eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPłukanie układu chłodzącegoPłukanie układu chłodzącego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-2.dfn.de!ne
    ws-1.dfn.de!news.dfn.de!newsfeed.straub-nv.de!feeder.news-service.com!feeder2.c
    ambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosti
    ng.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-s
    po-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Płukanie układu chłodzącego
    Date: Sun, 12 Dec 2010 13:32:12 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18263
    Lines: 34
    Message-ID: <4d04c0c5$0$22795$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.29.246
    X-Trace: 1292157126 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22795 83.26.29.246:55129
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2334248
    [ ukryj nagłówki ]

    Jak to jest z płukaniem - czytam, że niektóry robią taką płukankę przy
    każdej wymianie, inni tylko wtedy, gdy płyn po zlaniu okazuje się szlamem.
    Wiem, że istnieje niebezpieczeństwo rozszczelnienia chłodnicy bądź
    nagrzewnicy, ale z drugiej strony - skoro zachowują szczelność dzięki rdzy i
    osadom, to ani jedna ani druga (tj. chłodnica i nagrzewnica) i tak nie
    spełniają swojej funkcji, czyli wymiany ciepła, w odpowiednim stopniu.
    Zrobiłem wczoraj płukanie w samochodzie żony (dwa razy odkamieniacz
    prestone, czyli cytrynian sodu), potem dwa razy woda destylowana, na końcu
    świezy płyn. To, co spłyneło było bardzo rude i "zawiesite".
    Powód - brak ogrzewania, a rury na wlocie i wylocie z nagrzewnicy ciepłe.
    Pomogło bardzo skutecznie, w środku sauna ;-) - ale skoro płyn nigdy nie był
    uzupełniany żadnymi uszczelniaczami i innymi wynalazkami, to to co było w
    środku to wyłącznie rdza i kamień - czy mam się obawiać teraz
    rozszczelnienia chłodnicy? Kilka godzin po operacji i kilkadziesiąt
    kilometrów potem układ wydaje się być całkowicie sprawny, silnik grzeje się
    o wiele szybciej*, o kabinie nie wspominając. Przecieków nie zaobserwowałem,
    a w układzie po zatrzymaniu auta panuje nadciśnienie (przy odkręcaniu korka
    w zbiorniku wyrównawczym słychać syczenie).
    Czy jeśli płukanie miałoby zaszkodzić chłodnicy, to stałoby się to zaraz po
    operacji płukania, czy też roszczelnienie może się pojawić np. po paru
    dniach?
    Cz takie płukanie może zaszkodzić, oprócz chłodnicy, także głowicy silnika?
    Z tego co wyczytałem w necie, problem może się pojawiać w wypadku
    zastosowania wcześniej uszczelniaczy, nie zaś przy wypłukiwaniu samego
    kamienia/rdzy. Macie jakieś doświadczenia z takim płukaniem?

    *tego akurat nie rozumiem, ale tak jest.


    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi
    ukiewicz412010.jpg
    http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.
    jpg

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: