-
21. Data: 2014-05-05 17:10:06
Temat: Peugeot 307 SW (było: Re: komputer pokładowy w "kulki leci"?)
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Mon, 05 May 2014 12:47:15 +0200, Kamil 'Model'
<k...@g...pl> wrote:
>Moja 307'ka SW 2,0HDI 90KM
Możesz coś więcej napisać na temat uzytkowania 307SW? Przymierzam się
do takowego, ale 1.6 HDi 110KM, po lifcir Na co uważać przy tych
autach?
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
-
22. Data: 2014-05-05 17:11:33
Temat: Re: komputer pokładowy w "kulki leci"?
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Sat, 3 May 2014 12:34:26 -0700 (PDT), Konfabulator
<k...@1...pl> wrote:
>Bym chciał average uśredniony i average z trasy, bo jeśli jeżdże po mieście cały
rok, a potem lecę w trasę 2500 km to mój avg średni pokazuje bzdety, a z jakiś
powodów mogę nie chcieć tracić uśrednionego. Niby masło maślane, ale ja tak akurat
bym chciał.
To se kup Vectrę, ona dwa liczniki średniego spalania :)
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
-
23. Data: 2014-05-06 07:51:54
Temat: Re: komputer pokładowy w "kulki leci"?
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2014-05-05 17:11, *jerzu* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
>> Bym chciał average uśredniony i average z trasy, bo jeśli jeżdże po mieście cały
rok, a potem lecę w trasę 2500 km to mój avg średni pokazuje bzdety, a z jakiś
powodów mogę nie chcieć tracić uśrednionego. Niby masło maślane, ale ja tak akurat
bym chciał.
> To se kup Vectrę, ona dwa liczniki średniego spalania
Zależy od wyświetlacza :)
W najprostszym CD30 (i CD30 MP3) z wyświetlaczem BID (takie z dużymi
kropkami jak w Vectrze B) jest jeden pomiar średniego spalania. Z
wyświetlaczami GID i CID są już dwa.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
24. Data: 2014-05-06 12:22:03
Temat: Re: Peugeot 307 SW (było: Re: komputer pokładowy w "kulki leci"?)
Od: "Axel" <n...@s...mu>
"jerzu" wrote in message news:9bafm9lg4vtandddljacp82r60q0aufg3f@4ax.com...
> Możesz coś więcej napisać na temat uzytkowania 307SW? Przymierzam się
> do takowego, ale 1.6 HDi 110KM, po lifcir Na co uważać przy tych
> autach?
Na pękające sprężyny :-P
--
Axel
-
25. Data: 2014-05-06 12:26:19
Temat: Re: Peugeot 307 SW (było: Re: komputer pokładowy w "kulki leci"?)
Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>
W dniu 2014-05-05 17:10, jerzu pisze:
> On Mon, 05 May 2014 12:47:15 +0200, Kamil 'Model'
> <k...@g...pl> wrote:
>
>> Moja 307'ka SW 2,0HDI 90KM
>
> Możesz coś więcej napisać na temat uzytkowania 307SW? Przymierzam się
> do takowego, ale 1.6 HDi 110KM, po lifcir Na co uważać przy tych
> autach?
>
Uważać trzeba na wszystko co w autach :)
Elektronika i silnik do sprawdzenia, bez podpięcia pod Peugeot Planet
nawet nie bierz auta. W tym silniku najsłabszym punktem jest smarowanie
turbiny (fabryczne sitko w śrubie, którą jest przykręcony obieg oleju do
turbiny się zapycha). Więc sprawdź mocno turbinę, w razie czego od razu
po zakupie wymienić śrubę na nową z ASO (jest nowego typu, koszta
śmieszne). Oczywiście FAP i dwumasa no i do sprawdzenia czy woda nie
kapie na BSI (podszybie i przelotka kabli z komory silnika do kabiny, bo
jak coś tam majstrowane to woda zalewa BSI i dzieją się cuda z elektroniką.
Ja Swojego posiadam od dobrych 2-óch lat i złego słowa nie powiem, ale
ja mam 2,0HDI 90KM czyli najlepszy silnik z możliwych. Zero awarii,
problemów, totalna eksploatacja. Najsłabszy punkt to łączniki
stabilizatora (co pół roku wymiana), raz czujnik ABS padł. A tak to
regularna wymiana oleju, filtrów i tankowanie ON. Auto wygodne, pakowne
(ma większy kufer niż P407SW), osobne fotele z tyłu a nie kanapa jak w
zwykłym kombi, co jest dużym plusem. Dobrze wykończone i przyjemne autko.
Ale jak mogę doradzić poszukaj z silnikiem 2,0HDI 136KM. Spali więcej od
1,6HDI ale będzie nieporównywalnie trwalszy. Jedynym minusem tego
silnika jest to, że zbytnio nie ma zamienników dwumasy na jednomasę, ale
jest i tak dużo trwalsza niż w 1,6HDI.
Generalnie polecam autko, choć ja zaczynam się rozglądać za Cytryną C5...
-
26. Data: 2014-05-08 11:33:24
Temat: Re: komputer pokładowy w "kulki leci"?
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
ToMasz <n...@n...neostrada.pl> wrote:
> 7. czyli prawie litr różnicy! Tak ma być? Czy to spalanie w ECU jest
> szacowane czy mierzone? Silnik hdi 2.0
Nie wiem jak w samochodach, ale w motocyklu jak w podpisie komputer
pokazuje spalanie całkiem dokładnie.
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/
-
27. Data: 2014-05-08 12:12:59
Temat: Re: komputer pokładowy w "kulki leci"?
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> Wszyscy twierdza ze na podstawie czasow otwarcia wtryskiwaczy, co jak
> najbardziej moze byc obciazone bledem.
Dlaczego może to być obciążone błędem? Znając czas otwarcia wtryskiwaczy
oraz różnicę ciśnień na listwie wtryskowej oraz podciśnienia w dolocie
ECU wie dokładnie, ile paliwa poszło.
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/
-
28. Data: 2014-05-08 12:30:52
Temat: Re: komputer pokładowy w "kulki leci"?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości
J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
>> Wszyscy twierdza ze na podstawie czasow otwarcia wtryskiwaczy, co
>> jak
>> najbardziej moze byc obciazone bledem.
>Dlaczego może to być obciążone błędem? Znając czas otwarcia
>wtryskiwaczy
>oraz różnicę ciśnień na listwie wtryskowej oraz podciśnienia w
>dolocie
>ECU wie dokładnie, ile paliwa poszło.
dokladnie, tzn z jakim bledem ?
Ch-ki otwierania i zamykania powiedzmy ze sa ECU znane, rozrzut
wtryskiwaczy zapewne jakis jest, do tego rozrzut parametrow paliwa, i
to miedzy -30 a +30 C ..
J.