  • 41. Data: 2012-05-08 17:28:35
    Temat: Re: Po co nam autostrady?
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-08 16:07, Jacek Osiecki pisze:

    > Chciał wprowadzić winiety, obowiązujące wszędzie POZA autostradami. Czyli
    > nadal byś płacił za przejazd A1/A4...

    "18 zł za 10 dni, 54 za 2 miesiące i 180 za rok - takie stawki proponuje
    minister infrastruktury za poruszanie się po drogach *szybkiego ruchu* w
    Polsce. Pomysł winiet wzbudza masę kontrowersji i sprzeciwów zarówno ze
    strony kierowców, jak i opozycji, która chce odwołania Marka Pola.
    Minister infrastruktury nie daje jednak za wygraną."

    http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-marek-pol-bron
    i-winiet,nId,140238

    180 za rok to było za dużo, to teraz będzie za przejazd z Warszawy do
    granicy i z powrotem.

    Jeszcze jeden ciekawy cytat:
    "Pol przekonywał również, iż albo ruszymy teraz, albo do 2010 roku
    Polska stanie się skansenem drogowym Europy."

    Jasnowidz czy co?

    A.

  • 42. Data: 2012-05-08 17:32:37
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-08 16:09, jerzu pisze:

    > Słaba pamięć. Pol chciał winiety za drogi krajowe, a na autostradach
    > po staremu - czyli dodatkowo płatne.

    Na drogi szybkiego ruchu. I dodatkowo miała to być pierwsza opłata w
    całości przeznaczona na budowę dróg.

    Pierwszy z brzegu wynik:
    http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-marek-pol-bron
    i-winiet,nId,140238

    Zdecydowane, że lepszym rozwiązaniem jest system gdzie znacznie większą
    kasę przeznacza się prywatnym firmom.

    A.

  • 43. Data: 2012-05-08 17:33:50
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-08 17:00, J.F pisze:

    > Tylko wiesz - dobre ekspresowki sa drogie, a niedrogie ekspresowki sa
    > niedobre.
    >
    > Fajnie sie jedzie 130 czy 150 autostrada, rownie fajnie 130 czy 150
    > ekspresowka (choc nie wolno), tylko ze ona wtedy musi miec standard
    > autostrady.
    > Bo inaczej to co chwila 70 i srednia nie bedzie 130, ale 90 ..

    Co i tak jest lepsze niż 60 na krajówkach. Dodatkowo nie trzeba co
    chwilę przejeżdżać przez niekończące się tereny zabudowane w środku lasu.

    A.

  • 44. Data: 2012-05-08 17:37:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello jerzu,

    Tuesday, May 8, 2012, 4:09:24 PM, you wrote:

    > Słaba pamięć. Pol chciał winiety za drogi krajowe, a na autostradach
    > po staremu - czyli dodatkowo płatne.

    Pamięć dobra - zawrzeszczano wtedy cały pomysł zamiast go dostosować.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 45. Data: 2012-05-08 17:40:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:jnaiq75i9546ol7b3csbsblutn10ipisnm@4ax.
    com...

    > Jak najbardziej dozwolone.

    Z tym wyjątkiem, że wtedy droga przestaje być ekspresówką.

  • 46. Data: 2012-05-08 17:42:09
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 08 May 2012 17:32:37 +0200, Arek <a...@a...pl> wrote:

    >Na drogi szybkiego ruchu. I dodatkowo miała to być pierwsza opłata w
    >całości przeznaczona na budowę dróg.

    Była mowa o drogach krajowych, ekspresowych i autostradach.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 47. Data: 2012-05-08 17:43:09
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 8 May 2012 16:53:43 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A co co Winietu chcial to sie chyba do konca nie wyjasnilo - winiety
    >mialy byc na drogi krajowe i wojewodzkie, ale fundusze z nich mialy
    >zasilic autostrady, to chyhba i na autostrady by byly. Tylko gminne
    >bylyby bezplatne.

    Projekt zmieniał się bardzo intensywnie. Ale o drogach wojewódzkich to
    słyszę pierwszy raz.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 48. Data: 2012-05-08 17:44:37
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 8 May 2012 17:40:38 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Z tym wyjątkiem, że wtedy droga przestaje być ekspresówką.

    Nie.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 49. Data: 2012-05-08 17:52:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:vqfiq71lg9br8bve9322m12549h9k70bg5@4ax.
    com...

    > Nie.

    Tak.

  • 50. Data: 2012-05-08 17:59:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >sprzeciwów zarówno ze strony kierowców, jak i opozycji, która chce
    >odwołania Marka Pola. Minister infrastruktury nie daje jednak za

    Nie wiem z kiedy ten cytat, ale jeszcze pamietam ze w pewnym momencie
    tylko gminne drogi mialy byc bezplatne.

    >180 za rok to było za dużo, to teraz będzie za przejazd z Warszawy do
    >granicy i z powrotem.

    Tylko widzisz - jesli teraz teraz jest za jeden kurs, a on proponowal
    za rok, to jest spora roznica w rachunku. I z czego by uzupelnili
    roznice ?

    180 rocznie za jazde po autostradach w owym czasie byloby
    akceptowalne, tego rzedu placilo sie w Czechach czy Austrii, tylko byl
    drobny niuans - tych autostrad jeszcze nie bylo :-)
    On potrzebowal fundusze na ich budowe. W zwiazku z czym winietki
    musialy byc obowiazkowe dla wszystkich, bo inaczej wielu by nie
    kupilo, bo po c, jak sie do najblizszej autostrady ma 500 km :-)

    A poniewaz tych drog "szybkiego ruchu" tez wtedy nie mielismy zbyt
    wiele, to chyba pamiec mnie nie myli ze mialy byc na wszystkie drogi,
    a przynajmniej krajowe i wojewodzkie.

    A osobna sprawa - wtedy mielismy z 10 mln samochodow osobowych,
    wplywy z obowiazkowych winietek to byloby 1.8 mld - ceny byly troche
    nizsze, ale na wiele autostrad by to to nie starczylo. Tymczasem
    wplywy z akcyzy paliwowej byly rzedu 15 mld, plus dodatkowe 3mld VAT
    od tej akcyzy, to trzeba bylo lepiej gospodarowac tym co bylo, a nie
    domagac sie dodatkowych srodkow.

    >Jeszcze jeden ciekawy cytat:
    >"Pol przekonywał również, iż albo ruszymy teraz, albo do 2010 roku
    >Polska stanie się skansenem drogowym Europy."
    >Jasnowidz czy co?

    Bo ja wiem - nie ruszylismy wtedy, ruszylismy troche pozniej, nie jest
    az tak bardzo zle z naszymi drogami, nawet tych autostrad
    systematycznie przybywa.

    J.