  • 11. Data: 2009-06-12 19:33:19
    Temat: Re: Plexi i B327
    Od: k...@o...pl

    > No więc mój to (zmierzyłem) 10/15/20 - te 20 to wysokość. Podstawa jest
    > troszkę węższa - 9/13.
    >
    > Mirek.
    Popatrz tutaj https://www1.elfa.se/elfa~pl_pl/b2b/catalogstart.do?
    tab=catalog. Z
    jakiegoś powodu robią wąskie. Bo że głupi są nie wierzę.

  • 12. Data: 2009-06-12 19:36:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Jun 2009 21:27:42 +0200, kogutek wrote:
    >Poliwęglanu Ci nie polecam, chociaż to wytrzymałościowo rewelacyjne
    >tworzywo. Na dodatek super przezroczyste i super twarde. Zarysować poliwęglan
    >niełatwo. Na dodatek nie ma takiego młotka i kowadła żeby potłuc szybkę z
    >poliwęglanu. Kiedyś była zrobiona próba. Z 30 metrów śrut z dubeltówki nie
    >przebił się przez 2 milimetrową szybkę z poliwęglanu. Nie polecam bo ciężko się
    >klei.

    Z poliweglanow sa plyty cd i lampy samochodowe.

    I choc wytrzymalosc maja naprawde dobra - jak na tworzywa sztuczne, to
    nie demonizujmy. Rysuja sie, pekaja, tylko poleruja sie dlugo :-)

    J.

  • 13. Data: 2009-06-12 20:01:43
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    k...@o...pl wrote:

    > Z jakiegoś powodu robią wąskie. Bo że głupi są nie wierzę.

    Robią płaskie, żeby weszła duża płytka przy niewielkiej objętości, a
    pionowe, bo mniej paruje, dobrze widać, nie chlapie przy poruszaniu itp.

    Mirek.

  • 14. Data: 2009-06-12 20:32:52
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

    > Czesc.

    > Pytania:
    >
    > a) czy plexi wytrzyma kontakt z B327? Zależy mi na tym zeby nie
    matiowiało.

    > b) czym to skleić aby bylo szczelne i wytrzymało B327? Standardowy
    > silikon jakoś tak średnio lepi się do plastików.
    >
    > Ma ktoś jakieś doświadczenia? Znajomi na około mają szklane a ja chce
    > mniejszą z plastiku.

    Witam !

    a) Bez problemu wytrzymuje kontakt z B 327 .
    b) Są kleje do pleksy ale nie próbowałem.Swoją zrobiłem wiele lat temu.
    Jedną nawet odstąpiłem komuś z grupy.
    Ja zdecydowałem się na skręcaną śrubkami, ze względu na to że grzałka
    znajduje się na dnie. Przewód wychodzi przez ściabkę. Poniżej są dwie rurki
    z pleksy z otworkami do napowietrzania wyprowadzone po bocznej ściance do
    samej góry o średnicy 5mm.
    Pasuje do nich idealnie wężyk akwarystyczny.Ścianki są z pleksy 10mm.
    Trzeba je idealnie doszlifować .Wszystkie połączenia ścianek są skręcone na
    silikon . W dolnej części wkleiłem kawałek rurki z pleksy na którą jest
    nasadzony wężyk spustowy ( coś jak w pralce FRANIA ). Pleksa ma jedną wadę .
    Potrafi pękać przy nieostrożnym wierceniu i gwintowaniu.
    Nie musisz kupować całej płyty, możesz zamówić konkretnie zwymiarowane
    elementy w jakiejś firmie zajmującej się obróbką pleksi.
    Moja nowa będzie z poliwęglanu, materiał już mam.
    Pzdr

  • 15. Data: 2009-06-12 22:50:57
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

    > Zastanawiam się nad plexi. Mogę kupić taflę przezroczystego, pociąć w
    > celu uzyskania akwarium i polepić czymś zachowując szczelność. Niejako
    > przy okazji byłbym w stanie zrobic bąbelki + grzanie bo w aktualnej mi
    > się nie mieści grzałka akwariowa.

    grzalke mozesz spilowac po boku i odlamac , ja mam 2x100 wat skracane o 3 cm na
    dnie pojemnika i jest ok , oczywiscie dodatkowo wtracilem pod gume troche
    silikonu

