  • 1. Data: 2014-01-16 14:00:56
    Temat: Podwyższenie zawieszenia.
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W Alfie Mito, którym jeździ żona jest dość niski prześwit i chciałbym to
    podwyższyć chociaż o 2 cm. Chodzi o to, żeby jeździć bez stresu, że się
    walnie o wystający garb na drodze i o to, żeby dało się wjechać na
    krawężnik wyższy niż kilka cm bez niszczenia spojlera z przodu.
    Są jakieś sprawdzone patenty na to? Podkładki pod sprężyny, czy coś?
    Jacek

  • 2. Data: 2014-01-16 14:38:31
    Temat: Re: Podwyższenie zawieszenia.
    Od: Grzegorz Tomczyk <s...@N...mail.ats.pl>

    W dniu 16.01.2014 14:00, Jacek pisze:
    > W Alfie Mito, którym jeździ żona jest dość niski prześwit i chciałbym to
    > podwyższyć chociaż o 2 cm.

    Najprościej kupić większe koła lub o wyższym profilu (w granicach
    dopuszczalnych przez producenta samochodu).

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 3. Data: 2014-01-16 15:06:22
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-01-16 14:38, Grzegorz Tomczyk pisze:
    > Najprościej kupić większe koła lub o wyższym profilu (w granicach
    > dopuszczalnych przez producenta samochodu).
    No właśnie się nie da, bo są już największe, jakie przewidział
    producent. Poza tym 2 cm prześwitu, to musiałby być opony o średnicy aż
    4 cm większej.
    Jacek

  • 4. Data: 2014-01-16 18:58:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Tomczyk" <s...@N...mail.ats.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:lb8ncp$ije$...@n...vectranet.pl...

    > Najprościej kupić większe koła lub o wyższym profilu (w granicach
    > dopuszczalnych przez producenta samochodu).

    Jedno z drugim się kłóci, koła mogą być albo dopuszczone przez producenta,
    albo większe.
    HINT: wielkość felg nie zmienia wielkości koła.

  • 5. Data: 2014-01-16 20:43:59
    Od: Przemek <p...@g...com>

    Może sprężyny od jakieś mocniejsze wersji silnikowej lub diesla? Będą twardsze i może
    auto mniej siądzie?

  • 6. Data: 2014-01-16 21:19:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    > walnie o wystający garb na drodze i o to, żeby dało się wjechać na
    > krawężnik wyższy niż kilka cm bez niszczenia spojlera z przodu.

    Miałem tak samo w Ceedzie, zadałem na grupie identyczne pytanie ze 2 lata
    temu.
    Efekt był taki, że sprzedałem niskie osobówki, odmówiłem zakupu następnych,
    bo były równie niskie i jeżdżę suv-em.
    To jakaś chora mania z tym obniżaniem przodów seryjnych dupowozów, w efekcie
    nie da się ich używać w mieście.
    Kiedyś tego typu problemów nie było.
    Jedyna rada - nie kupować aż się oduczą.

  • 7. Data: 2014-01-16 21:36:29
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-01-16 20:43, Przemek pisze:
    > Może sprężyny od jakieś mocniejsze wersji silnikowej lub diesla? Będą twardsze i
    może auto mniej siądzie?
    No właśnie jest to już najmocniejsza wersja silnikowa i do tego diesel.
    Jacek

  • 8. Data: 2014-01-16 21:37:33
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-01-16 21:19, Cavallino pisze:
    > Jedyna rada - nie kupować aż się oduczą.
    Co poradzisz, jak się żonie podobało i podoba nadal ;-) ?
    Jacek

  • 9. Data: 2014-01-16 21:58:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Co poradzisz, jak się żonie podobało i podoba nadal ;-) ?

    Pokazać jakiegoś ładnego crossovera....

  • 10. Data: 2014-01-16 22:37:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 16 Jan 2014 14:00:56 +0100, Jacek napisał(a):

> [...]
    > krawężnik wyższy niż kilka cm bez niszczenia spojlera z przodu.
    > Są jakieś sprawdzone patenty na to? Podkładki pod sprężyny, czy coś?

    Ze sprężynami to jest tak, że one z czasem siadają.
    Jak już sprężyna swoje przejedzie, to auto o kilka cm opada i żeby je
    podnieść zazwyczaj wystarczy wymienić je na nowe.
    A za częste walenie w garby odpowiedzialny jest zazwyczaj uszkodzony odbój.
    Więc na początek sprawdź czy zawieszenie jest na pewno sprawne.

    Jeśli to nie to, to bywa że są dostępne sprężyny do wersji na jakieś
    "trudne warunki drogowe" czy inną Afrykę - można zapytać w ASO.

    Jak chodzi o patenty i co od czego pasuje to pytaj na forach o Alfie - tam
    zazwyczaj istnieje wiedza tajemna co od czego pasuje i w którą stronę.
    Chociaż MiTo to może być jeszcze zbyt nowy model żeby garażowe grzebuły
    mieli go rozpracowanego na tyle ;)

    Zawsze można też po prostu zrobić dłuższe sprężyny na zamówienie w
    serwisach zajmujących się zawieszeniami.

    Tak z partyzanckich sposobów to są takie gumy do wkręcania ich między zwoje
    sprężyny (wkręca się na podniesionym samochodzie) - dają radę podnieść
    auto, ale zwiększają też progresywność charakterystyki sprężyny i nie jest
    to zbyt korzystne dla zachowania samochodu.