  • 1. Data: 2024-08-18 21:01:34
    Temat: Pierwszeństwo/zagadka
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    Obrazek:
    https://imgur.com/1zrv0qY

    Który z pojazdów ma pierwszeństwo, A czy B i dlaczego :) Ktoś wie?
    --
    Pixel(R)??

  • 2. Data: 2024-08-18 22:00:10
    Temat: Re: Pierwszeństwo/zagadka
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.08.2024 o 21:01, Pixel(R)?? pisze:
    > Obrazek:
    > https://imgur.com/1zrv0qY
    >
    > Który z pojazdów ma pierwszeństwo, A czy B i dlaczego :) Ktoś wie?

    Oba są na równorzędnej pozycji, jak nie ma miejsca żeby minęły się
    swoimi prawymi stronami, to mijają się lewymi. To, że ktoś choojowo
    porysował strzałki nie ma tu znaczenia, mają jechać tak, żeby nie
    doprowadzić do kolizji.

  • 3. Data: 2024-08-18 22:19:31
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 18.08.2024 o 22:00, nadir pisze:

    > Oba są na równorzędnej pozycji, jak nie ma miejsca żeby minęły się
    > swoimi prawymi stronami, to mijają się lewymi.

    No widuję mijanie się lewymi ale nie wiem czy to do końca zgodne z
    przepisami.

    > To, że ktoś choojowo
    > porysował strzałki nie ma tu znaczenia, mają jechać tak, żeby nie
    > doprowadzić do kolizji.

    No dobra (strzałki rysowałem toczpadem)...ale chuj z nimi.

    Zakładam sytuację, że oba pojazdy jadą 5/10km/h i dokładnie, co do
    centymetra spotykają się na skrzyżowaniu. Co teraz?
    - Pan, pierwszy?
    - Nie, Pan pierwszy.
    - Ależ, Pan pierwszy
    - No nie, Pan pierwszy ...

    i tak do usranej śmierci :)

    Nagle oba pojazdy ruszają i jest stłuczka, czyja wina?
    Jak dla mnie, powinien być jakiś konsensus w prawie na taką sytuację ale
    trudno tutaj dać komuś pierwszeństwo.
    --
    Pixel(R)??

  • 4. Data: 2024-08-18 23:22:25
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 18.08.2024 o 22:19, Pixel(R)?? pisze:

> [...]
    >
    > Nagle oba pojazdy ruszają i jest stłuczka, czyja wina?
    > Jak dla mnie, powinien być jakiś konsensus w prawie na taką sytuację ale

    Ależ z Ciebie kołek :-)

    Ustępujesz temu z prawej.

  • 5. Data: 2024-08-19 00:13:00
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

> [...]

    > Nagle oba pojazdy ruszają i jest stłuczka, czyja wina?
    > Jak dla mnie, powinien być jakiś konsensus w prawie na taką sytuację ale

    Obu.
    Wedle starego kodeksu powinni się minąć lewymi stronami.
    Dzisiaj to głupota bo jakby za każdym stało kilka aut to
    blokują skrzyżowanie.
    Wedle aktualnego kodeksu mają się minąć prawymi stronami
    i nawet jakby za każdym był sznur aut to wszyscy powinni
    minąć się bezkolizyjnie i nikt nie musiał by czekać.

    Ale obserwacje z dróg podpowiadają mi że do dzisiaj cała
    masa idiotów jeździ wedle starego kodeksu. I co ciekawe
    większość z nich jest na tyle młoda że nie powinni znać
    tego starego.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2024-08-19 00:16:11
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.08.2024 o 22:19, Pixel(R)?? pisze:

    > No widuję mijanie się lewymi ale nie wiem czy to do końca zgodne z
    > przepisami.

    Jest zgodne z przepisami, czasem drogi są przesunięte względem siebie,
    to nie ma innej opcji jak minąć się lewą stroną.

    > Zakładam sytuację, że oba pojazdy jadą 5/10km/h i dokładnie, co do
    > centymetra spotykają się na skrzyżowaniu. Co teraz?
> [...]

    Coś jak na skrzyżowaniu równorzędnym gdzie spotykają się 4 pojazdy i nie
    wiadomo, który ma pierwszeństwo? W zasadzie ten, który wjedzie na
    skrzyżowanie pierwszy, a potem reszta w/g zasad.

    > Nagle oba pojazdy ruszają i jest stłuczka, czyja wina?

    Jak ruszą oba jednocześnie i mają zbliżone gabaryty, to miną się bez
    problemu. Jak będzie jakaś kolizja, to ten który wjechał pierwszy na
    skrzyżowanie ma "bardziej" pierwszeństwo, decydują też takie niuanse jak
    przekroczenie wyimaginowanego pasa i zajechanie drogi przeciwnikowi, ale
    to już raczej sąd będzie decydował.

    > Jak dla mnie, powinien być jakiś konsensus w prawie na taką sytuację ale
    > trudno tutaj dać komuś pierwszeństwo.

    Są kraje gdzie większy pojazd ma pierwszeństwo, można pójść tą drogą.
    Można też oprzeć się o kierunki geograficzne lub kolory pojazdów czy
    nawet płeć kierowcy.

  • 7. Data: 2024-08-19 00:20:24
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 19.08.2024 o 00:13, RadosławF pisze:

    > Wedle aktualnego kodeksu mają się minąć prawymi stronami
    > i nawet jakby za każdym był sznur aut to wszyscy powinni
    > minąć się bezkolizyjnie i nikt nie musiał by czekać.

    Nie zawsze to działa, w moim mieście jest skrzyżowanie gdzie drogi są
    przesunięte względem siebie o kilka metrów i nie możliwości minąć się
    inaczej niż lewą stroną.

  • 8. Data: 2024-08-19 09:40:30
    Od: Slawek Maculewicz <smaculCUT_HERE@AND_HEREgo2.pl>

    Dnia Sun, 18 Aug 2024 21:01:34 +0200, od Pixel(R)??
    <m...@p...onet.pl> nadeszla wiadomosc:

    >Obrazek:
    >https://imgur.com/1zrv0qY
    >
    >Który z pojazdów ma pierwszeństwo, A czy B i dlaczego :) Ktoś wie?

    Tradycyjnie: większy/cięższy ;-)

    SM

  • 9. Data: 2024-08-19 12:30:54
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 19.08.2024 o 00:20, nadir pisze:

    > Nie zawsze to działa, w moim mieście jest skrzyżowanie gdzie drogi są
    > przesunięte względem siebie o kilka metrów i nie możliwości minąć się
    > inaczej niż lewą stroną.

    Ale piszesz o jednym takim skrzyżowaniu a cała masa idiotów
    niewłaściwie jeździ po wszystkich.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2024-08-19 17:17:52
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 18.08.2024 o 22:19, Pixel(R)?? pisze:
    > Zakładam sytuację, że oba pojazdy jadą 5/10km/h i dokładnie, co do
    > centymetra spotykają się na skrzyżowaniu. Co teraz?
    > - Pan, pierwszy?

    Jestem normalny. Jadę i mijam go prawym bokiem.