    > Pytania:
    >
    > a) czy plexi wytrzyma kontakt z B327? Zależy mi na tym zeby nie matiowiało.

    wytrzyma , bardziej bym sie martwil odksztalcaniem , moj pojemnik troche sie
    wygina jak postoi z wytrawiaczem kilkanascie godzin

    > b) czym to skleić aby bylo szczelne i wytrzymało B327? Standardowy
    > silikon jakoś tak średnio lepi się do plastików.

    najwiekszego babola jaki mi sie trafil , zrobilem klejac silikonem plexi
    drugi raz kleilem tym :
    http://farbus.pl/go/_info/?user_id=19&lang=pl
    taki akurat wydal mi sie najlepszy , w wiekszych marketach powinni miec

    moja procedura : spasowac elementy , nawiercic plekse , posmarowac klejem
    przycisnac , przykrecic srubki , docisk srub wypchnie nadmiar kleju
    to co wyplynie od srodka trawiarki mozna potraktowac grotem lutownicy
    na 150*C , wtedy klej ladnie sie rozplywa

    ten klej trzeba nakladac szybko , trzeba sie wyrobic w 15min :)
    po kilku godzinach - zdatne do uzytku :)

    > Ma ktoś jakieś doświadczenia? Znajomi na około mają szklane a ja chce
    > mniejszą z plastiku.

    wydaje mi sie ze za klej i pleksi zaplacisz troche wiecej niz za gotowa
    trawiarke , proste egzemplarze widzialem za mniej niz 50zl z pompka

  • 16. Data: 2009-06-13 13:32:29
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    nenik wrote:
    > wydaje mi sie ze za klej i pleksi zaplacisz troche wiecej niz za gotowa
    > trawiarke , proste egzemplarze widzialem za mniej niz 50zl z pompka

    Cena nie gra roli jesli nie będe miał przed sobą kolejnych okruchów szkła.

  • 17. Data: 2009-06-13 18:48:33
    Od: "Bo(o)t_manager" <b...@W...wp.pl>

    Dnia Sat, 13 Jun 2009 15:32:29 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Cena nie gra roli jesli nie będe miał przed sobą kolejnych okruchów
    > szkła.

    Jeśli zrobisz to z PCV to fajny jest klej pod nazwą COSMOFEN PLUS. On
    roztapia PCV i robi elastyczną spoinę. PCV nie jest drogie.

    Bo(o)t_manager

  • 18. Data: 2009-06-13 19:02:12
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Bo(o)t_manager wrote:
    > PCV nie jest drogie.

    Na razie troche kłopotliwe w znalezieniu. Szukam hurtowni/sklepów z
    taflami pcv i oczywiście w googlu wyskakuje nie to co trzeba. Może mnie
    ktos poratować gdzie to znajde w detalu w okolicy Katowic?

  • 19. Data: 2009-06-15 08:22:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Mirek wrote:
    > bodaj w Tesco - przezroczysty, na oko 10/15/25cm, u góry niebieska
    > pokrywka z uszczelką i zatrzaskami, na dnie logo PLAST TEAM.

    Miałem go w rekach (jest w Auchan). Niestety zdecydowanie za szeroki
    choć przyznaje że to i tak szybciej niż rękodzieło. Nie wiem tylko czy
    pod wplywem temperatury nie zmieknie i zmieni rozmiar, to typowe
    tworzywo spozywcze.

  • 20. Data: 2009-06-16 22:04:56
    Od: "Bo(o)t_manager" <b...@W...wp.pl>

    Dnia Sat, 13 Jun 2009 21:02:12 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Na razie troche kłopotliwe w znalezieniu. Szukam hurtowni/sklepów z
    > taflami pcv i oczywiście w googlu wyskakuje nie to co trzeba. Może mnie
    > ktos poratować gdzie to znajde w detalu w okolicy Katowic?

    Szukaj firm robiących banery reklamowe itp: coś takiego np.:
    http://szczegoly.pkt.pl/km-
    plastik_sj_producent_artykulow_reklamowych_z_pcv_ddd
    04dd194f47aacea693f55d6b98151.html
    http://www.reklama.katowice.pl/
    Ja swoje PCV kupiłem tu(ale to Łódź):
    http://www.akces-plexi.com.pl/
    Jest też portal tworzywa.org może tam coś znajdziesz.

    Bo(o)t manager