  • 31. Data: 2021-02-17 17:44:28
    Temat: Re: Podwyżka opłat na A2
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wowa" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >To zobacz odcinek Kraków - Katowice i dalej. Znaczną część wybudował
    >Adolf, Potem była utrzymywana przez ten niedobry PRL z pieniędzy
    >społecznych a tera charatają z tego kasę jak swoją. 24zł za ok 50km.
    >Standart duuużo lepszy tylko te złodziejskie ceny. I wieczne remonty,
    >nie pamiętam roku bez remontu (i tu mam swoją teorię spiskową ale się
    >powstrzymam)Jako ciekawostke zobacz A18, dziewięćdziesiąt lat i daje
    >radę :) Ciekawe jak na niej uzasadnią opłaty.

    No nie - nie daje rady.
    Juz od wielu lat nie daje rady, zreszta od wielu tez cos tam juz
    nowego robia ...

    Wiec tak naprawde to 60 lat ... tylko, ze jak ja Hitler budowal, to
    raczej nie przewidywal 40t ciezarowek.
    Nowa ma byc lepsza.

    J.

  • 32. Data: 2021-02-17 20:19:18
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    >
    > Wiec tak naprawde to 60 lat ... tylko, ze jak ja Hitler budowal, to raczej

    Daje, tylko trzeba dobrać szybkość do rezonansów własnych samochodu :)
    Wojtek

  • 33. Data: 2021-02-18 02:13:50
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2021-02-17 o 00:34, kk pisze:
> [...]
    wyzki-oplat-za-przejazd-od-poniedzialku-wsrod-powodo
    w.html#do_w=52&do_v=138&do_a=291&s=BoxBizImg2

    > W dojczlandzie. Dokładniej to one wynoszą ZERO złotych dla pojazdów
    > osobistych.

    Oczywiście w Dojczlandzie autostrady budowali w ochotnicy w czynie
    społecznym gratis i materiały budowlane były gratisowe i grunty pod
    autostrady były darmowe i nadal są nic nie warte...
    Jeżeli jest gratis dla jeżdżących, to znaczy, że całe społeczeństwo -
    ci, którzy mają samochody i ci co nie mają - robi ściepę na darmowe
    przejazdy dla biednych kierowców.
    Nie ma nic za darmo, ktoś musi zapłacić. Uczciwie jest, jak płaci ten,
    który korzysta.

  • 34. Data: 2021-02-18 02:16:02
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2021-02-17 o 00:32, kk pisze:

    wyzki-oplat-za-przejazd-od-poniedzialku-wsrod-powodo
    w.html#do_w=52&do_v=138&do_a=291&s=BoxBizImg2

    > Podatki gdzie wcięło?

    Chciałbyś, żeby podatnicy zapłacili za twoje przejazdy autostradą?
    Może ciocia Krysia, która nie ma samochodu i jeździ pociągami ma
    zapłacić podatek, żebyś ty jeździł autostratą?

  • 35. Data: 2021-02-18 09:39:28
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-02-18 o 02:16, Poldek pisze:

> [...]
    > Może ciocia Krysia, która nie ma samochodu i jeździ pociągami ma
    > zapłacić podatek, żebyś ty jeździł autostratą?

    Ale opłata paliwowa idzie też na pociągi :-)
    T.

  • 36. Data: 2021-02-19 09:32:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >przejazdy dla biednych kierowców.
    >Nie ma nic za darmo, ktoś musi zapłacić. Uczciwie jest, jak płaci

    Alez korzysta, chocby jak mu chleb do sklepu przywoza.

    Poza tym w Niemczech tez jest podatek w paliwie, u nich starczylo na
    autostrady, u nas na dziury ...

    Jakos nie potrafie sie doszukac lacznych wplywow GDKiA, dawno temu byl
    zapis w ustawie, ze na drogi publiczne idzie 30% wplywow z akcyzy
    paliwowej, ale to bylo dawno.

    No i oprocz GD sa jeszcze drogi wojewodzkie, powiatowe, gminne,
    miejskie ... a

    J.

  • 37. Data: 2021-02-19 11:48:52
    Od: adam <a...@a...pl>

    > Tyle że jak tylko przejeżdżasz przez Szwajcarię to masz do przejechania
    > z reguły ze 250 km i też musisz zapłacić te 180 zł.
    > Dużo drożej niż u nas za jeden przejazd.

    Mylisz kwestie, Szwajcarzy wybudowali autostrady z myślą o swoich
    obywatelach, a nie o sporadycznie jeżdżącego nią obywatela innego państwa.

  • 38. Data: 2021-02-19 11:50:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-02-2021 o 11:48, adam pisze:

    > Mylisz kwestie, Szwajcarzy wybudowali autostrady z myślą o swoich
    > obywatelach,

    Guzik mnie to obchodzi.
    Dla mnie liczy się tylko to ile płacę.

  • 39. Data: 2021-02-19 12:38:27
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-02-19 o 11:50, Cavallino pisze:

    > Guzik mnie to obchodzi.
    > Dla mnie liczy się tylko to ile płacę.

    To zapłać te 180 zł za rok, jeździj tam rok w kółko, zanotuj ile
    przejechałeś i przelicz na koszt jednostkowy kilometra.

    Qrde, nie żartuj, że jesteś tak ograniczony, że nie potrafisz myśleć
    abstrakcyjnie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 40. Data: 2021-02-19 12:45:07
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-02-2021 o 12:38, Adam pisze:

    > To zapłać te 180 zł za rok, jeździj tam rok w kółko,

    Nie mam takich potrzeb.
    I w ogóle ten kraj całkowicie mnie nie obchodzi, więc daj już sobie siana.