-
111. Data: 2016-02-29 13:25:47
Temat: Re: Plan Morawieckiego
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości
W dniu 2016-02-26 o 17:40, J.F. pisze:
>> To nie elitarność, tylko obrazki z kraju gdzie rejestrując samochód
>> płaci się maks. 18.6% tytułem akcyzy, a nie jak W Danii gdzie
>> podatek
>> sięga 180%.
> 225%. Podatek rejestracyjny placi sie od ceny z VAT, czy tez VAT
> oblicza od ceny z podatkiem - dosc, ze mnoza sie oba.
>http://moto.onet.pl/aktualnosci/europejskie-auto-po
datki-od-15-do-180/81kbm
>Tu napisali 180% od ceny netto.
a tu https://www.cfe-eutax.org/taxation/road-tax/denmark
The tax is paid from person in whose name the vehicle is registered at
first time of registration.
The tax is very high. The value of a new vehicle on which tax is
payable
is the usual consumer selling price, including value added tax, but
excluding registration tax.
- price not exceeding 76 400 DKK - 105 % of the value
- price over 76 400 DKK - 105 % of 76 400 DKK and 180 % on the
remainder
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=134405
>Ale nieważne, i tak szczęka opada.
No, ale jest psychologiczna roznica miedzy "prawie 3x" a "ponad 3x"
:-)
W Norwegii jakies podobne zasady ... i swietnie sprzedaje sie tam
Tesla.
Bo elektryczne pojazdy sa zwolnione z tego podatku (na razie), i w
efekcie Tesla kosztuje tyle co wypasiony golf ...
P.S. A jeszcze wieksze wrazenie robi przy imporcie auta uzywanego.
Bo nie wazne, ze kupiles w Niemczech np za 1000 euro - ambitni
Dunczycy jakos sprytnie przelicza ile podatku bylo w nowym, ile
utracil na wartosci, i ile trzeba doplacic, aby wyszlo tyle samo, co
przy zakupie od Dunczyka
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=134405
A z powodu tych ~200% doplaty ich samochody az tak bardzo nie
tanieja - tzn jak widac w przykladzie - takie 2.5 letnie owszem sporo,
ale 10-letnie nadal maja swoja wartosc.
Danii jednak nie moze Unia zarzucic niedopuszczalenej ochrony
lokalnych producentow :-)
J.