  • 1. Data: 2012-10-03 19:17:41
    Temat: Naprawa starego laptopa
    Od: "Paweł" <b...@w...pl>

    Witam

    Posiadam leciwego notebooka Compaq Armada 110. Ma juz ze 12 lat, ale jak
    dotad dzilal, calkiem dziarsko (po rozbudowaniu RAMu). Niestety kilka dni
    temu padlo podswietlenie ekranu, w taki sposob, ze wiadome jest iz sam ekran
    pracuje. Swiecac mocnym swiatlem na ekran, widac co sie na nim dzieje.
    Wyglada na to, ze uszkodzeniu ulegly swietlowwki. Jak myslicie, czy jest
    mozliwa naprawa w tym modelu i czy jest szansa, ze bedzie ona w miare
    oplacalna?

    Pozdrawiam
    PaweĹ,

  • 2. Data: 2012-10-03 19:39:42
    Temat: Re: Naprawa starego laptopa
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Paweł" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dzieje. Wyglada na to, ze uszkodzeniu ulegly swietlowwki. Jak myslicie,
    > czy jest mozliwa naprawa w tym modelu i czy jest szansa, ze bedzie ona w

    Jeśli sam wymienisz świetlówkę, to będzie Cię to kosztowało
    tylko cenę świetlówki 15-20zł.
    W necie znajdziesz wiele instrukcji/opisów jak to zrobić, nawet
    w formie filmiku. Nawet może dokładnie do Twojego modelu.

    Ale jeśli miałbyś oddawać do serwisu, to zapomnij - lepiej kupić
    za takie same 200-300zł (pewnie tyle zapłaciłbyś w serwisie)
    nowszego choć też starego lapka.

  • 3. Data: 2012-10-03 20:20:03
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

    "Pawel" <b...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > dzieje. Wyglada na to, ze uszkodzeniu ulegly swietlowwki. Jak myslicie,
    > czy jest mozliwa naprawa w tym modelu i czy jest szansa, ze bedzie ona w

    Prędzej kondesatory w przetwornicy. Jak rozkręcisz obudowe ekranu, to
    najczęściej w dolnej części jest taka wąska płytka (często obudowana
    przeżroczytym, lub białym cienkim plastikiem). Cos w ten deseń:
    http://archiwumallegro.pl/przetwornica_do_matrycy_do
    _compaq_armada_7400-370325330.html -
    inny model lapka, ale wyglądają podobnie. Przyjrzyj sie zgrubnie czy cos nie
    wygląda na spalone, wybrzuszone itp. Ja tak w stary lapku podmieniłem
    kondesatory SMD na "normalne". I odpalił.

  • 4. Data: 2012-10-03 22:36:17
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Andy Niwinski pisze tak:

    > Prędzej kondesatory w przetwornicy. Jak rozkręcisz obudowe ekranu,
    > to najczęściej w dolnej części jest taka wąska płytka (często
    > obudowana przeżroczytym, lub białym cienkim plastikiem).

    http://www.youtube.com/watch?v=sj1deIj5lpc&feature=p
    layer_detailpage#t=221s

    --
    Piter

  • 5. Data: 2012-10-04 07:11:44
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Pawe" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Wyglada na to, ze uszkodzeniu ulegly swietlowwki.

    Raczej inwerter.

  • 6. Data: 2012-10-04 07:16:16
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Thu, 4 Oct 2012 07:11:44 +0200, qwerty napisał(a):

    > Użytkownik "Pawe" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Raczej inwerter.

    Skąd taki wniosek?

  • 7. Data: 2012-10-04 08:36:57
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2012-10-04 07:16, Jacek pisze:> Dnia Thu, 4 Oct 2012 07:11:44
    +0200, qwerty napisał(a):

    .pl...

    > Skąd taki wniosek?

    Ano stąd, że padająca świetlówka daje sobie znać najpierw świecąc na
    czerwono zwykle, innego przypadku nie spotkałem. Ot tak nie pada, chyba
    że pęknie.

  • 8. Data: 2012-10-04 12:05:42
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości

    .pl...

    > Ano stąd, że padająca świetlówka daje sobie znać najpierw świecąc na
    > czerwono zwykle, innego przypadku nie spotkałem. Ot tak nie pada, chyba że
    > pęknie.

    Znajomy elektronik (doświadczony w naprawie tego typu rzeczy) twierdzi, że
    nigdy nie wiadomo. Mógł paść oczywiście inwerter ale powodem może być
    jednak uszkodzenie lub znaczne zużycie (dla użytkownika niekoniecznie
    zauważalne zanim całkiem nie padnie) świetlówek.

  • 9. Data: 2012-10-04 16:57:56
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Nex@pl" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > Ano stąd, że padająca świetlówka daje sobie znać najpierw świecąc na czerwono
    > zwykle, innego przypadku nie spotkałem. Ot tak nie pada, chyba że pęknie.

    Chyba, że starter padnie. :P

  • 10. Data: 2012-10-04 21:53:40
    Od: "Paweł" <b...@w...pl>

    > Użytkownik "Pawe" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Raczej inwerter.

    Faktycznie raczej mozesz miec racje. Wczoraj, po kilku dniach odpoczynku od
    uruchamiania, wlaczylem ponownie laptopai ekran uruchomil sie w sposob
    normalny z pelnym podswietlenie, wiec swietlowki powinny byc dobre. Dzis
    niestety znow sie nie wlaczyl. Wyglada, ze cos "nie styka", a jest to
    mozliwe, gdyz ekran z reszta laptopa laczy juz tylko kabelek transmisji
    sygnalu w otulinie (oba zawiasy wylamaly sie wiele lat temu).