  • 11. Data: 2010-06-06 19:51:45
    Temat: Re: Pasta zabezpieczajaca
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Użytkownik "spammtrapp" <g...@...necie> napisał w wiadomości
    news:hue219$2e5$1@news.onet.pl...

    > Sa silikony neutralne, nie na bazie octu. A ja albo oblewam calosc klejem
    > z pistoletu klejowego albo obwijam tasma samowulkanizująca.

    Hehehe ... tylko nie mów mi że jesteś instalatorem.
    Gdybyś montował 7-10 anten dziennie to kabel do F'ki
    obierałbyś paznokciem drugą ręką przykręcając już F'kę :-)

    Niedawno robiąc instalację w pensjonacie, nakręciłem
    ok. 70 F'ek w ciągu jednego dnia, palce to myślałem
    że juz straciłem :-)

    Tomy M.

  • 12. Data: 2010-06-06 20:15:00
    Od: spammtrapp <g...@...necie>

    W dniu 2010-06-06 21:51, Tomy M. pisze:
    > Hehehe ... tylko nie mów mi że jesteś instalatorem.
    > Gdybyś montował 7-10 anten dziennie to kabel do F'ki
    > obierałbyś paznokciem drugą ręką przykręcając już F'kę :-)

    No daj spokój :) Amatorszczyzna. Ale skoro gostek pyta o takie rzeczy to
    przypuszczam ze tez raczej zajmuje sie tym amatorsko.

    > Niedawno robiąc instalację w pensjonacie, nakręciłem
    > ok. 70 F'ek w ciągu jednego dnia, palce to myślałem
    > że juz straciłem :-)

    :)

  • 13. Data: 2010-06-06 20:20:38
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witaj.

    On Sun, 6 Jun 2010, Tomy M. wrote:
    | Niedawno robiąc instalację w pensjonacie, nakręciłem
    | ok. 70 F'ek w ciągu jednego dnia, palce to myślałem
    | że juz straciłem :-)

    A co sadzisz o czyms takim:
    [Szybkozłączka+CaP]
    http://www.hollex.pl/akcesoria/zlaczki/281-szybkozla
    czkacap

    Zastosowanie:
    - częste ściąganie i nakładanie kabla do konwertera lub odbiornika,
    podręczne np. w serwisach, przy testach lub sprawdzaniu sprzętu.
    - przekładanie kabla z jednej anteny (konwertera) do kilku
    odbiorników satelitarnych.

    A przy jednorazowkach:
    [Złączka CaP czarna]
    http://www.hollex.pl/akcesoria/zlaczki/272-zlaczka-c
    ap-czarna-100szt

    Jest wodoszczelna, a czarna złączka jest odporna na promienie
    słoneczne i UV.
    Zalecana jest zwłaszcza przy konwerterach (na zewnątrz) - łączy
    w sobie zwykłą F-kę i jej zabezpieczenie (strata zaledwie 0,08dB).

    Pzdr.J.P.

  • 14. Data: 2010-06-06 20:27:06
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Sun, 6 Jun 2010, spammtrapp wrote:

    | No daj spokój :) Amatorszczyzna. Ale skoro gostek pyta
    | o takie rzeczy to przypuszczam ze tez raczej zajmuje
    | sie tym amatorsko.

    a co to ma do rzeczy ???

    pytanie dotyczy tego jak zrobic jedna a dobrze ,
    a nie jak "zainstalowac 1000 , tak zeby sie nie
    narobic , a zarobic"

  • 15. Data: 2010-06-07 07:29:59
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Tylko po jaką cholerę? Normalna, niczym nie zabezpieczona efka wytrzymuje
    > od kilku, do kilkunastu lat, nawet jak koroduje z zewnątrz.

    Ja nie mówie, że trzeba ale jak ktoś już musi. Lepienie eFek to taka sama
    nadgorliwość jak modne kiedyś osłony na konwertery z 'petów'

  • 16. Data: 2010-06-07 07:41:54
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > W Polsce, zwykle co naleci to wyschnie, ale juz w Anglii
    > to woda moze wyplywc z kabla do domu, byc zasysana przez
    > "hermetyczny" LNB, czy DiSEqC, korodowac styki zlaczek.

    A to nic dziwnego z tą wodą w kablu. Jak weszłą WTV na rynek koleś trzy razy
    przynosił tuner do wymiany bo po 2-3 dniach bo sie psuł. Za trzecim razem
    poszedłem z nim to podłączać, okazało się, że w czasie jak mu kabel
    odłączony od tunera wisiał z okna na podłodze zrobiła się duża kałuża.
    Początkowo myślałem że to po kablu ścieka woda ale kabel z zewnątrz był
    suchy, wode ciągło wewnątrz. Ten co to montował rzucił kabel po metalowym
    dachu, przyszedł śnieg, potem roztopy, ktoś był z dachu śniego zrzucać,
    musiał przyciąć kabel. Kabel 'zaciągnał' wodę jak wężyk i wlewał do tunera.

  • 17. Data: 2010-06-07 08:38:02
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 6 Jun 2010 20:37:33 +0200, Jerzy Pastusiak napisał(a):

    > W Polsce, zwykle co naleci to wyschnie, ale juz w Anglii
    > to woda moze wyplywc z kabla do domu, byc zasysana przez
    > "hermetyczny" LNB, czy DiSEqC, korodowac styki zlaczek.

    eee... jjjasne... producenci specjalnie im pompki montują

    > Wazne zeby bylo to szczelne, bo bedzie wsysalo wode,
    > tak jak dawniej torebki plastykowe na LNB.

    a właśnie że nie, to ma mieć możliwość wyschnąć, woda temu nic nie zrobi,
    natomiast utrzymująca się wilgoć jest zabójcza.
    Dokładnie z tego samego powodu nie robi się szczelnych dachów, tylko takie,
    że ma pod nimi swobodnie cyrkulowac powietrze (między papą a
    dachówką/blachą)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 18. Data: 2010-06-08 09:13:38
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Mon, 7 Jun 2010, BaX wrote:
> [...]
    | śniego zrzucać, musiał przyciąć kabel.
    | Kabel 'zaciągnał' wodę jak wężyk i wlewał do tunera.

    Swietne !!!!

    Pzdr.J.P.