  • 1. Data: 2012-10-04 11:57:46
    Temat: Plyta + Procesor pod VmWare ESXi 5
    Od: "Adam Koltowski" <a...@u...interia.pl>

    Witam,

    Nie jestem na biezaco ze sprzetem wiec postanowilem rzucic temat i zachecic
    do dyskusji a przy okazji dowiedziec sie tego czego szukam. Potrzebuje
    zbudowac domowy serwer na VmWare ESXi 5 do celow testowych. Nie chce kupowac
    uzywanego rupiecia ani tez nie chce wydawac pieniedzy na markowy serwer wiec
    padlo na kompromis szczegolnie, ze wiele elementow mam. Mam juz jeden taki i
    spelnia swoja role od 4 lat. Pora na kolejny. Potrzebuje porady jedynie
    odnosnie plyty i procesora. Reszte elementow mam (kotroler Adapteca, dyski,
    obudowe itd.).

    Wiec kto mi powie jaka plyte glowna i jaki procesor zastosowac do takiej
    konstrukcji ? Najlepiej zeby oblsugiwala wiecej niz 8GB Ramu (16 bylo by
    milo).

    Adam

  • 2. Data: 2012-10-04 15:02:26
    Temat: Re: Plyta + Procesor pod VmWare ESXi 5
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Adam Koltowski napisał:
> [...]
    > uzywanego rupiecia ani tez nie chce wydawac pieniedzy na markowy serwer

    Heh, offtopicznie troche, ale markowe strasznie potaniały :) Np.
    http://www.powerserver.pl/d5989_serwer_hp_proliant_m
    l110g7___xeon_4-core_3.1ghz_-_nowa_generacja.html

    Ale akurat masz troche podzespolow, jednak daje info dla tych, co nie
    maja pozostalych czesci, moze sie komus przydac.

    Bo w sumie kosztuje tyle ile pecet, ale ma xeona w srodku :)

  • 3. Data: 2012-10-04 16:38:31
    Od: "Adam Koltowski" <a...@u...interia.pl>

> [...]
    > pozostalych czesci, moze sie komus przydac.
    >
    > Bo w sumie kosztuje tyle ile pecet, ale ma xeona w srodku :)

    Faktycznie niedrogi, ale za slaby ..... MAX RAM=8GB

    Mi by pasowala jakas dobrej klasy silna plyta i dobry procesur. Tyle, zeby
    nie bylo pozniej problemow z kompatybilnoscia bo juz keidys tak celowalem i
    potem sie okazalo, ze ESXi 4 dzialal koszmarnie. Upchnalem pozniej plyte
    gdzies indziej i na jakiejs stronie znalazlem wykaz obslugiwanych plyt wiec
    z tego skorzystalem, ale w tym momencie chodzi mi o czesci wspolczesne.

  • 4. Data: 2012-10-04 18:54:25
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 04/10/2012 10:57 AM, Adam Koltowski wrote:

> [...]
    >
    > Wiec kto mi powie jaka plyte glowna i jaki procesor zastosowac do takiej
    > konstrukcji ? Najlepiej zeby oblsugiwala wiecej niz 8GB Ramu (16 bylo by

    Szukasz takiego z tym intelowskim VT-d z mozliwoscia instalowania systemow
    64 bitowych i bezposrednim dostepem do sterownikow?
    Tez bym chcial wiedziec jaki sprzet to obsluguje.
    Okolo rok temu szukalem na necie ale wszystko bylo jeszcze zbyt
    enigmatyczne, niepewne, komus tam siu udalo uruchomic, komus nie...

  • 5. Data: 2012-10-04 19:13:53
    Od: Pawel Marciniak <n...@n...none>

    l110g7___xeon_4-core_3.1ghz_-_nowa_generacja.html

    > Faktycznie niedrogi, ale za slaby ..... MAX RAM=8GB

    Kilka dni temu w morele były po ok 1300, teraz drożej, a w UK jeszcze
    taniej(cashback)

    Tak naprawdę max to 32GB
    http://forums.overclockers.co.uk/showpost.php?p=2235
    4620&postcount=67

    Tylko zwróć uwagę na bardzo głośne wentylatory.

  • 6. Data: 2012-10-04 19:37:55
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 4 Oct 2012 11:57:46 +0200, Adam Koltowski napisał(a):

    > Wiec kto mi powie jaka plyte glowna i jaki procesor zastosowac do takiej
    > konstrukcji ? Najlepiej zeby oblsugiwala wiecej niz 8GB Ramu (16 bylo by
    > milo).

    Jesli procek z serii i7 to bez literki K.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 7. Data: 2012-10-08 22:31:53
    Od: 2late <d...@w...pl>

> [...]

    > Wiec kto mi powie jaka plyte glowna i jaki procesor zastosowac do takiej
    > konstrukcji ? Najlepiej zeby oblsugiwala wiecej niz 8GB Ramu (16 bylo by

    I jak tam, jakies postepy?
    Nabyles cos?
    ;)

  • 8. Data: 2012-10-09 11:22:48
    Od: "Adam Koltowski" <a...@u...interia.pl>

    > I jak tam, jakies postepy?
    > Nabyles cos?
    > ;)

    Wiesz co - wlasnie nie nabylem, ale chyba zmienie koncepcje. Z tego co widze
    jest sporo ofert tego typu
    http://www.ebay.co.uk/itm/Dell-1950-III-Dual-Quad-Co
    re-Xeon-3-0Ghz-16GB-RAM-SATA-SAS-1U-PowerEdge-Server
    -/110864364702?forcev4exp=true&forceRpt=true
    http://www.ebay.co.uk/itm/Dell-PowerEdge-1950-2x-Dua
    l-Core-Xeon-3-0Ghz-16GB-RAM-1U-SATA-VMware-ESXi-Serv
    er-/110864541474?forcev4exp=true&forceRpt=true

    Czyli okazuje sie, ze mozna w rozsadnej cenie kupic jednostke dobrana pod
    potrzeby ESXow a co wazniejsze, miec gwarancje, ze bedzie dzialac bez
    niespodzianek. Najbardziej zalezy mi na silnej plycie/procesorze. Do takich
    serwerkow sa drogie dyski, ale mozna to ominac. Wymyslilem, ze przerobie
    jedna z maszynek na iSCSI storage, podprowadze z pracy Gigowy switch bo
    walaja sie jakies Cisco z odzysku i pliki maszyn bede trzymal na iSCSI.
    Stwierdzilem, ze tak chyba bedzie lepiej szczegolnie, ze latiwej to bedzie
    pozniej rozbudowac. Czyli taka domowa instalacja rodem z piekiel :)

    Mysle, ze w przyszlym miesiacu bede do tego podchodzil.