  • 51. Data: 2017-08-28 09:07:10
    Temat: Re: "Pamięć wewnętrzna" telefonu.
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 23 Aug 2017 10:06:49 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:
    > Na podstawie zajętości pamięci. RAMu było ze trzysta mega wolnego
    > Po wyczyszczeniu RAMu instalacja się powiodła.

    E tam, przypadek zupełnie z ram nie związany.

    --
    Marek

  • 52. Data: 2017-08-28 09:12:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 25 Aug 2017 12:28:45 +0200, Trybun <c...@j...ru> wrote:
    > i różnymi programami, tak że można mieć pewność że nie tędy droga
    > do
    > zwiększenia pamięci wewnętrznej.

    Tylko root i symlinki do katalogu data przeniedoonego do parytycji
    ext4 na karcie sd. Do tego trzeba zmodyfikować inita.

    --
    Marek

  • 53. Data: 2017-08-28 09:19:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 26 Aug 2017 10:34:51 +0200, Trybun <c...@j...ru> wrote:
    > W tej wymianie zdań chodzi tylko o to ile partycji ma tzw pamięć
    > wewnętrzna większości urządzeń z Androidem na pokładzie. Ja
    > twierdzę że
    > co najmniej dwie, J.F. skłania się ku jednej, a ty?

    Wcześniej było kilka partycji teraz często jest jedna kilkoma rootami
    (podobnie jak w chroocie).

    --
    Marek

  • 54. Data: 2017-08-28 09:40:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 26 Aug 2017 14:26:00 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:
    > Powiedzieć można wszystko ale nie będzie to prawdą.
    > W dzisiejszych systemach Windows widzi dokładnie tyle ile
    > udostępni system podłączanego urządzenia. I nie ma znaczenia
    > format kart w tym urządzeniu. Pośredniczy system tego telefonu
    > czy tableta.

    Mylisz mass storage z mtp. Jf oraz Trybun mówią o starszych
    urządzeniach, wv których był eksport partycji przez emulacje scsci
    mass storage. Faktycznie w tym przypadku kontroler udostępniał całą
    fizyczną partycję vfat służąca jaką "pam. zew." Jeśli telefon miał
    też zamontowaną kartę sd to też była eksprtowana jako kolejny "dysk".
    To przełączanie odbywało się sprzętowo. Miało wady bo te partycje
    musiały być odłączane na poziomie VFS w kernelu, co w efekcie
    odcinalo zasoby Androidowi (aplikacje korzystające z tych zasobów
    musiały zostać zatrzymane).
    Później wprowadzono MTP czyli eksport na poziomie "programowym". To
    bardziej przypomina udostępnienie zasobu sieciowego (wybranej)
    struktury katalogów/plików ale już pod kontrolą Androida, dzięki temu
    oba systemy (Android i PC) mogą równolegle korzystać z zasobów. Jest
    to wygodniejsze rozwiązanie bo nie jest zależne od rodzaju fsa,
    wprowadza inne dodatkowe funkcjonalności jak np. grupowanie zasobów
    (plików) po zawartości. (muzyka, filmy itp.).

    --
    Marek

  • 55. Data: 2017-08-28 10:21:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-28 o 09:07, Marek pisze:

    > E tam, przypadek zupełnie z ram nie związany.

    Nie każdy ma jak ty szklana kulę. Czasami warto po drążyć temat.

    Pozdrawiam

  • 56. Data: 2017-08-28 10:24:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
> [...]
    >wprowadza inne dodatkowe funkcjonalności jak np. grupowanie zasobów
    >(plików) po zawartości. (muzyka, filmy itp.).

    Jest to bardzo niewygodne, bo nie mozna korzystac z Total Commandera,
    a telefon moze klamac co do plikow :-)

    J.

  • 57. Data: 2017-08-28 10:24:44
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-27 o 22:12, Animka pisze:

    > Duża beteria nie zmieściłaby się do malego telefonu.

    Nie ma małych telefonów z ekranami 5 lub więcej cali.
    Wciskają wam że fajny telefon to cienki telefon.
    Fajny to taki z pojemna baterią.

    Pozdrawiam

  • 58. Data: 2017-08-28 10:30:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >W tej wymianie zdań chodzi tylko o to ile partycji ma tzw pamięć
    >wewnętrzna większości urządzeń z Androidem na pokładzie. Ja twierdzę
    >że co najmniej dwie, J.F. skłania się ku jednej, a ty?

    Nie, ja tez mowie ze co najmniej dwie, a naprawde do trudno zliczyc -
    mount na moim samsungu pokazuje kilkanascie.

    Z tym ze - jedna z nich jest widoczna jako "pamiec wewnetrzna", ale np
    aplikacji sie w niej dopatrzec nie moge - wiec one sa w jakiejs
    drugiej pamieci wewnatrznej, niewidocznej. A moze i w tej jednej,
    tylko jakos sprytnie ukryte.

    J.

  • 59. Data: 2017-08-28 10:50:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 28 Aug 2017 10:24:35 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Jest to bardzo niewygodne, bo nie mozna korzystac z Total
    > Commandera,

    Pod Windows nie ma czegoś takiego jak fuse? Z fuse nawet
    nieheblowaną deske można przedstawić jako abstrakcja fs.

    > a telefon moze klamac co do plikow :-)

    To ma być wygodne dla developerów a nie dla usera. User ma wierzyć w
    to co mówi telefon i koniec.

    --
    Marek

  • 60. Data: 2017-08-28 11:08:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Pod Windows nie ma czegoś takiego jak fuse? Z fuse nawet
    >nieheblowaną deske można przedstawić jako abstrakcja fs.

    Sa rozne programy, ale na tych abstrakcjach traci sie rozne
    funkcjonalnosci.

    >To ma być wygodne dla developerów a nie dla usera. User ma wierzyć w
    >to co mówi telefon i koniec.

    A potem user sie pyta "co zajmuje moja pamiec" i nie dostaje
    odpowiedzi :-)

    J.