eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPęd na duże
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 75

  • 51. Data: 2019-05-02 16:02:02
    Temat: Re: Pęd na duże
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-04-29 21:14, ddddddddddddd wrote:
    > W dniu 29.04.2019 o 18:47, kk pisze:
    >> On 2019-04-27 10:26, ddddddddddddd wrote:
    >>
    >> ...
    >>> Podsumowując: różnice niewielkie, więc inne kryteria wyboru mają
    >>> priorytet. Dla mnie rzecz jest prosta: raz czy dwa razy w roku chcę
    >>> pojechać w trasę 1000 czy 2000km, to nie kupię elektryka. Raz czy dwa
    >>> razy w roku chcę zrobić dłuższą trasę z bagażami, to nie kupię VW UP
    >>> tylko golfa czy passata, bo w codziennym użytkowaniu nie będzie
    >>> gorszy, a w dłuższą trasę dużo wygodniejszy.
    >>>
    >>
    >> Nie wierzę byś dla dwu przejazdów rocznie trzymał duży samochód.
    >
    > Ale w co tu wierzyć? na nowe mnie nie stać, używane małe i duże są w
    > podobnej cenie. Baa, nawet miałem (i gdyby nie priorytety dalej bym
    > miał) busa przerobionego na kampera, po to właśnie, żeby 2x do roku
    > gdzieś pojechać...
    > w zasadzie na co dzień wystarczyłby mały hot-hatch, ale wtedy na dłuższy
    > wyjazd musiałbym wypożyczyć auto albo

    No wiemy, że najlepiej mieć uniwersalny:-)

    > męczyć się w małym. po 1000km
    > można wysiąść wypoczętym lub totalnie zajechanym, zależy czym się jedzie.

    Coś wrażliwy jesteś :-)

    >  To
    >> nawet elektryka nie z tego powodu nie chcesz bo jakoś byś zajechał.
    >
    > jakbym był fanatykiem elektryków to bym kupił i jakoś bym zajechał. Jako
    > nie fanatyk nawkurwiałbym się przy tym co nie miara. A ten trzeci raz w
    > roku gdy akurat chciałbym pojechać dalej i bym nie mógł... wtedy pewnie
    > bym zmienił auto na jakieś normalne, które można w kilka minut obudzić
    > na następne kilkaset km :)
    >

    Wydaje się, że jednorazowo nie ma większego problemu z zaplanowaniem
    ładowania, podawałem adres materiału z przejazdu Teslą przez Polskę,
    zero problemu. Gorzej jak codziennie człowiek musi zastanawiać się czy
    mu czasem nie braknie.


  • 52. Data: 2019-05-06 11:09:11
    Temat: Re: Pęd na duże
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, April 29, 2019 at 9:06:00 AM UTC+2, p...@g...com wrote:

    > --A myslisz ze lepiej zamknac fabryki i poczekac ... -az unia zrozumie, ze tak
    oszczednych sie nie da
    >
    > alez da sie tylko zamiast 200 KM bedzie ponizej 100 KM
    >
    > --czy az klient zrozumie, ze czas sie przesiasc do malucha z 50KM silnika, bo Unia
    na wiecej nie pozwoli ? :-)
    >
    > alez pozwoli, wprowadzi strefy zakazu wjazdu dla smierdzieli i skonczy sie fikcja
    czystego diesla 3.0 TDI :-)

    Poprzedni tydzien (5 dni) testowalem Fiata 500 pozyczonego za niecale 500+ ;)
    Najtanszy i najmniejszy dostepny do wypozyczenia pojazd, noofka sztuka 17tys
    przebiegu
    Ta cala eko_cos_tam to niezla sciema...
    Przejechalem ~850km, komp zresetowalem po pierwszym dniu 564km, srednia 44 km/h
    spalanie 6.0/100km, jazda 2 osoby bez bagazu.
    Tyle to pali moj 2.0 JTDm (a wlasciwie mniej, bo z 5.5 przy tak emeryckiej jedzie)
    Za to tym badziwiem nie da sie wyprzedzac, wjazd na rozbiegowce autostardy i proba
    rozpedzenia sie do 120 - porazka ;)
    Raz pordzucalem dodatkowe 2 osoby, ruszanie pod lekka gorke, nie rozpedza sie toto ;)
    jade na 3 biegu, wg mnie ledwie ciagnie przy ~2k rpm, a komp kaze wrzucic 4 (choc to
    nie moje to juz szkoda silnika mi bylo i nie sprawdzilem co by bylo...)
    Na spalanie mogla miec wplyw klima (bez ktorej nie dalo sie jezdzic przy zewn. temp.
    19-22 stopnie! + swiecace slonce), pewnie w instrukcji spalanie podaja bez, natomiast
    toto mialo "szklany" dach nie wiadomo po co, od srodka cos ala szyberdach
    nieotwieralny, zasloniety kawalkiem szmaty ;) mogli chociaz jakies szyby atermiczne
    wsadzic.

    Reasumujac: niska emisja takiego malenstwa CO2 to zwykly "chlyt marketingowy".





  • 53. Data: 2019-05-06 11:22:08
    Temat: Re: Pęd na duże
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 02.05.2019 o 15:02, kk pisze:
    >
    > Wydaje się, że jednorazowo nie ma większego problemu z zaplanowaniem
    > ładowania, podawałem adres materiału z przejazdu Teslą przez Polskę,
    > zero problemu. Gorzej jak codziennie człowiek musi zastanawiać się czy
    > mu czasem nie braknie.

    problemu z zaplanowaniem nie ma... Ale np. planuję wyjazd do Polski: 2h
    jazdy, kilkanaście h na promie, 10h jazdy. Na promie ładowarek nie ma-
    zjeżdżam wypoczęty z promu i po 200km robię długi postój na ładowanie?
    No można, dopóki ktoś nie wpadnie na genialny pomysł zastosowania w
    aucie silnika, którego tankowanie zajmuje kilka minut :) U rodziców
    (moich czy żony) auto mógłbym ładować tylko ze zwykłego gniazdka, co
    chyba karkołomne jest, więc co - jechać gdzieś specjalnie żeby postać 2h
    przy ładowarce? No chyba że autopilot sam to auto odwiezie :)

    --
    Pozdrawiam
    Lukasz


  • 54. Data: 2019-05-06 11:34:45
    Temat: Re: Pęd na duże
    Od: p...@g...com

    --U rodziców (moich czy żony) auto mógłbym ładować tylko ze zwykłego gniazdka, co
    chyba karkołomne jest, więc co - jechać gdzieś specjalnie żeby postać 2h
    przy ładowarce? No chyba że autopilot sam to auto odwiezie :)

    jest pare chwytow dzieki ktorym mozna przymusic ludzikow w euro kolchozie do
    elektrykow ... w Niemczech media juz zaczynaja pompowac temat podatku od emisji CO2 i
    jest to nowe podejscie do golenia bo dolozy sie wszystkim pojazdom spalinowym co jest
    wielce demokratyczne :-)


  • 55. Data: 2019-05-07 12:06:55
    Temat: Re: Pęd na duże
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-04-29 o 10:24, kk pisze:
    > On 2019-04-27 08:19, Peter wrote:
    >> małe samochody się nie sprzedają w PL, peugot 108 zupełnie nie
    >> oferowany w PL, renault twingo wycofany z oferty, fiaty 500,UP,citi
    >> zalegają na placach
    >
    > Twizy ;-)
    >
    >>
    >>
    >> znajomy kupił seata atece za 150tys a drugi znajomy na to podczas
    >> oglądania powiedział "fajny ale mały "
    >>
    >> niedługo sprzedaż tirów pobije rekordy..
    >>
    >> polska to taki kraj że mamy drogi jak w stanach 6 pasmowe a każdy ma 5
    >> dzieci więc potrzebuje dużych pakownych samochodów
    >>
    >
    > Pieroły. Na całym świecie ludzie kupują samochody uniwersalne bo są ...
    > uniwersalne. Jakiś mały procent ludzi stać na posiadanie wielu
    > samochodów dedykowanych szczególnym charakterom. I właśnie w Polsce
    > coraz większy będzie udział takich samochodów bo nas dopiero zaczyna być
    > na to stać, także mentalnie.

    Kupowanie kilku samochodów "dedykowanych różnym celom" zamiast jednego,
    uniwersalnego - mentalnie - to jest wynik podatności na perswazję
    marketingową :-)


  • 56. Data: 2019-05-07 12:13:29
    Temat: Re: Pęd na duże
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-04-27 o 08:19, Peter pisze:
    > małe samochody się nie sprzedają w PL, peugot 108 zupełnie nie oferowany
    > w PL, renault twingo wycofany z oferty, fiaty 500,UP,citi zalegają na
    > placach
    >
    >
    > znajomy kupił seata atece za 150tys a drugi znajomy na to podczas
    > oglądania powiedział "fajny ale mały "
    >
    > niedługo sprzedaż tirów pobije rekordy..
    >
    > polska to taki kraj że mamy drogi jak w stanach 6 pasmowe a każdy ma 5
    > dzieci więc potrzebuje dużych pakownych samochodów
    >

    Są dwie przyczyny nasilającej się #vehicleobesity w Polsce.
    1. System podatkowy, który zachęca prowadzących firmę, działalność
    gospodarczą do kupowania - a właściwie, to nie kupowania, tylko brania w
    lizingu - droższych, czyli najczęściej większych samochodów.
    2. Przekonanie, że większy jest ważniejszy na drodze i jest tzw.
    symbolem statusu.

    W efekcie mamy takie patologie na parkingach przed centrami handlowymi,
    że są wolne miejsca na parkingu, a na chodnikach, trawnikach nawalone
    przerośniętych SUVów, z których jest ciężko wysiąść, bo drzwi nie ma jak
    otworzyć, gdy się takiego zaparkuje jeden koło drugiego na typowych
    miejscach parkingowych.


  • 57. Data: 2019-05-07 12:18:14
    Temat: Re: Pęd na duże
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-04-30 o 12:13, JDX pisze:
    > On 2019-04-29 22:05, s...@g...com wrote:
    > [...]
    >> A ci co kupuja suv-y to w praktyce ci co maja firme i moga to wrzucic
    >> w koszty, bo takiej 500-ki tak latwo skosztowac sie nie daje.Tak z ciekawości się
    spytam, jak się kosztuje SUV-a? Jako ciężarówkę?
    > Kratki jeszcze działają?
    >

    Nie wiem jak dokładnie to wygląda obecnie, ale do końca 2018 roku
    opłacało się brać w leasing drogie (czyli duże) samochody. Mały samochód
    - mały prestiż aspirującego i mniejsze raty leasingowe, które robią
    koszty zmniejszające podatek. Obecnie jeżdżące samochody w ok. 99,9%
    zostały zakupione przed 1 stycznia 2019 r. Ale sądzę, że księgowi już
    znaleźli odpowiednie obejście i obecnie też bardziej opłaca się wziąć
    dużego, niż małego.


  • 58. Data: 2019-05-07 13:59:57
    Temat: Re: Pęd na duże
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Są dwie przyczyny nasilającej się #vehicleobesity w Polsce.
    > 1. System podatkowy, który zachęca prowadzących firmę, działalność
    > gospodarczą do kupowania - a właściwie, to nie kupowania, tylko
    > brania w lizingu - droższych, czyli najczęściej większych
    > samochodów.

    Z ciekawości - w jaki to sposób zacheca sie do brania leasingu?
    Jakie to daje korzysci przedsiebiorcy?


