  • Data: 2016-08-17 08:35:47
    Temat: Płytka współpracująca z Raspberry Pi Zero - masa
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Rekreacyjnie tworzę obecnie pewien projekt oparty na Raspberry Pi Zero.
    Na razie urządzenie ma formę wczesnego prototypu na płytce stykowej, ale
    docelowo ma to być PCB ze złączem, w które będzie się wpinało RPi0
    czterdziestopinowym złączem GPIO. Płytka będzie zawierała współpracujące
    peryferia, m.in. DAC, ENC28J60 oraz wyświetlacz.

    Nie jestem do końca pewien, co zrobić z wyprowadzeniami masy na tym
    złączu. Bo jeśli dobrze rozumiem, projektanci komputerka umieścili je
    tam dla wygody użytkownika, aby mógł sobie wygodnie podprowadzić masę do
    jakiegoś współpracującego modułu. Do głowy przychodzą mi trzy rozwiązania.

    1) Połączyć każde z nich z polem masy projektowanej płytki, traktując
    RPi0 tak, jakby był zwykłym układem scalonym albo modułem lutowanym do PCB.
    2) Połączyć tylko jeden (ten przy VCC) z ogólną masą PCB, a reszta niech
    sobie wisi w powietrzu.
    3) Ewentualnie zastosować niektóre z tych wyprowadzeń jako osobny punkt
    połączenia z masą dla jakiegoś scalaka czy modułu, w razie gdyby
    poprowadzenie jej po projektowanej płytce z jakiegoś powodu było kłopotliwe.