  • 151. Data: 2012-01-30 10:47:17
    Temat: Re: Paliwo powinno kosztować ca 20 PLN za litr ...
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-01-29 15:02, SkiMir pisze:

    > Akurat ZUS to kolejny poborca podatków dla państwa i tylko dla szaraczków jest
    wiecznie śpiewka jak to oni kasy nie mają.

    Akurat to nie ZUS dotuje budżet, tylko odwrotnie, kilkadziesiąt miliardów rocznie.
    Prawie wszystko co ZUS zbierze w składkach, trafia do ludzi - koszty własne ZUS-u,
    to jeśli dobrze pamiętam około 3%, czyli stosunkowo mało jak na instytucję publiczną.
    Nawet jeśli z tych 3% połowa to urzędnicze rozpasanie, to wielkiej różnicy nie
    uczyni.

    Kluczowe są pytania o efektywność wydawania środków, o patologie które ten system
    karmi,
    czy jest nam w ogóle potrzebny, czy mamy inne wyjście wobec zobowiązań jakie ma
    państwo,
    oraz jakie rozwiązanie byłoby optymalne.

  • 152. Data: 2012-01-30 11:26:59
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2012-01-30, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:

    > Mamy najniższą możliwą akcyzę. Oczywiście, "władza" (parlament) może jeszcze wyjść
    z UE.

    Mamy wysoki VAT.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 153. Data: 2012-01-30 11:55:01
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Krzysiek Kielczewski

    > Mamy wysoki VAT.

    Ale nie da się obniżyć VAT-u tylko na paliwo, trzeba by obniżyć VAT na
    wszystkie produkty objęte daną stawką.

  • 154. Data: 2012-01-30 11:58:36
    Temat: Re: Paliwo powinno kosztować ca 20 PLN za litr . Li4
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > Spokojna głowa - dla tych, którzy muszą jeździć (a nie im się podoba)
    > istnieją stosowne dodatki w różnej formie, a dla tych co lubią zapychać
    > jest paliwo po stosownej cenie.

    Robisz analogię do (byłego) systemu gdzie był brak towaru i chciano go
    równo/sprawiedliwie podzielić.
    a teraz miałaby być inna sytuacja - towar jest, ale chcemy (takie założenie)
    ograniczyc spożycie -> ruch, jednoczesnie nie płacąc.
    - wszystko czysta teoria i bzdura, bo tez jestem za rynkiem.
    Dodam, że nie ma w polsce wolnego rynku paliw.
    Jak nie wierzysz to spróbuj sprzedać paliwo zakupione za 3zł na Białorusi.

    > Podatki od paliw są kuriozum? Przecież to wręcz naturalne.

    Naturalne dla kogo? bo nie dla mnie.
    Oczywiście, łatwe i proste w nakładaniu i egzekucji,
    ale czy opodatkowanie nosników energii, których cena wpływa na wszystko
    pozostałe,
    bije w "najuboższych" (wsztyscy politycy lubią wycierac sobie nimi gebę)
    ma sens?
    Jakis ma, ale nie z punktu widzenia obywatela.

  • 155. Data: 2012-01-30 14:42:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.01.2012 20:41, pedro pisze:

    > I nie będzie nic.

    I wszyscy chórem: KO-NO-NO-WICZ! ;)

  • 156. Data: 2012-01-30 14:54:36
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Jakub Witkowski napisał(a):
> [...]
    To po huj nam ten rząd ?
    > Czekamy aż obalisz je swoją żelazną logiką.
    Masz na podstawie ligiki PO-paprańców na tanie państwo.

    3,6 mld zł na tyle można w 2010 roku szacować koszty wynagrodzeń *nowych* pracowników
    administracji
    publicznej zatrudnionych w okresie od początku 2008 do połowy 2010 roku.(sektor
    rządowy i
    samorządowy), obrony narodowej i ZUS, KRUS.

    Na początku 2008 roku przeciętne zatrudnienie w tych sekcjach wynosiło 571 tys. osób,
    ale już w
    połowie 2010 roku, czyli 2,5 roku później, wzrosło do 632 tys. osób, czyli o 60 tys.
    (o 10,5%).

    Dzisiaj zatrudnionych jest już ponad 650 tys. pierdzistołków. W skali roku sam koszt
    ich wynagrodzeń
    to 32 mld zł.

    W połowie 2010 r. przeciętne wynagrodzenie brutto w tej sekcji gospodarki wynosiło
    4246 zł. Oznacza
    to, że dodatkowy koszt wynagrodzeń 60 tys. nowych pracowników w całym 2010 roku
    wyniusł ok. 3,6 mld
    zł. W praktyce obciążenia finansów publicznych z tego tytułu były jeszcze większe, bo
    oprócz kosztów
    wynagrodzeń trzeba jeszcze doliczyć koszty związane z utworzeniem dodatkowych miejsc
    pracy (np.
    koszty powierzchni i sprzętów biurowych).

    Po to jest nasz rząd? I jego tanie państwo?
    Jak im zwieracze zaczną puszczać to zobaczysz że sami obala swoje PO-paprane teorie o
    tym co mogą a
    czego nie mogą.
    --
    Krzysiek

  • 157. Data: 2012-01-30 14:57:34
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Krzysztof 45

    > (...)
    > Po to jest nasz rząd? I jego tanie państwo? Jak im zwieracze zaczną
    > puszczać to zobaczysz że sami obala swoje PO-paprane teorie o tym co
    > mogą a czego nie mogą.

    A jaki to ma związek z wpływem rządu na ceny paliw? Ponownie doradzam
    badanie głowy.

  • 158. Data: 2012-01-30 15:19:32
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    to napisał(a):

    > A jaki to ma związek z wpływem rządu na ceny paliw?
    Poczytaj kilka razy może zajarzysz. Tylko sobie krzywy nie zrób.
    > Ponownie doradzam badanie głowy.
    A cóż Ty mógłbyś innego doradzić.

    Ja juz z Tobą skończyłem wczoraj.
    --
    Krzysiek

  • 159. Data: 2012-01-30 17:38:36
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Krzysztof 45

    > Ja juz z Tobą skończyłem wczoraj.

    Chcesz banana? ;)

  • 160. Data: 2012-01-30 18:02:33
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-30 14:54, Krzysztof 45 pisze:
    > To po huj nam ten rząd ?

    Po chuj to pingwin w wodzie stoi...

    > Masz na podstawie ligiki PO-paprańców na tanie państwo.

    Aha, to "PO-paprańce" zatrudniają ludzi. O ustawie
    "o racjonalizacji zatrudnienia w państwowych jednostkach budżetowych i
    niektórych innych jednostkach sektora finansów publicznych w latach
    2011-2013." też pewnie zapomniałeś.

    (...)
    > Dzisiaj zatrudnionych jest już ponad 650 tys. pierdzistołków. W skali
    > roku sam koszt ich wynagrodzeń to 32 mld zł.

    http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/PUBL_pw_zatr
    udnienie_wynagrodzenia_I-III_kw_2011.pdf

    Coś tu się nie zgadza. Inna sprawa, że większość tych "pierdzistołków"
    (jak to określiłeś) jest jednak potrzebna.

    (...)
    > Po to jest nasz rząd? I jego tanie państwo?

    To nie rząd zatrudnia ludzi. Zapomniałeś nawet o tym, że administracja
    publiczna to nie tylko administracja państwowa.

    > Jak im zwieracze zaczną puszczać to zobaczysz że sami obala swoje
    > PO-paprane teorie o tym co mogą a czego nie mogą.

    Znaczy wycofamy się z EU, zamkniemy gospodarkę (no i ludzi)
    na terenie Polski (odcinając się od reszty świata) i zaczniemy
    działać niezależnie na własnym poletku z ropą łupkową i elektrowniami
    wiatrowymi?