  • 71. Data: 2009-12-18 15:46:39
    Temat: Re: Odp: Odp: Platformy kuszą klientów kanałami HD
    Od: Mamut <c...@g...com>

    > Powiem Ci jeszcze mieszniejsze 2%, bo sa tez tacy, ale z rentownoscia
    > to nie ma nic wspolnego. A skad wiem hmm... prowadze sklep komputerowy
    > od kilku lat, to wiem :)

    na danym modelu TV na allegro np takim za 3tys są roznice w cenie do
    500zl. Samo to już swiadczy o tym jak różne i jak duże prowizje są
    przy tego typie towaru.
    Co innego handlować sprzetem komputerowym ktory wrzucisz w paczke i
    masz 99% pewnosci ze wiecej o niej nie uslyszysz, a co innego TV
    ktorego duzy procent wraca bo:
    -uszkodzil sie w transporcie
    -kupującemu sie odwidzialo bo ma 10dni na zwrot
    -nikt nie odebrał przesylki za pobraniem
    Sam widziałem efekty pracy niektorych kurierow, a odszkodowania od
    nich nie dostaje sie z dnia na dzien, a czasem w ogole nie chcą płacic
    za zniszczenia.
    I teraz twierdzisz że taka firma ma 50zl zarobku na sztuce? Przeciez
    ona by na kurierow nie wyrobiła a gdzie reszta kosztow?
    Moze jest towar (na pewno jakis jest) gdzie prowizje są małe (np 3%)
    ale na pewno nie są to Tv. Dla mnie koniec tematu bo to i tak OT był.

  • 72. Data: 2009-12-18 16:54:41
    Od: "MF[PL]" <s...@w...pl>

    Mamut pisze:

    > na danym modelu TV na allegro np takim za 3tys są roznice w cenie do
    > 500zl. Samo to już swiadczy o tym jak różne i jak duże prowizje są
    > przy tego typie towaru.

    Niekoniecznie, dużo częściej oznacza to różnicę w zakupie u
    dystrybutora. Dzieje się to bardzo często, a wynika ze zmiany kursu
    walut - tutaj wahania cen są małe, oraz ze zmiany cen przez producenta -
    i tutaj wahania sięgają czasem nawet 50%.
    Wszystkie te zmiany nie działają wstecz. Jeśli kupiłeś towar przed
    spadkiem cen, to masz go droższego w sprzedaży i tyle.

> [...]
    > Moze jest towar (na pewno jakis jest) gdzie prowizje są małe (np 3%)
    > ale na pewno nie są to Tv. Dla mnie koniec tematu bo to i tak OT był.

    A Ty dalej fantazjujesz. Dla mnie też koniec tematu