eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPerpetuum mobile ;) › Re: Perpetuum mobile ;)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!ecngs!
    feeder2.ecngs.de!81.171.118.61.MISMATCH!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.
    com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl
    !unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Perpetuum mobile ;)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <2...@g...com>
    <58ef1abc$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
    <ococ2p$qns$2@node1.news.atman.pl> <ococao$ra8$1@node1.news.atman.pl>
    <58efe1e1$0$15198$65785112@news.neostrada.pl>
    <ocoso0$d6$1@node2.news.atman.pl> <ocou0k$1i9$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Fri, 14 Apr 2017 09:17:01 +0200
    Message-ID: <fx4z0y9l416w$.1p3ebwudl2ahw$.dlg@40tude.net>
    Lines: 26
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1492154222 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15200 82.143.187.50:60247
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2064
    X-Received-Body-CRC: 2001881082
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:716652
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Fri, 14 Apr 2017 00:27:26 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):
    > Nie uwierzysz, ilu miłośników kolei wierzy, że energia elektryczna z
    > prądnicy wagonowej napędzanej od kół jest za darmo.

    Do oswietlenia to moze i za darmo - ciekawe czy jest mierzalna roznica
    w oporach toczenia wagonu :-)

    > Swoją drogą, te prądnice wagonowe to przeżytek po czasach parowozów. Się
    > dziwię kolejarzom, że skoro powiedzmy od lat 60 było już w wagonach
    > elektryczne ogrzewanie 3kV, to że już wtedy nie montowano pod wagonem
    > wirującej przetwornicy 3kV/24V - mogła by przy okazji napędzać
    > wentylator nadmuchu i sprężarkę klimy, gdyby była.

    Moze to zbyt upierdliwe w eksploatacji by bylo, co chwila do warsztatu
    na wymiane szczotek... no a linie dopiero elektryfikowano.

    > Zamiast tego wagony
    > wożą akumulatory ołowiowe o pojemności uwaga: 500 Ah, żeby światło
    > działało na postoju na stacji.

    Tych zarowek to w wagonie troche bylo, z 500W sie sie chyba uzbiera,
    moze to odpowiednia pojemnosc ?

    Ewentualnie ... takiego 500Ah to nikt nie ukradnie :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: