  • 61. Data: 2015-12-09 18:24:21
    Temat: Re: Podkręcanie PIV
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-12-09 o 18:00, Budzik pisze:

    > Dysk kosztuje 200 wiec 500 zamiast 300.

    A to już zależy jaki.

    > Co do plusów ssd - to chyba juz wszystko zostało powiedziane...

    W temacie podpinania ich do starych komputerów niewiele
    zostało powiedziane. A główny argument już zacytowałeś
    "bo tak".

    Argumentacji dalej nie widzę. Jak rozumiem grupy do której należysz
    nie dotyczy.

    Pozdrawiam

  • 62. Data: 2015-12-09 18:58:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > A to już zależy jaki.

    Taki jaki wystarczy czyli 128GB mozna kupic za 200.
    Własnie kupiłem intenso - co ciekawe ma o wiele lepsze osiągi niz np.
    Kingston Xfury.

    > W temacie podpinania ich do starych komputerów niewiele
    > zostało powiedziane. A główny argument już zacytowałeś
    > "bo tak".

    Ironiczne BO TAK wziałes za argument... Cóż...
    Nowy czy stary - to niewiele zmienia, bo głównym plusem nie jest przeciez
    sam transfer a czasy dostepu.

    > Argumentacji dalej nie widzę. Jak rozumiem grupy do której należysz
    > nie dotyczy.

    Skoro nie widzisz jej do dzis to biorąc pod uwage ilosc dyskusji - juz nie
    zobaczysz...

  • 63. Data: 2015-12-09 21:33:46
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 9 Dec 2015 17:58:34 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    (ciach...)

    > Taki jaki wystarczy czyli 128GB mozna kupic za 200.
    > Własnie kupiłem intenso - co ciekawe ma o wiele lepsze osiągi niz np.
    > Kingston Xfury.

    Osiągi tych dysków sprawdzasz na jakiej konfiguracji i w jaki sposób?

    (ciach...)

    [ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić, ]
    [ odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować i działkę pod ]
    [ lasem, abym ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurwili. (znalezione) ]

  • 64. Data: 2015-12-09 21:48:44
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 09/12/2015 10:13, Poldek wrote:

    > Sam Windows kosztuje co najmniej 80 zł - jeżeli kupowany w pakiecie z
    > refurbowanym komputerem.

    Ja miałem 7 w cenie. Poza tym na Windows Świat się nie kończy, tym
    bardziej, że dla rzeczonego Acera firma zapewnia support dla Linuxa
    (Linpus). Emerytka nawet woli go od Windows.

    > Cierpliwość jest darmowa, ale czas to pieniądz.

    Sugerujesz, że "statystyczna emerytka" dorabia przed komputerem? ;D
    Dla tej, której zmieniałem kompa dwa tygodnie nie było problemem.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 65. Data: 2015-12-09 21:51:16
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 09/12/2015 04:23, Przemysław Ryk wrote:

    > To Ty nie pamiętasz o co chodziło w tym nazewnictwie? :)

    Pamiętam i to dobrze, tylko nie podobało mi się to. Nie był to dla mnie
    nawet "agresywny marketing" bardziej "mam dłuższego". ;D
    Bez tego nazewnictwa i tak każdy wiedział jak jest z wydajnością.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 66. Data: 2015-12-09 22:06:40
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 09/12/2015 04:44, Kamil wrote:

    > Ty podajesz do wierzenia teksty pochwalne producentów i dystrybutorów, a
    > ja piszę o faktach. Przerzuciłem w czasach PIII kilkadziesiąt komputerów
    > i stwierdzam, że Athlony były znacznie lepsze. Wydajnościa biły na głowę
    > PIII.

    Ale nikt tego akurat nie neguje.

    > To zmieniło sie na korzyść Intela dopiero od PIV. I to wszystko.

    Tu niby też racja, ale... jakim kosztem. Raz, że trzeba było zmienić
    całą platformę z płytą główną i pamięcią włącznie (RIMM/RDRAM - ktoś
    pamięta jeszcze tego "potworka"? ;D) co kosztowało grubo za dużo
    (stosunek cena do wydajności wypadał słabiutko na tle konkurencji) a dwa
    to TDP takiego zestawu (można było się tym dogrzewać).
    To się mogło opłacać ludziom, którzy na tym zarabiali i faktycznie
    pamiętam takich "od wesel", którym takie zestawy składałem, ale po roku
    przyszli znowu po coś innego - tacy szczęśliwy byli z zakupu (i żeby nie
    było, składałem według ich specyfikacji - sam bym tego nie doradził).
    Także nadal twierdzę, że P4 to była "kupa" i dobrze, że się stała bo
    wyprostowała trochę rynek.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 67. Data: 2015-12-09 22:08:22
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 09/12/2015 04:38, Kamil wrote:

    > Usiłujesz mi wmówić, że ja nie widzę róznicy. Oczywiście widzę róznicę
    > na korzyść nowszych procesorów. Dyskusja dotyczy różnicy między PIV 3
    > GHz a E6600. Róznica na krzyść tego drugiego w konwersji plików
    > multimedialnych wynosi w porywach do 15%. To nie jest kilkakrotnie i
    > tylko o to chodzi.

    Powtórzę: "Zmień soft.". ;D
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 68. Data: 2015-12-09 22:10:10
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    net...
    > Chciałbym podrasować starego peceta z:
    > Intel(R) Pentium(R) 4 Processor 745 supporting HT Technology
    > (512K Cache, 3.00 GHz, 800 MHz FSB) SL6WK. Pamięta jeszcze ktoś jak
    > dalece jest sensowne podkręcanie tegoż? I nie chodzi mi o jakieś
    > wyczynowe czyw wręcz rekordowe dane. Komp będzie używany przez mało
    > gramotną w te kolocki osobę (do poganiania przeglądarki z fejsbukiem i
    > do skejpa) więc stabilność ważna.

    Nie napisałeś jaką masz płytę główną, jaki zasilacz.
    p4 ogólnie to były słabe procesory.
    Miałem 630 podkręcony do 3,8GHz i zalman 7700 na min obrotów nie wyrabiał. Na
    pełnej prędkości wentylatora po kilku godz. na cpu miałem >100*C.
    Dopiero montaż wodnego chłodzenia dało ciszę. Lepiej zobacz co obsłuży płyta
    główna i zmień cpu (nawet core duo będzie wydajniejsze).

  • 69. Data: 2015-12-09 22:25:40
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 09/12/2015 04:47, Kamil wrote:

    > A Autocad? Mówimy o komputerze nie dla gracza jak w poście wątkotwórcy.

    Mam jednego kolesia co od wieeeeelu lat z przyzwyczajenia używa AutoCADA
    12 (na jakimś P2 - przygotowuje na tym jakieś projekty dla CNC) i
    twierdzi, że do wszystkiego mu wystarcza. Kwestia oczekiwań.
    Próbuję go przekonwertować na LinuxCNC, ale jest oporny - mówi "jak
    działa to nie ruszać" i po części się zgadzam. ;D

    Także pytanie do wątkotwórcy - czego oczekuje?
    Albo może bardziej na co (soft) ma licencję i ile w razie "W" chce wydać?
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 70. Data: 2015-12-09 22:30:42
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-12-09 o 18:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Kamil n...@t...pl ...

    > A to juz nie mam pojecia wiec sie nie wypowiadam.
    > Skoro wiesz to mów!
    > Autocad w tamtej wersji był równie uzyteczny i rozubodwany jak obecny ktory
    > potrzebuje wielokrotnie szybszego sprzetu?
    >
    > Jeżeli tak, to moze warto proacować na jego starszych wersjach?

    Kolega był głównym architektem miejskim. Miał AutoCada na IBM XT.
    Pokazywał mi kiedyś schody "kręcone". Mówił, że liczyło się to parę
    godzin - tzn. OIDP cały zabytkowy budynek, z okrągłą klatką schodową,
    ale to schody to było "najcięższe".

    Pojechałem kupić ko-procesor na drugi koniec Polski. Zamontowałem,
    odpaliło się sprzęta. Na próbę - oczywiście schody. Wyszliśmy "na
    dymka". Po powrocie - schody wyliczone.

    A niedawno jeszcze np. Zelmer pracował na pamięciach taśmowych. Wypłata
    dla całego zakładu pracy liczyła się ok. pół dniówki. Podobnie, jak
    teraz dla porównywalnego zakładu na Xeonie E3-1200 v2 oraz 16GB RAM.

    Tyle, że programiści umieli programować. Jak trzeba było, to w asm.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam