  • 1. Data: 2014-05-16 20:29:40
    Temat: Panda Van - jak to jest z VAT
    Od: "Vikku" <B...@w...pl>

    Autko Fiat Panda Van.
    Auto wyprodukowane przez Fiat Auto Poland z kratką, 2 os, jest homologacja
    ciężarowa, jest wpis w dow. rej., 1-2 lata temu zrobiony też jakiś przegląd
    w stacji diagnostycznej i dostałem zaświadczenie, że autko ze stałą
    przekrodą, które poszło do urzędu skarbowego.
    Jak teraz wygląda kwestia rozliczeń korzystania z tego auta? Pełne
    odliczenie vat, tylko za częsci? za paliwo?
    Trzeba znowu jechać do okręgowej stacji badań technicznych (i wydać kolejne
    100-200 pln) aby dostać kolejny świstek? I znowu wysłać do urzędu
    skarbowego?

  • 2. Data: 2014-05-16 20:44:13
    Temat: Re: Panda Van - jak to jest z VAT
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-05-16 20:29, Vikku pisze:
> [...]
    > Trzeba znowu jechać do okręgowej stacji badań technicznych (i wydać
    > kolejne 100-200 pln) aby dostać kolejny świstek? I znowu wysłać do

    A co powiedzieli w Twoim US?

  • 3. Data: 2014-05-17 07:44:11
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-05-16 20:44, Baczek pisze:
> [...]

    mi księgowa powiedziała, że jak mam papier na vat1 to nie muszę nic
    robić (żadnego nowego wpisu do DR itp.). Tak jej przekazały dwa urzędy
    skarbowe, z innych (przez znajomych) też się tego dowiedziałem

    > A co powiedzieli w Twoim US?

    a co to za różnica? :)
    przecież za błędy nikt tam nie odpowiada i US nie jest instytucją
    wydającą opinie :)

    Łukasz

  • 4. Data: 2014-05-17 11:34:44
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-05-16 20:29, Vikku pisze:
    > Autko Fiat Panda Van.
    pl.soc.prawo.podatki
    Jacek

  • 5. Data: 2014-05-17 11:45:23
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2014-05-17 07:44, dddddddd pisze:

    > mi księgowa powiedziała, że jak mam papier na vat1 to nie muszę nic
    > robić (żadnego nowego wpisu do DR itp.). Tak jej przekazały dwa urzędy
    > skarbowe, z innych (przez znajomych) też się tego dowiedziałem

    Jeśli twoja księgowa się pod tym podpisuje - to najwyżej ją będziesz
    skarżył...
    Znajomi - co najwyżej przestaną się do Ciebie odzywać - nie oni zostaną
    skasowani :(

    > a co to za różnica? :)
    > przecież za błędy nikt tam nie odpowiada i US nie jest instytucją
    > wydającą opinie :)
    Kolosalna - każdy z US to oddzielne księstwo z oddzielną interpretacją
    przepisów i podejściem do dowolnego tematu.
    Ważne jest zdanie konkretnie TWOJEGO US.

  • 6. Data: 2014-05-17 12:26:34
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-05-17 11:45, ZIWK pisze:

    > Jeśli twoja księgowa się pod tym podpisuje - to najwyżej ją będziesz
    > skarżył...
    > Znajomi - co najwyżej przestaną się do Ciebie odzywać - nie oni zostaną
    > skasowani :(

    nie pytałem księgowej czy znajomych o ich zdanie, a o interpretację ich
    urzędów skarbowych, temat akurat w mojej branży często poruszany bo dużo
    jeździmy autami vat-1

    > Kolosalna - każdy z US to oddzielne księstwo z oddzielną interpretacją
    > przepisów i podejściem do dowolnego tematu.
    > Ważne jest zdanie konkretnie TWOJEGO US.

    dokładnie rzecz ujmując to ważne jest zdanie US podczas kontroli, a nie
    teraz, więc co za różnica co mi teraz powiedzą, przecież do czasu
    kontroli pracownik US może się zmienić...

    Łukasz

  • 7. Data: 2014-05-17 14:51:35
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sat, 17 May 2014 07:44:11 +0200, dddddddd <f...@e...com> wrote:

    >mi księgowa powiedziała, że jak mam papier na vat1 to nie muszę nic
    >robić (żadnego nowego wpisu do DR itp.). Tak jej przekazały dwa urzędy
    >skarbowe, z innych (przez znajomych) też się tego dowiedziałem

    Dokładnie. Tako samo rzecze Urząd Skarbowy Warszawa-Praga.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 8. Data: 2014-05-17 15:22:51
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "dddddddd" <f...@e...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > teraz, więc co za różnica co mi teraz powiedzą, przecież do czasu kontroli

    jesli masz interpretacje na pismie to jest ona wiazaca.

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 9. Data: 2014-05-17 15:58:09
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-05-17 15:22, tck pisze:

    > jesli masz interpretacje na pismie to jest ona wiazaca.

    poważnie? i kogo ona wiąże? chyba mnie :)
    Bo z tego co mi wiadomo to jedynie interpretacje izby skarbowej są
    wiążące, a interpretacja jakiegoś ludka z US jest równie istotna jak
    moja osobista interpretacja i jak pracownik US napisze głupoty to nigdy
    za nie nie odpowie (a ja za jego błędną odpowiedź owszem).

    Łukasz

  • 10. Data: 2014-05-17 16:00:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl> napisał w wiadomości grup

    > jesli masz interpretacje na pismie to jest ona wiazaca.

    Na podstawie jakiego przepisu?
    ZTCW: Tak było kiedyś, teraz wiążące interpretacje wydaje minfin.