poręczność w tej 10cio" desce? Przecież nie
    można tego nawet zabrać do łóżka.. Kobita wcześniej czy później powie -
    albo ja, albo on...;-)

  • 50. Data: 2012-07-27 15:34:19
    Od: W <w...@w...pl>

> [...]

    > tabletami i w ogóle z androidem - czy jest pod niego jakiś soft do
    > obsługi drukarek, jeżeli nawet nie przez usb, to chociaż po przez

    Afair nie... możesz sobie co najwyżej spiąć to z jakimiś chmurowymi
    usługami, które to później wydrukują na Twojej drukarce...