    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.
    Frank Herbert


  • 59. Data: 2019-05-07 14:47:22
    Temat: Re: Pęd na duże
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-05-07 o 13:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Poldek p...@i...eu ...
    >
    >> Są dwie przyczyny nasilającej się #vehicleobesity w Polsce.
    >> 1. System podatkowy, który zachęca prowadzących firmę, działalność
    >> gospodarczą do kupowania - a właściwie, to nie kupowania, tylko
    >> brania w lizingu - droższych, czyli najczęściej większych
    >> samochodów.
    >
    > Z ciekawości - w jaki to sposób zacheca sie do brania leasingu?
    > Jakie to daje korzysci przedsiebiorcy?
    >
    >

    Od 1 stycznia 2019 odrobinę się pozmieniało i dokładnie nie wiem jak
    jest. Do 31 grudnia 2018 r. kupując jako firma samochód osobowy można
    było "wrzucić w koszta" kwotę ok. 90 tys. zł. Czyli samochód w rodzaju
    Golfa kombi. Kupując droższy samochód kwota powyżej 90 tys. to już
    czysty koszt przedsiębiorcy, nie pomniejszający opodatkowania. ALE
    biorąc samochód osobowy w leasingu nie było już ograniczenia do 90 tys.
    Czyli lepiej wziąć furkę za 250 tys. zł lub więcej w leasingu i całą
    ratę leasingową co miesiąc "wrzucać w koszty" zmniejszając podatek do
    zapłaty i lansować się w prestiżowym aucie, a po 2-5 latach nowy
    większy, droższy niż męczyć się 10 lat w Golfie kombi kupionym na
    własność. Pogadaj z jakimkolwiek średnio zorientowanym księgowym.
    Zatrzęsienie napompowanych SUVów 4×4, nówek sztuk na naszych drogach, to
    jest wynik takiego, a nie innego systemu podatkowego.


  • 60. Data: 2019-05-07 15:59:56
    Temat: Re: Pęd na duże
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    >>> Są dwie przyczyny nasilającej się #vehicleobesity w Polsce.
    >>> 1. System podatkowy, który zachęca prowadzących firmę, działalność
    >>> gospodarczą do kupowania - a właściwie, to nie kupowania, tylko
    >>> brania w lizingu - droższych, czyli najczęściej większych
    >>> samochodów.
    >>
    >> Z ciekawości - w jaki to sposób zacheca sie do brania leasingu?
    >> Jakie to daje korzysci przedsiebiorcy?
    >>
    > Od 1 stycznia 2019 odrobinę się pozmieniało i dokładnie nie wiem jak
    > jest. Do 31 grudnia 2018 r. kupując jako firma samochód osobowy
    > można było "wrzucić w koszta" kwotę ok. 90 tys. zł. Czyli samochód w
    > rodzaju Golfa kombi. Kupując droższy samochód kwota powyżej 90 tys.
    > to już czysty koszt przedsiębiorcy, nie pomniejszający
    > opodatkowania. ALE biorąc samochód osobowy w leasingu nie było już
    > ograniczenia do 90 tys. Czyli lepiej wziąć furkę za 250 tys. zł lub
    > więcej w leasingu i całą ratę leasingową co miesiąc "wrzucać w
    > koszty" zmniejszając podatek do zapłaty i lansować się w prestiżowym
    > aucie, a po 2-5 latach nowy większy, droższy niż męczyć się 10 lat w
    > Golfie kombi kupionym na własność. Pogadaj z jakimkolwiek średnio
    > zorientowanym księgowym. Zatrzęsienie napompowanych SUVów 4×4, nówek
    > sztuk na naszych drogach, to jest wynik takiego, a nie innego
    > systemu podatkowego.
    >
    dzieki za wyjasnienie
    nigdy nie kupowałem takiego drogiego wiec nie wiedziałem o tych limitach
    :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    ("""""""""")
    /""/t/"""""
    / / 9mm

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 . 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: