    From: RadosławF <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pierwszeństwo/zagadka
    Date: Mon, 19 Aug 2024 00:13:00 +0200

    W dniu 18.08.2024 o 22:19, Pixel(R)?? pisze:

    >>> Obrazek:

    > No widuję mijanie się lewymi ale nie wiem czy to do końca zgodne z
    > przepisami.

    > No dobra (strzałki rysowałem toczpadem)...ale chuj z nimi.
    >
    > Zakładam sytuację, że oba pojazdy jadą 5/10km/h i dokładnie, co do
    > centymetra spotykają się na skrzyżowaniu. Co teraz?
    > - Pan, pierwszy?
    > - Nie, Pan pierwszy.
    > - Ależ, Pan pierwszy
    > - No nie, Pan pierwszy ...
    >
    > i tak do usranej śmierci :)
    >
    > Nagle oba pojazdy ruszają i jest stłuczka, czyja wina?
> [...]

    Obu.
    Wedle starego kodeksu powinni się minąć lewymi stronami.
    Dzisiaj to głupota bo jakby za każdym stało kilka aut to
    blokują skrzyżowanie.
    Wedle aktualnego kodeksu mają się minąć prawymi stronami
    i nawet jakby za każdym był sznur aut to wszyscy powinni
    minąć się bezkolizyjnie i nikt nie musiał by czekać.

    Ale obserwacje z dróg podpowiadają mi że do dzisiaj cała
    masa idiotów jeździ wedle starego kodeksu. I co ciekawe
    większość z nich jest na tyle młoda że nie powinni znać
    tego starego.