  • 11. Data: 2015-12-31 10:39:12
    Temat: Re: Pijani kierowcy
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Ty patrzysz na to zero jedynkowo. Ja nie. Jestem pracownikiem
    przygranicznym. Mieszkam w Polsce, pracuję w Niemczech. Codziennie jadę
    z domu do pracy i wracam. Przejeżdżam około 15km stroną polską i ok 20km
    stroną niemiecką.
    Firma w której pracuję zatrudnia ok. 80 osób. Normalne jest, że w piątek
    po zakończeniu pracy ludzie przebierają się, myją i idą na główną halę i
    wypijają po piwie po czym po 15 minutach rozchodzą się do aut i jadą do
    domu. Dotyczy to zarówno pracowników fizycznych, jak i umysłowych. To
    rodzaj integracji.
    Obcokrajowców nie ma za wiele - jest nas 4 Polaków i 3 Czechów - łatwo
    nas rozpoznać, bo nie uczestniczymy w "imprezie". Każdy wraca do swojego
    kraju - i tu właśnie się kończy nasza wspólna Europa...

    Inny przykład: stojąc w Zgorzelcu przy Moście Staromiejskim z otwartym
    piwem po polskiej stronie od razu wpadam w ramiona Straży Miejskiej, czy
    Policji, a przechodząc 50m dalej na niemiecką stronę nagle okazuje się
    że nie popełniam żadnego wykroczenia.
    Dla mnie to chora sytuacja i życie ciągle na styku dwóch systemów tylko
    pokazuje mi jak wiele idiotyzmów tkwi w polskim prawie. Nie jestem
    zapatrzony ślepo na Niemcy, bo oni też mają swoje problemy ale jeśli
    chodzi o codzienne życie, prawa jednostki itp. to im zazdroszczę.
    Polski rząd byłby najszczęśliwszy gdyby zabronił wszystkiego.
    Piotr

    > Nie widze zadnego powodu do dyskusji. Kazdy kto ma PJ lub kieruje na drogach
    publicznych innym urzadzeniem niz samochod i motocykl zna zasady. Jesli ich nie
    przestrzega to lamie umowe i musi sie liczyc z konsekwencjami niedotrzymania z
    wlasnej winy. Jak ktos by chcial wyzsze progi to musi zrezygnowac albo z alkoholu
    albo z poruszania sie po drogach.

  • 12. Data: 2015-12-31 10:56:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 31.12.2015 00:41, Zenek Kapelinder wrote:
    > Nie widze zadnego powodu do dyskusji.

    Bo jesteś homo sovieticus co udowadniasz dalszą częścią wypowiedzi.

    Shrek.

  • 13. Data: 2015-12-31 11:06:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jest piwo bezalkoholowe. Jesli na imprezach roznych specjalnie zamawiaja zarcie
    bezmiesne dla dziwakow co miesa nie jedza to jaki problem zamowic 5 butelek piwa
    bezalkoholowego dla tych co nie powinni z roznych wzgledow pic tego z alkoholem. Na
    upartego mozna przyniesc swoje. Oczywiscie sprawa wypicia niepelnej szklanki dla
    towarzystwa zamiast trzech kufli zeby nie przekroczyc dopuszczalnych promili
    pozostaje otwarta.

  • 14. Data: 2015-12-31 11:09:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ale na egzamin na PJ oczywiscie przyszadles trzezwy a nie z dopuszczalnymi promilami.

  • 15. Data: 2015-12-31 11:28:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 31.12.2015 11:09, Zenek Kapelinder wrote:
    > Ale na egzamin na PJ oczywiscie przyszadles trzezwy a nie z dopuszczalnymi
    promilami.

    Tak. I nie przeszkadza mi to w zastanawianu się nad faktem jak to jest,
    że ten sam człowiek w Niemczech i ogólnie starej unii jest ok, a u nas
    robi się z niego przestępcę. Tym bardziej że wychodzi mi, że in dalej na
    zachód tym więcej promili można mieć a im dalej na wschód to mniej. A
    poziom bezpieczeństwa w też jakby w Niemczech (0,5 promila) czy Francji
    (0,8 promila?) znacznie wyższy niż w Rosji czy Rumunii (0,0?)

    Ale ty nie musisz się nad tym specjalnie zastanawiać, bo jesteś homo
    sovieticus i jak władza tak każe, to widocznie ma rację. Za cienki
    jesteś, żeby samodzielnie takie kwestie rozważać, zatrudniasz od tego
    fachowców i nie musisz się już dalej myśleniem trudzić:P

    Shrek.